Konserwacja i smarowanie wiatrówek

Można wpisywać tu rady które przydadzą sie nowym posiadaczom wiatrówek. Rady związane z użytkowaniem wiatrówki jak również z bezpieczeństwem podczas strzelania.

Moderator: Hiszpan63

Awatar użytkownika
daras
-#Złoty Dobromir
-#Złoty Dobromir
Posty: 5295
Rejestracja: 2007-10-01, 22:04
Lokalizacja: Swarzędz

Konserwacja i smarowanie wiatrówek

Post autor: daras »

Aby sprzęt służył nam dobrze i przez całe lata, musimy o niego dbać i go konserwować.

Na pierwszym miejscu musimy zadbać o wszystkie części ruchome, i te które są narażone na duże tarcia. Do tego celu używamy smaru molibdenowego, który występuje w dwóch gatunkach czerwony i czarny z domieszką grafitu stosowany również do przegubów samochodowych i strasznie brudzący. Smarem tym smarujemy powierzchnię tłoka prowadnice i sprężynę.

Obrazek

Drugi smar jaki stosujemy to smar miedziowy który stosujemy w połączeniach ruchomych jak również do smarowania zapadek w spuście. Smar ma typowo miedziowy metaliczny kolor.

Obrazek

Do komory sprężania używamy oleju sprężarkowego nie spala się przy wysokim ciśnieniu i nie powoduje disla. Dajemy taqm cojakiś czas kilka kropel.

Do smarowania uszczelki portu ładowania najlepszy jest olej silikonowy.

Na sam koniec zostawiłem sprawdzony stary olej który to jeszcze używałem w wojsku jest to olej PKB. którym przecieramy oksydę najlepiej po każdym strzelaniu jak również możemy przecierać łoże z czego by one nie było.

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2007-10-27, 16:54 przez daras, łącznie zmieniany 1 raz.
guntuning.com
Rlyeh
Posty: 7226
Rejestracja: 2007-10-04, 23:47

Post autor: Rlyeh »

Ja używam czegoś takiego:

[center] Obrazek[/center]

Jakość prezentacji woła o pomstę do nieba, ale nie mam aparatu.

Jest to smar do przegubów MolyWay Li712. Zawiera dwusiarczek molibdenu. Wyglądem i zapachem zbliżony do tego, co sprzedaje Alchemik.
Awatar użytkownika
krystian
Posty: 576
Rejestracja: 2007-10-05, 15:01
Lokalizacja: tuszyn

Post autor: krystian »

Do oksydy , polecam olej wazelinowy- 1 litr -8pln , a sprawdza sie wysmienicie


krystian
Lgm2 + Doc
Awatar użytkownika
radecek
Posty: 159
Rejestracja: 2007-10-18, 20:30
Lokalizacja: Napierstkowo

Post autor: radecek »

krystian pisze:Do oksydy , polecam olej wazelinowy- 1 litr -8pln , a sprawdza sie wysmienicie
tak też używam bo niski koszt i i efekt też dobry.
daras pisze:Do smarowania uszczelki portu ładowania najlepszy jest olej silikonowy.
Jest też smar silikonowy - można go zamiennie stosować zamiast pasty termoprzewodzącej pod procesor w komputerze :)

Przecieram nim uszczelki przy konserwacji karabinka.
Awatar użytkownika
krzysztof
-#Kustosz
-#Kustosz
Posty: 2008
Rejestracja: 2007-10-01, 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysztof »

Świetny temat tylko prośba : smar , jaki i do czego (Seweryn, proszę). Potem szybkie zestawienie : część - smar i mamy gotowa ściągę
Krzysztof

Quackenbush i nowsze
Rlyeh
Posty: 7226
Rejestracja: 2007-10-04, 23:47

Post autor: Rlyeh »

Smar molibdenowy do przegubów MolyWay (molly) - do sprężyny.
Dopisujcie się podobnie jak Krzysztof mówi - wrzucę później tą ściągę na portal.
IACEk
Posty: 14
Rejestracja: 2007-11-11, 21:30
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: IACEk »

Mam dostep do smaru molibdenowego po dobrej cenie, tubka 90g 4.50zl, przy wiekszych ilosciach taniej. Ponizej zdjecie.
Obrazek
Awatar użytkownika
Cezar
Posty: 2095
Rejestracja: 2007-10-02, 18:56
Lokalizacja: z powrotem

Post autor: Cezar »

A ja używam smaru od Hogana do środka ( taki czerwonawy, podobno molibdenowy ), a do oksydy oleju PKB. Ale i jednego i drugiego już mam mało, także może ktoś ma pomysł, skąd wziąć olej PKB ? Po smar uśmiechnę się do Jacka :) Spust, kostkę lufy i inne mniej podatne na obciążenia podzespoły smaruję smarem liten ŁT 43. Do uszczelek używam silikonu.
dla siebie żyjesz dniem dzisiejszym, dla swoich bliskich-każdym kolejnym...

żyj , a nie istniej
PS+GS
Awatar użytkownika
hyena
Posty: 825
Rejestracja: 2007-10-01, 22:51
Lokalizacja: Auschwitz

Post autor: hyena »

A ja smaruje wszystko sprayem 007, kupionym w Kauflandzie. Bo się nie wygłupiam jak niektórzy, bo to nie ma sensu. :mrgreen: :mrgreen: Wiatrówka to nie silnik który ma obroty 20.000
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
virus
Posty: 453
Rejestracja: 2007-10-08, 07:06
Lokalizacja: Września

Post autor: virus »

Chwyć i strzel parę razy np z iż-a nasmarowanego tym 007 badziewiem i iż-a nasmarowanego czerwonym molibdenem o Hogana. Zmienisz zdanie
HW97K by Hogan + DOT 6x24x42 MD
IŻ-38
Awatar użytkownika
forestkorsze
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2430
Rejestracja: 2007-11-01, 00:54
Lokalizacja: ŚWINOUJŚCIE

Post autor: forestkorsze »

a ja smaruje wszystkie bebechy grafitowym,tylko spust i wnętrze cylindra olejem od maszyn do szycia
[scroll]# GAMO FALCON # SLAVIA 634#[/scroll]
Awatar użytkownika
blef16
Posty: 100
Rejestracja: 2008-02-10, 15:48
Lokalizacja: Polska

Jaki olej?

Post autor: blef16 »

Witam! Panowie nakierujcie mnie na właściwy olej do smarowania komory sprężania. Tu jest link http://www.narzedziowy.pl/index.php?cPa ... rrency=PLN
Który mam zamówić?
AIRPRESS Olej do sprężarek tłokowych 1 l albo ten

AIRPRESS Olej pneumatyczny 1 l Te 2 rodzaje są najtańsze i mnie satysfakcjonują! Wciąż nie wiem który olej jest tym prawidłowo trafionym?

[ Dodano: 2008-03-13, 10:06 ]
Jeśli nikt nie wie jaki olej? Czy sprężarkowy, czy pneumatyczny? To ja Was oświecę. Wiem że ma to być olej do sprężarek powietrza. A dlatego pytałem po raz wtóry bo olej sprężarkowy jest również palny i jego temp. zapłonu wynosi min.200 stopni celcjusza! Miał być niepalny! DAREK. :roll:
blef16
Awatar użytkownika
hyena
Posty: 825
Rejestracja: 2007-10-01, 22:51
Lokalizacja: Auschwitz

Post autor: hyena »

Logiczne, to by wypadało olej do sprężarek tłokowych. Takie moje zdanie.
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie. Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów bez podawania przyczyny.
Awatar użytkownika
blef16
Posty: 100
Rejestracja: 2008-02-10, 15:48
Lokalizacja: Polska

Olej do komory!

Post autor: blef16 »

Witam! Też mi się tak wydaje, ale chciałem się tylko upewnić ponieważ kolega radecek pisze w poście o oleju pneumatycznym i stąd wynika moja dezorientacja.

Wysłany: 2008-03-08, 16:41
Litrowe butelki z olejem pneumatycznym można kupić też tu:
http://www.narzedziowy.pl/
Wystarczy na bardzo długo.

Widocznie pomylił się! Dzięki! Pozdrawiam! :)
blef16
konrado007
Posty: 1
Rejestracja: 2008-05-11, 19:15
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: konrado007 »

Witam.

Niedawno kupilem wiatrówkę i chcialbym zaopatrzy się w oleje do konserwacji... Po przejrzeniu ofert olejów i smarów zauważyłem że jednym z olejów do smarowania wiatrówek jest olej silikonowy....
Przypomniałem sobie że mam taki olej tyle że do elektroniki....
Jest to caly zestaw plynów/smarów i chciałem się zapytac czy nadają się one do wiatrówek jeżeli tak to które?!

Proszę o pomoc!!!

Specyfikacja tych olejów:

Symbol Opis Cena [zł]
UM196.4 Oleje serwisowe - zestaw 6 rodzajów (6 x 3 ml) 14,50

Skład zestawu: olej syntetyczny SWITCH, olej silikonowy, olej wazelinowy, olej penetrujący, olej do panewek CAPSTAN, olej maszynowy w fiolkach po 3 ml

Uzupełnienia do zestawu:
UM196.41 Olej syntetyczny SWITCH 3ml 3,12
UM196.42 Olej silikonowy 3ml 3,12
UM196.43 Olej wazelinowy 3ml 2,90
UM196.44 Olej penetrujący 3ml 3,12
UM196.45 Olej do panewek CAPSTAN 3ml 2,50
UM196.46 Olej maszynowy 3ml 2,50


UM196.41: Najwyższej czystości olej syntetyczny do zabezpieczania styków pokrytych metalami szlachetnymi tj. złoto, srebro itp. Nie zawiera siarki, nie żywiczeje.

UM196.42: Środek smarny o szerokiej temperaturze pracy od - 50ºC do +200ºC. Nie wchodzi w reakcje z prawie żadnymi elementami i metalami stosowanymi w elektronice. Olej silnie hydrofobowy o dobrych właściwościach poślizgowych i przeciw przyczepnych.

UM196.43: Idealny środek zarówno zmniejszający tarcie jak i konserwujący elementy narażone na działanie czynników atmosferycznych. Zastosowanie w motoryzacji, telekomunikacji, instalacjach antenowych. Olej najwyższej czystości, nie zawiera kwasów.

UM196.44: Zardzewiała śruba, której nie możesz odkręcić - to właśnie do tego celu został stworzony ten olej.

UM196.45: Olej o dużej lepkości do nasączania panewek w silnikach typu capstan.

UM196.46: Lekki olej do smarowania lekko obciążonych i szybko pracujących łożysk w maszynach i precyzyjnych mechanizmach.


Fota

Obrazek

Strona z olejami (te co ja mam)

Kod: Zaznacz cały

http://www.cyfronika.com.pl/smary.htm