Konserwacja i smarowanie wiatrówek
Moderator: Hiszpan63
-
- -#Złoty Dobromir
- Posty: 5295
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:04
- Lokalizacja: Swarzędz
Konserwacja i smarowanie wiatrówek
Aby sprzęt służył nam dobrze i przez całe lata, musimy o niego dbać i go konserwować.
Na pierwszym miejscu musimy zadbać o wszystkie części ruchome, i te które są narażone na duże tarcia. Do tego celu używamy smaru molibdenowego, który występuje w dwóch gatunkach czerwony i czarny z domieszką grafitu stosowany również do przegubów samochodowych i strasznie brudzący. Smarem tym smarujemy powierzchnię tłoka prowadnice i sprężynę.
Drugi smar jaki stosujemy to smar miedziowy który stosujemy w połączeniach ruchomych jak również do smarowania zapadek w spuście. Smar ma typowo miedziowy metaliczny kolor.
Do komory sprężania używamy oleju sprężarkowego nie spala się przy wysokim ciśnieniu i nie powoduje disla. Dajemy taqm cojakiś czas kilka kropel.
Do smarowania uszczelki portu ładowania najlepszy jest olej silikonowy.
Na sam koniec zostawiłem sprawdzony stary olej który to jeszcze używałem w wojsku jest to olej PKB. którym przecieramy oksydę najlepiej po każdym strzelaniu jak również możemy przecierać łoże z czego by one nie było.
Na pierwszym miejscu musimy zadbać o wszystkie części ruchome, i te które są narażone na duże tarcia. Do tego celu używamy smaru molibdenowego, który występuje w dwóch gatunkach czerwony i czarny z domieszką grafitu stosowany również do przegubów samochodowych i strasznie brudzący. Smarem tym smarujemy powierzchnię tłoka prowadnice i sprężynę.
Drugi smar jaki stosujemy to smar miedziowy który stosujemy w połączeniach ruchomych jak również do smarowania zapadek w spuście. Smar ma typowo miedziowy metaliczny kolor.
Do komory sprężania używamy oleju sprężarkowego nie spala się przy wysokim ciśnieniu i nie powoduje disla. Dajemy taqm cojakiś czas kilka kropel.
Do smarowania uszczelki portu ładowania najlepszy jest olej silikonowy.
Na sam koniec zostawiłem sprawdzony stary olej który to jeszcze używałem w wojsku jest to olej PKB. którym przecieramy oksydę najlepiej po każdym strzelaniu jak również możemy przecierać łoże z czego by one nie było.
Ostatnio zmieniony 2007-10-27, 16:54 przez daras, łącznie zmieniany 1 raz.
guntuning.com
-
- Posty: 7226
- Rejestracja: 2007-10-04, 23:47
Ja używam czegoś takiego:
[center] [/center]
Jakość prezentacji woła o pomstę do nieba, ale nie mam aparatu.
Jest to smar do przegubów MolyWay Li712. Zawiera dwusiarczek molibdenu. Wyglądem i zapachem zbliżony do tego, co sprzedaje Alchemik.
[center] [/center]
Jakość prezentacji woła o pomstę do nieba, ale nie mam aparatu.
Jest to smar do przegubów MolyWay Li712. Zawiera dwusiarczek molibdenu. Wyglądem i zapachem zbliżony do tego, co sprzedaje Alchemik.
-
- Posty: 576
- Rejestracja: 2007-10-05, 15:01
- Lokalizacja: tuszyn
-
- Posty: 159
- Rejestracja: 2007-10-18, 20:30
- Lokalizacja: Napierstkowo
tak też używam bo niski koszt i i efekt też dobry.krystian pisze:Do oksydy , polecam olej wazelinowy- 1 litr -8pln , a sprawdza sie wysmienicie
Jest też smar silikonowy - można go zamiennie stosować zamiast pasty termoprzewodzącej pod procesor w komputerzedaras pisze:Do smarowania uszczelki portu ładowania najlepszy jest olej silikonowy.
Przecieram nim uszczelki przy konserwacji karabinka.
-
- -#Kustosz
- Posty: 2008
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:22
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- Posty: 14
- Rejestracja: 2007-11-11, 21:30
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- Posty: 2095
- Rejestracja: 2007-10-02, 18:56
- Lokalizacja: z powrotem
A ja używam smaru od Hogana do środka ( taki czerwonawy, podobno molibdenowy ), a do oksydy oleju PKB. Ale i jednego i drugiego już mam mało, także może ktoś ma pomysł, skąd wziąć olej PKB ? Po smar uśmiechnę się do Jacka Spust, kostkę lufy i inne mniej podatne na obciążenia podzespoły smaruję smarem liten ŁT 43. Do uszczelek używam silikonu.
dla siebie żyjesz dniem dzisiejszym, dla swoich bliskich-każdym kolejnym...
żyj , a nie istniej
PS+GS
żyj , a nie istniej
PS+GS
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:51
- Lokalizacja: Auschwitz
A ja smaruje wszystko sprayem 007, kupionym w Kauflandzie. Bo się nie wygłupiam jak niektórzy, bo to nie ma sensu. Wiatrówka to nie silnik który ma obroty 20.000
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
-
- Posty: 453
- Rejestracja: 2007-10-08, 07:06
- Lokalizacja: Września
-
- Ściepnik
- Posty: 2430
- Rejestracja: 2007-11-01, 00:54
- Lokalizacja: ŚWINOUJŚCIE
-
- Posty: 100
- Rejestracja: 2008-02-10, 15:48
- Lokalizacja: Polska
Jaki olej?
Witam! Panowie nakierujcie mnie na właściwy olej do smarowania komory sprężania. Tu jest link http://www.narzedziowy.pl/index.php?cPa ... rrency=PLN
Który mam zamówić?
AIRPRESS Olej do sprężarek tłokowych 1 l albo ten
AIRPRESS Olej pneumatyczny 1 l Te 2 rodzaje są najtańsze i mnie satysfakcjonują! Wciąż nie wiem który olej jest tym prawidłowo trafionym?
[ Dodano: 2008-03-13, 10:06 ]
Jeśli nikt nie wie jaki olej? Czy sprężarkowy, czy pneumatyczny? To ja Was oświecę. Wiem że ma to być olej do sprężarek powietrza. A dlatego pytałem po raz wtóry bo olej sprężarkowy jest również palny i jego temp. zapłonu wynosi min.200 stopni celcjusza! Miał być niepalny! DAREK.
Który mam zamówić?
AIRPRESS Olej do sprężarek tłokowych 1 l albo ten
AIRPRESS Olej pneumatyczny 1 l Te 2 rodzaje są najtańsze i mnie satysfakcjonują! Wciąż nie wiem który olej jest tym prawidłowo trafionym?
[ Dodano: 2008-03-13, 10:06 ]
Jeśli nikt nie wie jaki olej? Czy sprężarkowy, czy pneumatyczny? To ja Was oświecę. Wiem że ma to być olej do sprężarek powietrza. A dlatego pytałem po raz wtóry bo olej sprężarkowy jest również palny i jego temp. zapłonu wynosi min.200 stopni celcjusza! Miał być niepalny! DAREK.
blef16
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:51
- Lokalizacja: Auschwitz
Logiczne, to by wypadało olej do sprężarek tłokowych. Takie moje zdanie.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
-
- Posty: 100
- Rejestracja: 2008-02-10, 15:48
- Lokalizacja: Polska
Olej do komory!
Witam! Też mi się tak wydaje, ale chciałem się tylko upewnić ponieważ kolega radecek pisze w poście o oleju pneumatycznym i stąd wynika moja dezorientacja.
Wysłany: 2008-03-08, 16:41
Litrowe butelki z olejem pneumatycznym można kupić też tu:
http://www.narzedziowy.pl/
Wystarczy na bardzo długo.
Widocznie pomylił się! Dzięki! Pozdrawiam!
Wysłany: 2008-03-08, 16:41
Litrowe butelki z olejem pneumatycznym można kupić też tu:
http://www.narzedziowy.pl/
Wystarczy na bardzo długo.
Widocznie pomylił się! Dzięki! Pozdrawiam!
blef16
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 2008-05-11, 19:15
- Lokalizacja: Suwałki
Witam.
Niedawno kupilem wiatrówkę i chcialbym zaopatrzy się w oleje do konserwacji... Po przejrzeniu ofert olejów i smarów zauważyłem że jednym z olejów do smarowania wiatrówek jest olej silikonowy....
Przypomniałem sobie że mam taki olej tyle że do elektroniki....
Jest to caly zestaw plynów/smarów i chciałem się zapytac czy nadają się one do wiatrówek jeżeli tak to które?!
Proszę o pomoc!!!
Specyfikacja tych olejów:
Symbol Opis Cena [zł]
UM196.4 Oleje serwisowe - zestaw 6 rodzajów (6 x 3 ml) 14,50
Skład zestawu: olej syntetyczny SWITCH, olej silikonowy, olej wazelinowy, olej penetrujący, olej do panewek CAPSTAN, olej maszynowy w fiolkach po 3 ml
Uzupełnienia do zestawu:
UM196.41 Olej syntetyczny SWITCH 3ml 3,12
UM196.42 Olej silikonowy 3ml 3,12
UM196.43 Olej wazelinowy 3ml 2,90
UM196.44 Olej penetrujący 3ml 3,12
UM196.45 Olej do panewek CAPSTAN 3ml 2,50
UM196.46 Olej maszynowy 3ml 2,50
UM196.41: Najwyższej czystości olej syntetyczny do zabezpieczania styków pokrytych metalami szlachetnymi tj. złoto, srebro itp. Nie zawiera siarki, nie żywiczeje.
UM196.42: Środek smarny o szerokiej temperaturze pracy od - 50ºC do +200ºC. Nie wchodzi w reakcje z prawie żadnymi elementami i metalami stosowanymi w elektronice. Olej silnie hydrofobowy o dobrych właściwościach poślizgowych i przeciw przyczepnych.
UM196.43: Idealny środek zarówno zmniejszający tarcie jak i konserwujący elementy narażone na działanie czynników atmosferycznych. Zastosowanie w motoryzacji, telekomunikacji, instalacjach antenowych. Olej najwyższej czystości, nie zawiera kwasów.
UM196.44: Zardzewiała śruba, której nie możesz odkręcić - to właśnie do tego celu został stworzony ten olej.
UM196.45: Olej o dużej lepkości do nasączania panewek w silnikach typu capstan.
UM196.46: Lekki olej do smarowania lekko obciążonych i szybko pracujących łożysk w maszynach i precyzyjnych mechanizmach.
Fota
Strona z olejami (te co ja mam)
Niedawno kupilem wiatrówkę i chcialbym zaopatrzy się w oleje do konserwacji... Po przejrzeniu ofert olejów i smarów zauważyłem że jednym z olejów do smarowania wiatrówek jest olej silikonowy....
Przypomniałem sobie że mam taki olej tyle że do elektroniki....
Jest to caly zestaw plynów/smarów i chciałem się zapytac czy nadają się one do wiatrówek jeżeli tak to które?!
Proszę o pomoc!!!
Specyfikacja tych olejów:
Symbol Opis Cena [zł]
UM196.4 Oleje serwisowe - zestaw 6 rodzajów (6 x 3 ml) 14,50
Skład zestawu: olej syntetyczny SWITCH, olej silikonowy, olej wazelinowy, olej penetrujący, olej do panewek CAPSTAN, olej maszynowy w fiolkach po 3 ml
Uzupełnienia do zestawu:
UM196.41 Olej syntetyczny SWITCH 3ml 3,12
UM196.42 Olej silikonowy 3ml 3,12
UM196.43 Olej wazelinowy 3ml 2,90
UM196.44 Olej penetrujący 3ml 3,12
UM196.45 Olej do panewek CAPSTAN 3ml 2,50
UM196.46 Olej maszynowy 3ml 2,50
UM196.41: Najwyższej czystości olej syntetyczny do zabezpieczania styków pokrytych metalami szlachetnymi tj. złoto, srebro itp. Nie zawiera siarki, nie żywiczeje.
UM196.42: Środek smarny o szerokiej temperaturze pracy od - 50ºC do +200ºC. Nie wchodzi w reakcje z prawie żadnymi elementami i metalami stosowanymi w elektronice. Olej silnie hydrofobowy o dobrych właściwościach poślizgowych i przeciw przyczepnych.
UM196.43: Idealny środek zarówno zmniejszający tarcie jak i konserwujący elementy narażone na działanie czynników atmosferycznych. Zastosowanie w motoryzacji, telekomunikacji, instalacjach antenowych. Olej najwyższej czystości, nie zawiera kwasów.
UM196.44: Zardzewiała śruba, której nie możesz odkręcić - to właśnie do tego celu został stworzony ten olej.
UM196.45: Olej o dużej lepkości do nasączania panewek w silnikach typu capstan.
UM196.46: Lekki olej do smarowania lekko obciążonych i szybko pracujących łożysk w maszynach i precyzyjnych mechanizmach.
Fota
Strona z olejami (te co ja mam)
Kod: Zaznacz cały
http://www.cyfronika.com.pl/smary.htm