Diana 16
Moderatorzy: daras, Hiszpan63, forestkorsze, krzysztof
-
- -#Kustosz
- Posty: 2008
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Diana 16
Tak powoli sie klaruje, że Diany ciągną do Dian. Oto następna królowa Diana 16
szybko pomiar na chrono - średnia prędkość niewiele ponad 30m/s (widać jak leci śrut). Ale czego sie spodziewać po takim maleństwie. Przy rozbiórce pomierzymy komorę sprężania.
Stan ogólnie dobry, oczywiście wżery są, będę szlifował i polerował pod oksydę.
Ciekawe, że co model to inny sposób zaczepu i blokady lufy.
Po tych egzemplarzach co mam widać ewolucję i rozwój poszczególnych części Dian, zapowiada sie całkiem niezła kolekcja.
szybko pomiar na chrono - średnia prędkość niewiele ponad 30m/s (widać jak leci śrut). Ale czego sie spodziewać po takim maleństwie. Przy rozbiórce pomierzymy komorę sprężania.
Stan ogólnie dobry, oczywiście wżery są, będę szlifował i polerował pod oksydę.
Ciekawe, że co model to inny sposób zaczepu i blokady lufy.
Po tych egzemplarzach co mam widać ewolucję i rozwój poszczególnych części Dian, zapowiada sie całkiem niezła kolekcja.
Krzysztof
Quackenbush i nowsze
Quackenbush i nowsze
-
- Posty: 455
- Rejestracja: 2007-10-08, 19:01
- Lokalizacja: Wałcz
-
- -#Kustosz
- Posty: 2008
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:22
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 2007-12-28, 22:58
- Lokalizacja: Poznań
-
- -#Kustosz
- Posty: 2008
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:22
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- Posty: 455
- Rejestracja: 2007-10-08, 19:01
- Lokalizacja: Wałcz
W Diankach faktycznie ciężko się połapać, w dodatku potem wiele z nich było produkowanych w Anglii przez wytwórnie Milbro, w niemieckich też te konstrukcje ulegały modyfikacjom, choćby ramie naciągu w 16,17 (w jednych jest sprężyna zgrzana w innych trzyma się na dwóch trzpieniach) to samo szczerbinka, w jednych jest prosta wpuszczana w osłone w innych jako blaszka mocowana od góry. Pewnie tak jest też z innymi częściami
Ps. przy okazji tu masz Krzyśku wizerunek lufy D1 http://i2.photobucket.com/albums/y26/ha ... 82/ng6.jpg widać dokładnie jak wygląda rygielek i zawężenie o którym pisałem na priva
Ps2. Jako ciekawostka Dianki 16 / druga od dołu Milbro 16, piąta od dołu Diana 16
Ps. przy okazji tu masz Krzyśku wizerunek lufy D1 http://i2.photobucket.com/albums/y26/ha ... 82/ng6.jpg widać dokładnie jak wygląda rygielek i zawężenie o którym pisałem na priva
Ps2. Jako ciekawostka Dianki 16 / druga od dołu Milbro 16, piąta od dołu Diana 16
Ostatnio zmieniony 2008-07-12, 22:21 przez bastek_34_WALCZ, łącznie zmieniany 1 raz.
Osiąganie zwycięstwa w zwykły sposób nie stanowi szczytu osiągnięć. Sun Tzu
-
- -#Kustosz
- Posty: 2008
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:22
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- Posty: 455
- Rejestracja: 2007-10-08, 19:01
- Lokalizacja: Wałcz
Chciałbym sprostować przejęzyczenie, chodzi o Dianke 15, 16 (nie 16,17). Ja mam Dianke 1 właśnie z Milbro, mechanizmy spustowe wyglądają na oko tak samo. Teraz kupiłem lufe z Dianki 22 (napisałem w privie na szybko przez pomyłke 20) mam nadzieje że korek będzie miał średnice pod kołnierz na osłonie, kołnierze też się róznią, w mojej jest szeroki w zdjęciu które podałem jest wąski (szerokość kołnierza gdzie nachodzi koreczek, czy jak go nazwać), ale zakładam że jechali po najprostszej lini oporu i będą się zgadzać, więc będzie tylko przycinanie lufy od wewnętrzej strony, tak myśle nad zrobieniem modelu drewnianego bo przy zgrzewach trudno coś wymierzyć w środku całej osłony, jakby co zgadamy się żeby doprowadzić te jedynki do strzału.
Osiąganie zwycięstwa w zwykły sposób nie stanowi szczytu osiągnięć. Sun Tzu
-
- -#Kustosz
- Posty: 2008
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:22
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- Posty: 455
- Rejestracja: 2007-10-08, 19:01
- Lokalizacja: Wałcz
sorki, zapomniałem wstawic adresu: http://www.2dehands.nl/diverse-diana-s- ... l?qq=diana tylko zmienili foto, i jest już inna kolejnośc, ale koło foto jest opis
Osiąganie zwycięstwa w zwykły sposób nie stanowi szczytu osiągnięć. Sun Tzu
-
- -#Kustosz
- Posty: 2008
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:22
- Lokalizacja: Gdańsk
Pokazuję dziś efekt końcowy renowacji Dianki 16. Z uwagi na to, iż cylinder jest wgrzany w obudowę tłoczona z blachy, postanowiłem zastosować domowe brunirowanie środkiem Excalibur - Brunitore per metali. Efekt: połowiczne zadowolenie. Część centralna - korpus uzyskał zdecydowanie odcień brązu, natomiast płaszcz lufy, pazur napięcia sprężyny ma odcień lekkiej czerni, takiej transparentnej. Dlaczego tak wyszło? Może złe odtłuszczenie korpusu? To moje pierwsze brunirowanie i zbieranie doświadczeń.
Postaram się opisać dokładnie poszczególne elementy wiatrówki:
Zbiorek drobiazgów:
kabłąk spustu jest mocowany na jeden wkręt, z drugiej strony pazurkiem wchodzi w wycięcie w dolnej części korpusu. Korek zamykający i maskujący blokadę prowadnicy sprężyny ma średnicę zewnętrzną 23,6mm, wewnętrzna 21,9mm długość 12mm. Zakończenie lufy fi zewn. 18,5mm, fi wewn. 17mm długość 9,8mm, gwint na muszkę M3
Szczerbinka montowana w sposób prymitywny aczkolwiek jest to sposób zdający egzamin. "Łyzwa" szczerbinki wchodzi w wycięcie prowadnicy lufy. Montowana jest na wcisk i doskonale sie trzyma. Szczerbinka wykonana jest ze stali sprężystej, co umożliwia ustawienie wysokości śrubką regulacyjną
Muszka ma wysokość 7,5mm, fi podstawy 4,0mm, pręcik fi 1,5mm, gwint M3. Długość całkowita z gwintem 10,3mm. Jest wkręcana zarówno w kapsel osony lufy jak i w płaszcz lufy.
Śruba mocująca korpus do osady jest również osią spustu. Patent godny nasladowania.
Reszt śrub mocujących i osi dla osłony lufy ( fi 5,5mm, M5, długość z gwintem 21mm) i pazura naciągu ( M5 długość z gwintem 16mm).
Trzpień blokujący prowadnicę tłoka fi 5mm, długość 22,4mm.
Spust. Sprężyna docisku opiera się z jednej strony o osadę. Nie spotkałem do tej pory takiego rozwiązania.
Tłok. Miniaturka w samej rzeczy. Fi zewn. 18,2mm, fi wewn. 16,4mm długość tulei 89,6mm, długość z uszczelką skórzaną 98mm. Tłok jest wypraską z blachy jak wszystkie inne główne części wiatrówki.
Uszczelka skórzana montowana na podkładce do tłoka nitem ( z autopsji nie da sie wykręcić)
Prowadnica sprężyny i element blokujący w jednym. Długość całkowita 102mm, fi zewn. 9,7mm, fi wewn. 7,7mm. "ustnik"zamknięcia fi zewn 19,9mm długość 13,4mm. Zamknięcie polega na wprowadzeniu dwóch skrzydełek w odpowiednie wycięcia korpusu. Oczywiście wykonana z paska blachy.
Płaszcz lufy wykonany jest z blachy. ługość 302mm. Fi końcówki: zewn.17,1mm wewn. 14,9mm, przy przejściu ( rejon szczerbinki) fi zwen. 19,4mm, wewn. 17,2mm
Korpus jak już wspomniałem, tak jak wszystkie inne części wykonana metodą tłoczenia. Wykonanie doskonałe.
Wycięcia do montażu końcówki prowadnicy sprężyny
Spód korpusu ze szczeliną montażu osłony spustu
Wyjście z tłoka z uszczelką przylegająca do portu ładowania
Lufa. Osłona mosiężnej lufy wykonana jest z paska blachy. Fi 8mm. Port ładowania i wylot lufy wprasowany na stałe.
W widoczne wgłębienie zagłębia się gwint muszki
Pazur napięcia tłoka.
Sprężyna. Drut 2,25mm fi zewn 15mm, długość 185mm 39 zwoi.
Końcówki splantowane
I efekt końcowy.
Wiatrówkowa ma teraz około 74 - 77m/s. Czyli jak nie patrząc prędkość wzrosła bagatela ponad dwukrotnie.
Jest to pierwsza z rodziny Dian odrestaurowana do końca. Na swoja kolej czeka Diana 22.
Postaram się opisać dokładnie poszczególne elementy wiatrówki:
Zbiorek drobiazgów:
kabłąk spustu jest mocowany na jeden wkręt, z drugiej strony pazurkiem wchodzi w wycięcie w dolnej części korpusu. Korek zamykający i maskujący blokadę prowadnicy sprężyny ma średnicę zewnętrzną 23,6mm, wewnętrzna 21,9mm długość 12mm. Zakończenie lufy fi zewn. 18,5mm, fi wewn. 17mm długość 9,8mm, gwint na muszkę M3
Szczerbinka montowana w sposób prymitywny aczkolwiek jest to sposób zdający egzamin. "Łyzwa" szczerbinki wchodzi w wycięcie prowadnicy lufy. Montowana jest na wcisk i doskonale sie trzyma. Szczerbinka wykonana jest ze stali sprężystej, co umożliwia ustawienie wysokości śrubką regulacyjną
Muszka ma wysokość 7,5mm, fi podstawy 4,0mm, pręcik fi 1,5mm, gwint M3. Długość całkowita z gwintem 10,3mm. Jest wkręcana zarówno w kapsel osony lufy jak i w płaszcz lufy.
Śruba mocująca korpus do osady jest również osią spustu. Patent godny nasladowania.
Reszt śrub mocujących i osi dla osłony lufy ( fi 5,5mm, M5, długość z gwintem 21mm) i pazura naciągu ( M5 długość z gwintem 16mm).
Trzpień blokujący prowadnicę tłoka fi 5mm, długość 22,4mm.
Spust. Sprężyna docisku opiera się z jednej strony o osadę. Nie spotkałem do tej pory takiego rozwiązania.
Tłok. Miniaturka w samej rzeczy. Fi zewn. 18,2mm, fi wewn. 16,4mm długość tulei 89,6mm, długość z uszczelką skórzaną 98mm. Tłok jest wypraską z blachy jak wszystkie inne główne części wiatrówki.
Uszczelka skórzana montowana na podkładce do tłoka nitem ( z autopsji nie da sie wykręcić)
Prowadnica sprężyny i element blokujący w jednym. Długość całkowita 102mm, fi zewn. 9,7mm, fi wewn. 7,7mm. "ustnik"zamknięcia fi zewn 19,9mm długość 13,4mm. Zamknięcie polega na wprowadzeniu dwóch skrzydełek w odpowiednie wycięcia korpusu. Oczywiście wykonana z paska blachy.
Płaszcz lufy wykonany jest z blachy. ługość 302mm. Fi końcówki: zewn.17,1mm wewn. 14,9mm, przy przejściu ( rejon szczerbinki) fi zwen. 19,4mm, wewn. 17,2mm
Korpus jak już wspomniałem, tak jak wszystkie inne części wykonana metodą tłoczenia. Wykonanie doskonałe.
Wycięcia do montażu końcówki prowadnicy sprężyny
Spód korpusu ze szczeliną montażu osłony spustu
Wyjście z tłoka z uszczelką przylegająca do portu ładowania
Lufa. Osłona mosiężnej lufy wykonana jest z paska blachy. Fi 8mm. Port ładowania i wylot lufy wprasowany na stałe.
W widoczne wgłębienie zagłębia się gwint muszki
Pazur napięcia tłoka.
Sprężyna. Drut 2,25mm fi zewn 15mm, długość 185mm 39 zwoi.
Końcówki splantowane
I efekt końcowy.
Wiatrówkowa ma teraz około 74 - 77m/s. Czyli jak nie patrząc prędkość wzrosła bagatela ponad dwukrotnie.
Jest to pierwsza z rodziny Dian odrestaurowana do końca. Na swoja kolej czeka Diana 22.
Krzysztof
Quackenbush i nowsze
Quackenbush i nowsze
-
- Ściepnik
- Posty: 3599
- Rejestracja: 2007-10-08, 09:02
- Lokalizacja: Łódź
-
- Ściepnik
- Posty: 4997
- Rejestracja: 2007-10-01, 23:11
- Lokalizacja: ...znowu YelonkY
-
- -#Srebrny Dobromir
- Posty: 1786
- Rejestracja: 2008-02-03, 19:27
- Lokalizacja: Łazy
-
- -#Kustosz
- Posty: 2008
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:22
- Lokalizacja: Gdańsk