Haenel 311
Moderatorzy: daras, Hiszpan63, forestkorsze, krzysztof
-
- -#Kustosz
- Posty: 2008
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Haenel 311
Dawno temu zacząłem szukać repetierka. Trochę potrwało, ale dzięki Seniowi jestem posiadaczem powyższego dzieła DDR.
Oksyda oryginalna, kiedyś do renowacji.
Osadka w bardzo dobrym stanie bez większych wgnieceń i uszkodzeń, oczywiście do renowacji, lakier złazi i dobrze.
Bebeszki doskonałe (robota Senia) moc : 5,5J na zlocie pomierzymy wspólnie.
Kilka zdjęć:
Oksyda oryginalna, kiedyś do renowacji.
Osadka w bardzo dobrym stanie bez większych wgnieceń i uszkodzeń, oczywiście do renowacji, lakier złazi i dobrze.
Bebeszki doskonałe (robota Senia) moc : 5,5J na zlocie pomierzymy wspólnie.
Kilka zdjęć:
Krzysztof
Quackenbush i nowsze
Quackenbush i nowsze
-
- Ściepnik
- Posty: 4997
- Rejestracja: 2007-10-01, 23:11
- Lokalizacja: ...znowu YelonkY
-
- -#Kustosz
- Posty: 2008
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:22
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- -#Złoty Dobromir
- Posty: 5295
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:04
- Lokalizacja: Swarzędz
-
- Posty: 7226
- Rejestracja: 2007-10-04, 23:47
-
- -#Złoty Dobromir
- Posty: 5295
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:04
- Lokalizacja: Swarzędz
-
- -#Kustosz
- Posty: 2008
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Hania po salonie, chyba wygląda lepiej. Odnowienie osady zajęło mi 12 godzin plus jeszcze kilkakrotne smarowanie olejem. Buk był nasycony jakąś piekielna żółtą miksturą. Bejca nie chciała wsiąkać. Wyszło jak wyszło.
Dremelkowanie juz mi idzie całkiem szybko, te zajęło mi tylko 2 godziny
Dremelkowanie juz mi idzie całkiem szybko, te zajęło mi tylko 2 godziny
Krzysztof
Quackenbush i nowsze
Quackenbush i nowsze
-
- Posty: 257
- Rejestracja: 2008-03-14, 08:58
- Lokalizacja: Gliwice
-
- Posty: 2628
- Rejestracja: 2007-10-19, 16:25
- Lokalizacja: Poznań
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:51
- Lokalizacja: Auschwitz
-
- -#Srebrny Dobromir
- Posty: 1786
- Rejestracja: 2008-02-03, 19:27
- Lokalizacja: Łazy
Pięknie wygląda ...oglądam już któryś raz ten fajny drymelkowany uchwyt i naszła mnie ochota wykonania takiego u siebie. Zastanawia mnie jedno, czy jak odkreślisz linie drymelkowania to szlifujesz ten obszar by był deczko niżej i dopiero drymelkujesz czy wszystko jest na jednym poziomie? Może to banalne pytanie, ale drymelkujesz oszlifowane "surowe" drzewo przed bejcowaniem?
-
- -#Kustosz
- Posty: 2008
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:22
- Lokalizacja: Gdańsk
No to po kolei:P
1. Zdarcie starej powłoki na całości, szlif kilkunastokrotny papierkiem od 120 do 800. Od 240, po każdym szlifie przetarcie wilgotną szmatką coby włoski ładnie stanęły. I tak do 800. 2. Na wypucowanym drewienku ołówkiem nanoszę linie graniczne dremelkowania. Dostosowane są do indywidualnego uchwytu i fantazji właściciela. Linię dremelkowania należy wyprowadzić płynnymi liniami krzywymi. Jeśli przebieg linii będzie identyczny po obu stronach osady należy posłużyć się wykonanym szablonem z brystolu.
3. najbardziej stresujący kawałek wykonania uchwytu: nacięcie wyznaczonej linii ostrym narzędziem ( ja użyłem skalpela). Nacięcie będzie stanowiło linię graniczną lekkiego obniżenia powierzchni wyznaczonej do dremelkowania. Czyli od wewnątrz powierzchni pod dziurki należy wykonać ostrym narzędziem (znów skalpel) lekkie obniżenie tak by wystąpiła wyraźna linia rozgraniczająca zakres dremelkowania od gładkiej powierzch reszty drewna.
4. Dremelkowanie końcówką kulistą fi 1,8. Używam wałka giętkiego i uchwytu do dremelka. Napęd wisi na uchwycie, wałek ma swój uchwyt i nim manewruję. Wygląda to w rzeczywistości jak działania dentysty hobbisty. Szybkość należy ustawić doświadczalnie. \Wg mnie od 5000 do 11000 obrotów. Wykonanie uchwytu w Hani ( dremelkowanie) to około 2 godzin.
5. Po wykonaniu dziurek odpylamy uchwyt, uzupełniamy wgłębienia tam gdzie uważamy, że są za rzadko. Szczoteczką z drucików mosiężnych dokładnie czyścimy pole, mogą powastać drobne ryski, ale one też wpływają na wygląd końcowy uchwytu. Jeśli powierzchnia jest za szorstka należy przetrzeć dremelkowanie papierem 800 i powtórzyć szczotkowanie.
6. Tak przygotowaną osadę bejcujemy. Uzywam bejc Dragona - nie mam obaw, że wyjdą zacieki - maluję pędzelkiem dokładnienanosząc warstwę bejcy. ta bejca jest na bazie rozpuszczalników, toteż błyskawicznie wysycha. Po całkowitym wyschnięciu pierwszej warstwy sprawdzamy kolorek, jeśli za jasny to używam bejcy powtórnie.
7. Na drugi dzieńpapierek 800 do 1200 znów w robocie. przetarcie wilgotną szmatka obowiązkowe. Osada musi być jedwabista po wszystkich zabiegoach.
8. Olejowanie: jeśli drewno nie było impregnowane ( w Haenelu niestety tak, stąd problemy w uzyskaniu jednolitej barwy) to nakładamy warstwy oleju ( olej lniany tłoczony na zimno, tungowy, specjalny olej do osad - OLD LONDON). od kilku do kilkunastu. W FWB nałożyłem już bodajże 12 i nadal pije.
9. ostateczne wykończenie to wosk. Może być wosk pszczeli rozpuszczony w terpentynie, mogą być środki gotowe np do pielęgnacji starych mebli (np Starwax).
Każdą warstwę wykończenia poleruję delkiatną szmatką i tak bez końca.
No i koniec pracy.
1. Zdarcie starej powłoki na całości, szlif kilkunastokrotny papierkiem od 120 do 800. Od 240, po każdym szlifie przetarcie wilgotną szmatką coby włoski ładnie stanęły. I tak do 800. 2. Na wypucowanym drewienku ołówkiem nanoszę linie graniczne dremelkowania. Dostosowane są do indywidualnego uchwytu i fantazji właściciela. Linię dremelkowania należy wyprowadzić płynnymi liniami krzywymi. Jeśli przebieg linii będzie identyczny po obu stronach osady należy posłużyć się wykonanym szablonem z brystolu.
3. najbardziej stresujący kawałek wykonania uchwytu: nacięcie wyznaczonej linii ostrym narzędziem ( ja użyłem skalpela). Nacięcie będzie stanowiło linię graniczną lekkiego obniżenia powierzchni wyznaczonej do dremelkowania. Czyli od wewnątrz powierzchni pod dziurki należy wykonać ostrym narzędziem (znów skalpel) lekkie obniżenie tak by wystąpiła wyraźna linia rozgraniczająca zakres dremelkowania od gładkiej powierzch reszty drewna.
4. Dremelkowanie końcówką kulistą fi 1,8. Używam wałka giętkiego i uchwytu do dremelka. Napęd wisi na uchwycie, wałek ma swój uchwyt i nim manewruję. Wygląda to w rzeczywistości jak działania dentysty hobbisty. Szybkość należy ustawić doświadczalnie. \Wg mnie od 5000 do 11000 obrotów. Wykonanie uchwytu w Hani ( dremelkowanie) to około 2 godzin.
5. Po wykonaniu dziurek odpylamy uchwyt, uzupełniamy wgłębienia tam gdzie uważamy, że są za rzadko. Szczoteczką z drucików mosiężnych dokładnie czyścimy pole, mogą powastać drobne ryski, ale one też wpływają na wygląd końcowy uchwytu. Jeśli powierzchnia jest za szorstka należy przetrzeć dremelkowanie papierem 800 i powtórzyć szczotkowanie.
6. Tak przygotowaną osadę bejcujemy. Uzywam bejc Dragona - nie mam obaw, że wyjdą zacieki - maluję pędzelkiem dokładnienanosząc warstwę bejcy. ta bejca jest na bazie rozpuszczalników, toteż błyskawicznie wysycha. Po całkowitym wyschnięciu pierwszej warstwy sprawdzamy kolorek, jeśli za jasny to używam bejcy powtórnie.
7. Na drugi dzieńpapierek 800 do 1200 znów w robocie. przetarcie wilgotną szmatka obowiązkowe. Osada musi być jedwabista po wszystkich zabiegoach.
8. Olejowanie: jeśli drewno nie było impregnowane ( w Haenelu niestety tak, stąd problemy w uzyskaniu jednolitej barwy) to nakładamy warstwy oleju ( olej lniany tłoczony na zimno, tungowy, specjalny olej do osad - OLD LONDON). od kilku do kilkunastu. W FWB nałożyłem już bodajże 12 i nadal pije.
9. ostateczne wykończenie to wosk. Może być wosk pszczeli rozpuszczony w terpentynie, mogą być środki gotowe np do pielęgnacji starych mebli (np Starwax).
Każdą warstwę wykończenia poleruję delkiatną szmatką i tak bez końca.
No i koniec pracy.
Krzysztof
Quackenbush i nowsze
Quackenbush i nowsze
-
- -#Srebrny Dobromir
- Posty: 1786
- Rejestracja: 2008-02-03, 19:27
- Lokalizacja: Łazy
-
- Ściepnik
- Posty: 1160
- Rejestracja: 2007-10-05, 06:59
- Lokalizacja: Sulejówek
Miałbym małą prośbę do Krzysztofa - czy możesz zrobić fotorelację, krok po kroku kiedy następnym razem będziesz wykonywał dremelkowanie?
Byłbym bardzo wdzięczny.
Byłbym bardzo wdzięczny.
FWB 300 "Palemka"
FWB 600 + Burris Timberline 4.5-14x32
Remington 1858 Uberti .44
Ruger Mk2 Target .22
CZ P10C 9x19
FWB 600 + Burris Timberline 4.5-14x32
Remington 1858 Uberti .44
Ruger Mk2 Target .22
CZ P10C 9x19
-
- -#Kustosz
- Posty: 2008
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:22
- Lokalizacja: Gdańsk