Odnowienie osady -olejowanie
Moderator: Hiszpan63
-
- Posty: 1061
- Rejestracja: 2015-11-20, 12:52
- Lokalizacja: Stare Tarnowice
Odnowienie osady -olejowanie
Zastanawiam sie nad renowacją osady w BMK40 , jako tako nie chcę customa ta leży mi ok.
Sam widzę się w tym temacie cienko .
Może jest ktoś na forum kto pobawiłby sie w to ?
Oczywiście wiadomo że nie za free
Sam widzę się w tym temacie cienko .
Może jest ktoś na forum kto pobawiłby sie w to ?
Oczywiście wiadomo że nie za free
-
- Ściepnik
- Posty: 2652
- Rejestracja: 2009-08-25, 13:21
- Lokalizacja: Katowice
-
- Posty: 1061
- Rejestracja: 2015-11-20, 12:52
- Lokalizacja: Stare Tarnowice
-
- Ściepnik
- Posty: 590
- Rejestracja: 2011-09-21, 14:55
- Lokalizacja: Warszawa
To nie ma co dumać. Robota jest względnie prosta. Zakasuj rękawy - dwa dni i masz zrobione.
Kupujesz środek do usuwania lakierów i jakiś miękki skrobak - tym usuniesz lakier. Jak chcesz usunąć kolor to już może być trudniej (terpentyna i inne takie), ale w przemysłowo robionych osadach kolor i tak zejdzie podczas szlifowania - warstwa jest minimalna.
Potem papierki ścierne i koniecznie klocki do szlifowania (okrągły i płaski) żeby nie zniszczyć krawędzi i płaszczyzn. Zależnie od stanu wyjściowego zaczynasz jakimś grubszym papierem i schodzisz niżej - jak dojdziesz do 800 to robisz "wodowanie" i ponowne szlifowanie.
Z tymi gradacjami to tylko zgrubne wskazówki. Zależnie od tego jak bardzo chcesz mieć ładnie i jak twarde drewno możesz zakończyć na papierze 400-600 (takie dość zgrubne wykończenie, ale już przyzwoite) lub zejść nawet do 1200/2000 (opcja dla masochistów tudzież perfekcjonistów ).
Po drodze (okolice papierów 400-800) nie zapominamy o wypełniaczu porów - najlepiej kupić gotowy w odpowiednim kolorze, ale można zrobić samemu - najlepiej z własnych wiórów ze szlifowania wcześniejszymi gradacjami.
Potem bejca - nie stosowałem więc się nie wypowiem. Bejca moim zdaniem to nieporozumienie - uwielbiam naturalny kolor drewna, ewentualnie zmieniony tylko olejowaniem.
Olejowanie to już sama przyjemność. Ja używałem tych od Pietruszki. Ale wielu kolegów używa tych z marketów (polecany był 3V3). Olej podkreśli usłojenie i przyciemni drewno. Z czasem jak będzie polimeryzował to jeszcze zżółknie - kolor drewna ociepli się znacznie. Trzeba to wziąć pod uwagę jeśli chcemy uzyskać konkretny efekt kolorystyczny bo wówczas bejca może być konieczna.
Kupujesz środek do usuwania lakierów i jakiś miękki skrobak - tym usuniesz lakier. Jak chcesz usunąć kolor to już może być trudniej (terpentyna i inne takie), ale w przemysłowo robionych osadach kolor i tak zejdzie podczas szlifowania - warstwa jest minimalna.
Potem papierki ścierne i koniecznie klocki do szlifowania (okrągły i płaski) żeby nie zniszczyć krawędzi i płaszczyzn. Zależnie od stanu wyjściowego zaczynasz jakimś grubszym papierem i schodzisz niżej - jak dojdziesz do 800 to robisz "wodowanie" i ponowne szlifowanie.
Z tymi gradacjami to tylko zgrubne wskazówki. Zależnie od tego jak bardzo chcesz mieć ładnie i jak twarde drewno możesz zakończyć na papierze 400-600 (takie dość zgrubne wykończenie, ale już przyzwoite) lub zejść nawet do 1200/2000 (opcja dla masochistów tudzież perfekcjonistów ).
Po drodze (okolice papierów 400-800) nie zapominamy o wypełniaczu porów - najlepiej kupić gotowy w odpowiednim kolorze, ale można zrobić samemu - najlepiej z własnych wiórów ze szlifowania wcześniejszymi gradacjami.
Potem bejca - nie stosowałem więc się nie wypowiem. Bejca moim zdaniem to nieporozumienie - uwielbiam naturalny kolor drewna, ewentualnie zmieniony tylko olejowaniem.
Olejowanie to już sama przyjemność. Ja używałem tych od Pietruszki. Ale wielu kolegów używa tych z marketów (polecany był 3V3). Olej podkreśli usłojenie i przyciemni drewno. Z czasem jak będzie polimeryzował to jeszcze zżółknie - kolor drewna ociepli się znacznie. Trzeba to wziąć pod uwagę jeśli chcemy uzyskać konkretny efekt kolorystyczny bo wówczas bejca może być konieczna.
:-D
-
- Ściepnik
- Posty: 2652
- Rejestracja: 2009-08-25, 13:21
- Lokalizacja: Katowice
Bejce i olejowanie mogę zrobić do ryflowania to trza fachowca a nie pierdzimąke pierwszego lepszego ! O kilkudziesieciu osadach spieprzonych w dorobku nie wspomnę i oczywiscie odpowiednich narzedziach.Ryflowanie to grubsza sprawucha.
HW97 .177,Remington Summit .177,Lov2 .177,C 2240 .177-Walther 2x20,Colt 1911,Hatsan 135 .22,CP1-M .177,CP1 .177,SPA p10 .22
-
- Ściepnik
- Posty: 3005
- Rejestracja: 2010-01-09, 11:03
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Szkoda że próbowałeś wyważyć otwarte drzwi.
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?t=8320
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?t=8320
BMK40 by Hogan + Hawke Vantage 4-12x40 & BMK20 by JesperKyd + PP 3-12x42AO & MP61 + Mizugiwa 2.5-7x28 & Marksman 2004 & cdn...
-
- Posty: 1061
- Rejestracja: 2015-11-20, 12:52
- Lokalizacja: Stare Tarnowice
Jakby temat nie aktualny
Moja osada która była na BMK40 jest pęknięta i sklejona , nie do końca byłem pewien fachowości naprawy wiec postanowiłem kupić custom.
No i tu pewien problem bo cena deczko mnie zastopowała ponad 700 PLN za najprostszą lekko zdobioną. Zresztą oryginał jest dla mnie składny i przyjemny
Udało kupić mi sie fabryczną wstępnie pobejcowaną w stanie średnio spieprzonym w cenie 80 PLN.
Podjąłem sie heroicznej renowacji ....skutek okaże sie po
Moja osada która była na BMK40 jest pęknięta i sklejona , nie do końca byłem pewien fachowości naprawy wiec postanowiłem kupić custom.
No i tu pewien problem bo cena deczko mnie zastopowała ponad 700 PLN za najprostszą lekko zdobioną. Zresztą oryginał jest dla mnie składny i przyjemny
Udało kupić mi sie fabryczną wstępnie pobejcowaną w stanie średnio spieprzonym w cenie 80 PLN.
Podjąłem sie heroicznej renowacji ....skutek okaże sie po
-
- Ściepnik
- Posty: 3005
- Rejestracja: 2010-01-09, 11:03
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Czasem się zdarzają używki dużo taniej niż customy. Kiedyś była od tx'a na beżowym za 150 pln. Więc nie ma się co spieszyć, wystarczy czekać na okazję.
Do beemki 20 wygarnąłem od HW85 za 80 pln. Nówkę!
Po świętach biorę się za lakier.
Do beemki 20 wygarnąłem od HW85 za 80 pln. Nówkę!
Po świętach biorę się za lakier.
BMK40 by Hogan + Hawke Vantage 4-12x40 & BMK20 by JesperKyd + PP 3-12x42AO & MP61 + Mizugiwa 2.5-7x28 & Marksman 2004 & cdn...
-
- Ściepnik
- Posty: 1041
- Rejestracja: 2013-07-22, 21:48
- Lokalizacja: Zebrzydowice
-
- Posty: 1061
- Rejestracja: 2015-11-20, 12:52
- Lokalizacja: Stare Tarnowice
-
- Ściepnik
- Posty: 3005
- Rejestracja: 2010-01-09, 11:03
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Jak mówiłem, tak zrobiłem.
Moja mała beemka będzie w kolorze palisander i w olejku oczywiście
Zadziwiająca łatwo poszło mi zdjęcie lakieru i dalsze prace. Ale to zapewne zasługa osady do HW85 i materiałów użytych do barwienia i lakierowania, a nie chińskiej lakierobejcy dwu milimetrowej grubości warstwy.
Moja mała beemka będzie w kolorze palisander i w olejku oczywiście
Zadziwiająca łatwo poszło mi zdjęcie lakieru i dalsze prace. Ale to zapewne zasługa osady do HW85 i materiałów użytych do barwienia i lakierowania, a nie chińskiej lakierobejcy dwu milimetrowej grubości warstwy.
BMK40 by Hogan + Hawke Vantage 4-12x40 & BMK20 by JesperKyd + PP 3-12x42AO & MP61 + Mizugiwa 2.5-7x28 & Marksman 2004 & cdn...
-
- Posty: 1061
- Rejestracja: 2015-11-20, 12:52
- Lokalizacja: Stare Tarnowice
-
- Ściepnik
- Posty: 3005
- Rejestracja: 2010-01-09, 11:03
- Lokalizacja: Bydgoszcz
Moja już też wciąga pierwszą warstwę podgrzanego lnianego, lepiej niż niejeden żul wiśniówkę.
A kolorek wyszedł też fajny. Ciemny, zbliżony do ziarenek palonej kawy.
Słoje ładnie widać.
A kolorek wyszedł też fajny. Ciemny, zbliżony do ziarenek palonej kawy.
Słoje ładnie widać.
BMK40 by Hogan + Hawke Vantage 4-12x40 & BMK20 by JesperKyd + PP 3-12x42AO & MP61 + Mizugiwa 2.5-7x28 & Marksman 2004 & cdn...
-
- Ściepnik
- Posty: 2879
- Rejestracja: 2013-11-24, 09:49
- Lokalizacja: Warszawa-Bielany
Przypomnę , że bardzo dobrze szlifuje się osadę wodoodpornym papierem , stosując olej lniany zamiast wody . Papier się nie zapycha , miejsca nie doszlifowane są dobrze widoczne i nic nie pyli . Przy odrobinie ostrożności , można szlifować w salonie , przed telewizorem . Co jakiś czas trzeba osadę przetrzeć szmatką i użyć nowego oleju .
-
- Posty: 1061
- Rejestracja: 2015-11-20, 12:52
- Lokalizacja: Stare Tarnowice