Zerwana śruba
Moderator: Hiszpan63
-
- Ściepnik
- Posty: 2430
- Rejestracja: 2007-11-01, 00:54
- Lokalizacja: ŚWINOUJŚCIE
Wiertło o 1mm mniejsze niż średnica śruby i przewiercić , później doszlifować śrubokręt na szerokość o pół milimetra większą niż średnica użytego wiertła,śrubokręt zrobić na ostro,przyłożyć ,lekko ,znaczy z wyczuciem uderzyć ,aby się troszkę wbił i mocno naciskając masą ciała wykręcić , powinno puścić ,zwłaszcza ,że śruba po zerwaniu nie ma już takich naprężeń jak ze łbem ciągnącym jakiś element.Spróbuj .
[scroll]# GAMO FALCON # SLAVIA 634#[/scroll]
-
- Ściepnik
- Posty: 648
- Rejestracja: 2010-10-24, 10:37
- Lokalizacja: Gdynia
Nawiercić trzeba, otwór mniejszy od średnicy śruby, jak się uda to najlepiej osiowo. Potem można użyć specjalnego wykrętaka, będzie łatwiej. Wykrętaki można kupić, nie powinny być drogie, a zawsze mogą się przydać To takie stożkowe ustrojstwo z lewą spiralą naciętą na powierzchni. Wkręcasz go w lewo, im bardziej dokręcasz, tym mocniej ułamaną śrubę odkręcasz. Początek operacji można zainicjować młoteczkiem (z wyczuciem).
Jeśli nie chcesz sam, to każdy ślusarz powinien ci to zrobić. W warsztatach samochodowych też mają wykrętaki.
To tyle, powodzenia.
J.
Jeśli nie chcesz sam, to każdy ślusarz powinien ci to zrobić. W warsztatach samochodowych też mają wykrętaki.
To tyle, powodzenia.
J.
orzeszki....koniecznie
-
- Posty: 352
- Rejestracja: 2011-02-01, 16:42
- Lokalizacja: Zwierzyniec
Tak żem czuł,jak BMK była u mnie,śrubki były już kiepskie i jedna z nich troszkę krzywa (orginalna osada była rozerwana w miejscu śruby) i to pewnie ona pękła,co do wykręcenia,jak nie masz narzędzi,to jak kolega radzi na chwilkę do jakiegoś warsztatu samochodowego i tam ci szybko pomogą,no i zakup nowych śrubek i dla pewności lokcite.U mnie w H95 pękła śruba od stopera lunety i potraktowałem ją twardym dłutkiem i odkręciłem płaskim śrubokrętem i wymieniłem ją na utwardzaną.
FWB 300s U + Leapers 3-9x40 TF2
-
- Posty: 716
- Rejestracja: 2011-02-12, 12:09
- Lokalizacja: Pruszków
-
- Posty: 352
- Rejestracja: 2011-02-01, 16:42
- Lokalizacja: Zwierzyniec
To nie jest odosobniony problem,w kralu jaki miałem dosłownie po odkręceniu śrub 10razy też poszedł gwint (miękki materiał z którego zrobiony jest cyliner,korpus) i musiałem przegwintować na M6.Ja bym proponował najpierw wykręcić tą pozostałość śruby,nawiercić wiertełkiem 5,5 mm i otworek potraktować gwintownikiem z krótką częścią prowadzącą (czy jakoś tam).
FWB 300s U + Leapers 3-9x40 TF2
-
- -#Złoty Dobromir
- Posty: 5295
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:04
- Lokalizacja: Swarzędz
To też nie jest rozwiązanie, przypuśćmy że urwałeś gwint M10, wiertło 1 mm mniejsze to Fi 9, przewiercasz i na dzień dobry masz już zniszczony gwint, gdyż skok śruby gwintu M10 ma skok 1,5mm i nawierca się pod gwint wiertłem 8,4Wiertło o 1mm mniejsze niż średnica śruby i przewiercić
No a potem zaproponujesz przewiercić wiertłem 6,4 aby nagwintować gwint M8? No i gdzie ten gwint się zmieści?Ja bym proponował najpierw wykręcić tą pozostałość śruby,nawiercić wiertełkiem 5,5 mm i otworek potraktować gwintownikiem z krótką częścią prowadzącą (czy jakoś tam).
Proszę Was jak dajecie rady to takie przemyślane, przy nagwintowaniu wiertłem 5,5 już nie nagwintujesz gwintu M6, znaczy nagwintujesz, ale po dokręceniu go zerwiesz, gdyż będzie on bardzo słaby. No chyba że w tym miejscu jest tyle materiału, choć na zdjęciu tego nie widać że da radę nagwintować M8, jeśli tak, to ja zwracam honor.
guntuning.com
-
- Posty: 352
- Rejestracja: 2011-02-01, 16:42
- Lokalizacja: Zwierzyniec
Przepraszam,kiepski ze mnie ślusarz z tym wiertłem to i może przesadziłem,jak przerabiałem gwint na M6 to być może użyłem mniejszego wiertła 5,2 mm.Fakt faktem przegwintowałem i kral nadal działa i jest w użyciu u mojego kolegi.Dobrze,że jest ktoś na forum kto się na takich sprawach zna się bardzo dobrze i wylewa domorosłym majsterkowiczom kubeł zimniej wody na głowę.Ja wogóle to bym tego nie przegwintowywał,tylko jakoś wyłuskał tą zerwaną śrubę,dopasował nowe i na czerwony lokcite wkręcił.Miałem taki to rozłączenia trzeba podgrzać (ja grzałem lutownicą śruby) i tyle,przecież nie demontuje się osady np.raz na tydzień tylko 2-max 3 razy w roku,aby nasmarować i itp.
FWB 300s U + Leapers 3-9x40 TF2
-
- -#Złoty Dobromir
- Posty: 5295
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:04
- Lokalizacja: Swarzędz
Paweł ja wiem że każdy chce pomóc jak najlepiej potrafi, taki urok tego forum i chwała Wam za to. Tylko czasami lepiej dwa razy się zastanowić, po co kolega który z korzysta z nietrafionej rady potem ma mieć żal. Wiercenie to proces nieodwracalny. Fakt jest taki że bez odwiercenia się tego wykręcić nie da. Trzeba to odwiercić ale moja rada jest taka że wiertło musi zawsze być mniejsze od skoku gwintu. Jeśli gwint M6 to wiertło nie większe jak 5, przy tym musi być centralnie odwiercone. Ja radzę jednak użyć 4,5.
guntuning.com
-
- Posty: 6035
- Rejestracja: 2007-11-06, 19:44
- Lokalizacja: z Mokotowa
Gdyby ktoś miał podobne kłopoty, to polecam:
http://e-konstruktor.pl/index.php?optio ... 62&lang=pl
http://www.lw.cad.pl/wiertla_gw_metr.htm
http://e-konstruktor.pl/index.php?optio ... 62&lang=pl
http://www.lw.cad.pl/wiertla_gw_metr.htm
-
- Posty: 143
- Rejestracja: 2010-07-14, 02:15
- Lokalizacja: kraków
-
- Posty: 716
- Rejestracja: 2011-02-12, 12:09
- Lokalizacja: Pruszków
Tak właśnie mam zamiar postąpić.Co prawda tabela otworów pod gwinty przewiduje pod gwint M6 użycie wiertła 5,ale wiertło jest mało dokładnym narzędziem skrawającym i bicie spowoduje niepożądane zwiększenie średnicy otworu. 4,5 powinno być w sam raz.daras pisze:wiertło nie większe jak 5, przy tym musi być centralnie odwiercone. Ja radzę jednak użyć 4,5.
-
- Posty: 6035
- Rejestracja: 2007-11-06, 19:44
- Lokalizacja: z Mokotowa
-
- Posty: 266
- Rejestracja: 2011-05-14, 21:57
- Lokalizacja: Łódź
-
- Posty: 3996
- Rejestracja: 2008-11-07, 23:22
- Lokalizacja: Warszawa Śródmieście
Janusz
Jeszcze jedno - wraz ze wzrostem średnicy śruby - wzrasta jej skok, czyli mniej nitek gwintu będzie trzymać
Zastanów się nad użyciem wykrętaków do śrub. Dla mnie rozwiercanie to naprawdę ostateczność
Jeszcze jedno - wraz ze wzrostem średnicy śruby - wzrasta jej skok, czyli mniej nitek gwintu będzie trzymać
Zastanów się nad użyciem wykrętaków do śrub. Dla mnie rozwiercanie to naprawdę ostateczność
Sharp 1210+Barska 3-12x40AO; Iż61 CPR2*+CCCP; Iż 61 CPR1 + kolimator, Gamo Compact; Iż38
*/ CPR=CustomPabloRudnik
*/ CPR=CustomPabloRudnik