Ja sam zaś w międzyczasie kilikałem z kol. Januszmariusz, ponieważ jakiś czas temu sam dał ogłoszenie, że pomoże przy oksydowaniu.
Najpierw jednak postanowiłem sprawdzić co w tej dziedzinie oferuje rodzinne miasto.
Jako że 'googlarka' prawdę ci powie, pierwsze wyskoczyły Zakłady Wojskowe, robiące usługowo takie rzeczy.
Dałem do pooksydowania i odebrałem jeszcze przed 1 listopada.
Generalnie oglądając system po robocie, miałem minę jak w to smutne święto




Widocznie taka maja technologię, że ich oksyda przypomina kolor stalowo-szary i do tego mat.
Próba polerki w części gdzie system chowa się w łożu, skończyła się prawie dokumentnym wytarciem jej

Czyli do tego jeszcze niezbyt trwała.
Jako że w takich sytuacjach trzeba znajdować również plusy, to dzięki matowej powierzchni zobaczyłem wszystkie miejsca, gdzie zostały mikro wżery

Na wypolerowanym żelaztwie nie było tego widać i choć przez chwilę mogło mi sie wydawać, że odwaliłem kawał dobrej roboty.
Drugi plus to taki, że teraz matowy system ładnie komponuje się z matem waltherowskiego dioptera.
Na tą chwilę oksyda spełnia swoje zadanie, czyli zabezpiecza metal.
Jak się powyciera, to znowu się poznęcam, tylko lepiej

Założyłem nowe sprężynki i pierwsze nieoficjalne (niedotarte) wyniki są następujące:
- Exact 4,53 Esr=8,8 J Vsr=179 m/s
- Exact Express Esr=8,6 J Vsr=184 m/s
- H&N DS (zielony) Esr=8,4 Vsr=176 m/s
Generalnie jest bardz dobrze

Wrzucę jeszcze fotkę odbijacza na tłoku, ponieważ konsultowałem jego stan z Seniem.
Stwierdził że jest O.K. i jeszcze sporo posłuży


Teraz przyszła pora na drewienko, najpierw jednak jeszcze sobie trochę postrzelam z takiej jaka jest.