Oksydowanie na gorąco

Moderator: Hiszpan63

Awatar użytkownika
januszmariusz
Posty: 2667
Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica

Oksydowanie na gorąco

Post autor: januszmariusz »

Może kogoś zainteresuje preparat do oksydowania na gorąco.
Obrazek
http://www.allegro.pl/show_user_auction ... id=5854258
Przeglądając strony na allegro trafiłem na tą aukcję .
pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
Awatar użytkownika
forestkorsze
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2430
Rejestracja: 2007-11-01, 00:54
Lokalizacja: ŚWINOUJŚCIE

Post autor: forestkorsze »

Jeżeli wierzyć opisowi , to za te pieniądze można się pokusić.Ciekawe jak sprawa wygląda z trwałością oksydy względem czasu.Czy nie będzie się łuszczyć ,odpryskiwać.
[scroll]# GAMO FALCON # SLAVIA 634#[/scroll]
Awatar użytkownika
krystian
Posty: 576
Rejestracja: 2007-10-05, 15:01
Lokalizacja: tuszyn

Post autor: krystian »

Nie lepiej iść do galwanizeri , i dać chłopakom 5zł od kg. ? Bez przesady , prawie w każdym mieście jest jakiś zakład .
Lgm2 + Doc
Awatar użytkownika
Walend
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 1160
Rejestracja: 2007-10-05, 06:59
Lokalizacja: Sulejówek

Post autor: Walend »

Nie powinna, jest to normalna mieszanka utleniająca stal, a nie jakieś wynalazki typu oksyda na zimno. Pozostaje jedynie kwestia uzyskania odpowiednich warunków-temperatura, dostęp elementu oksydowanego do cieczy, czas oksydowania...
Podobne mieszanki można uzyskać samemu-było to opisywane na forum.
Sam zastanawiam sie nad pooksydowaniem czymś takim trzysetki, ale nie mam w czym i na czym tego przeprowadzić-odpowiednie naczynie i grzanie.
Ogólnie, jeśli ktoś ma możliwości do przeprowadzania takiego oksydowania powinna być to dobra opcja.

PS:
Co do galwanizerii-szukam właśnie, bezskutecznie-nie dam 400 zł za oksydę jakiemuś rusznikarzowi...
Ostatnio zmieniony 2010-02-02, 21:39 przez Walend, łącznie zmieniany 1 raz.
FWB 300 "Palemka"
FWB 600 + Burris Timberline 4.5-14x32
Remington 1858 Uberti .44
Ruger Mk2 Target .22
CZ P10C 9x19
Awatar użytkownika
januszmariusz
Posty: 2667
Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica

Post autor: januszmariusz »

forestkorsze pisze:Czy nie będzie się łuszczyć ,odpryskiwać.
Marcinku , oksyda to nie lakier,
Preparat wchodzi w reakcję chemiczną ze stalą podczas podgrzewania.
Cyt:Czernienie stali (oksydowanie) jest procesem chemicznym polegającym na wytworzeniu na powierzchni stali warstwy czarnych tlenków, które skutecznie zabezpieczają przed korozją i jednocześnie nadają powierzchni czarny kolor, i dotyczy tylko elementów stalowych.
Prosty przepis na sporządzenie oksydy:
Aby sporządzić roztwór, w garnku emaliowanym rozpuszczamy w 1,2 litra wody 700 gram sody kaustycznej (NaOH) i 250 gram saletry potasowej (KNO 3). Sodę dostaniemy w drogerii (można też użyć środka "Kret" - to też soda, tylko drobniej granulowana) a saletrę w sklepie rzeźnickim.
Roztwór doprowadzamy do wrzenia mieszając, tak aby składniki dokładnie się rozpuściły.
pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
Awatar użytkownika
DoktorPio
Posty: 195
Rejestracja: 2008-09-01, 19:52
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: DoktorPio »

Właśnie wczoraj wysłałem tłumik do oksydowania na gorąco u tego kolegi co oferuję tą oksydę na Allegro.
Zobaczymy jaki będzie efekt oksydowania jeśli dobry to następnym razem zakupie u niego ten preparat.
Efekty czernienia opublikuję :)
pięknyzadek
Posty: 236
Rejestracja: 2008-09-23, 13:37
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: pięknyzadek »

januszmariusz pisze:Prosty przepis na sporządzenie oksydy:
Przepis ten wydawał mi się tak banalnie prosty, że wypróbowałem na starej diance. Gotowałem ze 2 godziny.....niestety poległem i nie wiem dlaczego :cry:
Prawda jest taka, że na początku trzeba zrobić kilka doświadczeń a dopiero później brać się za coś większego.
Niemniej gra jest warta świeczki, bo co jakiś czas wpada coś fajnego :mrgreen:
Awatar użytkownika
januszmariusz
Posty: 2667
Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica

Post autor: januszmariusz »

pięknyzadek pisze:..niestety poległem i nie wiem dlaczego :cry:
Przepis ten zaczerpnąłem z tej strony.
http://www.nsu.motocykle.org/warsztat/o ... e/text.htm
Poczytaj , może popełniasz jakiś błąd , z tego co pisze autor, maksymalny czas oksydowania to 30-40 min , dużo zależy od wstępnego przygotowania detalu .
pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
pięknyzadek
Posty: 236
Rejestracja: 2008-09-23, 13:37
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: pięknyzadek »

Dianka przed oksydowaniem moczyła się w przepracowanym oleju silnikowym i jak była wyciągnieta tak została wsadzona do ukropu. Może tu był błąd, chyba, że skłądniki były jakieś przestarzałe. W chwili obecnej jest trochę za zimno i wieje :D i nie za bardzo mam ochotę na doświadczenia. Raczej bliżej wiosny (koty już miałczą więc chyba jest blisko :mrgreen: )

Przeczytałem, już chyba wiem gdzie był błąd - dzięki Janusz za odnośnik
Pozdrawiam
Awatar użytkownika
januszmariusz
Posty: 2667
Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica

Post autor: januszmariusz »

pięknyzadek pisze:Dianka przed oksydowaniem moczyła się w przepracowanym oleju silnikowym i jak była wyciągnieta tak została wsadzona do ukropu
Widzisz , tu popełniłeś karygodny błąd.Po oczyszczeniu mechanicznym, należy elementy dokładnie odtłuścić a ty zrobiłeś odwrotnie. Stąd porażka :P
pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
Awatar użytkownika
daras
-#Złoty Dobromir
-#Złoty Dobromir
Posty: 5295
Rejestracja: 2007-10-01, 22:04
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: daras »

Dokłądnie jak Janusz powiedział, przed oksydowaniem wszystkie elementy muszą zostać wytrawione w kwasie inaczej nic nie wyjdzie.
guntuning.com
pięknyzadek
Posty: 236
Rejestracja: 2008-09-23, 13:37
Lokalizacja: Rzeszów

Post autor: pięknyzadek »

Tak też zrobę, Panowie więlkie dzięki za podpowiedź. Trochę bałem się tutaj poruszyć ten temat z uwagi na szyderców :)
Co mi wyjdzie to tu przedstawię.
Abenader
Posty: 156
Rejestracja: 2008-10-23, 20:28
Lokalizacja: gdzie indziej

Post autor: Abenader »

Trawienie w kwasie da powierzchnię oksydy matową . Jeśli ma być połysk to papier wodny i odtłuszczenie . Ja to robiłem w zmywarce .
Hatsan 125 TH 6.35 , No name 6x42 .
Awatar użytkownika
bonzoo
-#Srebrny Dobromir
-#Srebrny Dobromir
Posty: 1786
Rejestracja: 2008-02-03, 19:27
Lokalizacja: Łazy

Post autor: bonzoo »

DoktorPio pisze:Właśnie wczoraj wysłałem tłumik do oksydowania na gorąco u tego kolegi co oferuję tą oksydę na Allegro.
Zobaczymy jaki będzie efekt oksydowania jeśli dobry to następnym razem zakupie u niego ten preparat.
Efekty czernienia opublikuję :)
Czy może o tej aukcji mówimy?
http://www.allegro.pl/item896478694_sla ... wanie.html

Też jestem ciekaw. Daj info jak dostaniesz tłumik z powrotem. Kombinuję sobie końcówkę lufy/tłumik do FWB 300. Trzeba by go było zaoksydować. :mrgreen:

Założyłem mojej produkcji tłumik od Chinki, na próbę do FWB i poza dźwiękiem sprężyny, kompletna cisza :mrgreen: Chociaż, prawdę mówiąc FWB to najcichsza sprężyna jaką miałem w rękach :shock:
Awatar użytkownika
DoktorPio
Posty: 195
Rejestracja: 2008-09-01, 19:52
Lokalizacja: Bełchatów

Post autor: DoktorPio »

Tłumik już otrzymałem.
Efekt oksydowania, na pewno jest to głęboka wyraźna czerń, nie jest to oksyda jak na HW czy TX.
Tam oksyda jest mniej lub bardziej czarna ale po posmarowaniu PKB lub innym smarowidłem wydaje się jakby element oksydowany był czarny i polakierowany bezbarwnym lakierem.
Tutaj mam ładnie oksydowany element ale jest on nieco matowy, być może to wynika ze słabego wypolerowania tłumika.
Wygląda trochę jakby był pomalowany cieniutka czarną farbą .
Niedługo zamieszczę fotki.
Ogólnie jestem zadowolony :)