To wiem, ale tego sie nie uniknie... przecież wszystkie zabiegi w wiatrówkach praktycznie mają coś dawać podczas pracy zespołu ... odchodzimy od tematu
Edit 03.10.2015 19:26
Nie chcę wchodzić w tym wątku w dyskusje na temat oddziaływania na jakie ulega sprężyna podczas "odpoczywania" sobie w nie pracującym w danej chwili systemie bo na to sie nic nie poradzi ograniczmy się do dyskusji na temat tego co dzieję się podczas napinania i cyklu strzału, bo to wtedy wszystkie modyfikacje zaczynają dawać efekt to tak według mnie
Ucywilizowanie Striker Edge.
Moderator: Hiszpan63
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 2015-01-14, 17:17
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Ostatnio zmieniony 2015-11-03, 19:29 przez Nestor2204, łącznie zmieniany 1 raz.
Hatsan Striker Edge 4,5mm:
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?p=135276#135276
Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?p=135276#135276
Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
-
- Ściepnik
- Posty: 2879
- Rejestracja: 2013-11-24, 09:49
- Lokalizacja: Warszawa-Bielany
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 2015-01-14, 17:17
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Tak tak, o smarze tak aaaalee, wyboczenie sprężyny w stanie gdy wiatrówka jest nie naciągnięta jest przecież normalne i w niczym to nie przeszkadza bo gdy wiatrówka jest napinana to wtedy sprężyna zaczyna być prowadzona i jest prawidłowo, tak jak wspominałeś Więc myśle że jak dokonam wspomnianych modyfikacji, to prowadzenie tłoka i sprężyny powinno być wystarczająco dobre i dość pewne/stabilne. Więc smaru teflonowego nie będzie potrzeba stosować
Ostatnio zmieniony 2015-11-05, 16:21 przez Nestor2204, łącznie zmieniany 1 raz.
Hatsan Striker Edge 4,5mm:
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?p=135276#135276
Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?p=135276#135276
Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
-
- Administrator
- Posty: 3723
- Rejestracja: 2014-06-06, 08:37
- Lokalizacja: Janówek Pierwszy
Niezupełnie. Nie przeszkadza co prawda za bardzo w strzelaniu, ale wyboczona sprężyna, nawet przy (relatywnie niewielkim) naprężeniu wstępnym ulega dalszej deformacji. A to już grozi późniejszymi konsekwencjami w postaci pęknięcia. Oczywiście, sprężyna nie zdeformuje się od razu przy tak niewielkich obciążeniach, ale przy długim użytkowaniu efekt może być widoczny. To raz.Nestor2204 pisze: wyboczenie sprężyny w stanie gdy wiatrówka jest nie naciągnięta jest przecież normalne i w niczym to nie przeszkadza
Dwa - zwoje wyboczonej sprężyny, podczas naciągania muszą wpasować się w centralną prowadnicę. W zależności od ułożenia może to powodować niemiłe dźwięki podczas naciągania - skrzypienie, brzęczenie etc.
I w końcu trzy - gdyby wyboczenie sprężyny było normalne (i pożądane), sprężyny byłyby od razu produkowane wyboczone. :^) Tymczasem końcowe zwoje są właśnie po to planowane, aby ograniczyć siły wyboczające.
"My od lat już gawędzimy o Maryni
i to nawet, szczerze mówiąc, nie o całej..."
i to nawet, szczerze mówiąc, nie o całej..."
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 2015-01-14, 17:17
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
. O tym że wyboczenie jest pożądane nic nie mówiłem ale wszelkie zabiegi które mają na zadaniu zapobieganie temu chociaż w pewnym stopniu, są wykonane, bądź będą wykonane Skrzypienie przy naciąganiu jest słyszalne, czasem nawet małe pstryknięcie, to fakt, ale nie chodzi mi o to żeby poznawać wszelkie tajniki pracy springa, nawet najmniejsze szczegóły i w ogóle... Po prostu chce wprowadzić modyfikacje które wydłużą żywotność sprężyny jak i ucywilizują prace karabinka i tyle
Okey, jeśli ktoś z was zakładał pierścień do Hatsana, to jakie odczuwalne zmiany zauważyliście ?
Okey, jeśli ktoś z was zakładał pierścień do Hatsana, to jakie odczuwalne zmiany zauważyliście ?
Hatsan Striker Edge 4,5mm:
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?p=135276#135276
Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?p=135276#135276
Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 2015-01-14, 17:17
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Chyba mało kto miał, bo nikt się nie odzywa... Jeszcze takie jedno pytanie, na ile max. może wchodzić w sprężynę korek ertalitowy ?
Tu jest temat gdzie była robiona prowadnica:
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?t=8670
Chce zrobić możliwie najdłuższy trzpień korka który wchodzi w prowadnice, by później wywiercić w nim dziurę i włożyć do niego pręt obciążający korek
Tu jest temat gdzie była robiona prowadnica:
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?t=8670
Chce zrobić możliwie najdłuższy trzpień korka który wchodzi w prowadnice, by później wywiercić w nim dziurę i włożyć do niego pręt obciążający korek
Hatsan Striker Edge 4,5mm:
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?p=135276#135276
Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?p=135276#135276
Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
-
- Ściepnik
- Posty: 7973
- Rejestracja: 2009-06-28, 15:45
- Lokalizacja: Warszawa-CEKAUS
... żadnych ... nikt nie jest w stanie zauważyć/odczuć różnic z pierścieniem czy bez.Nestor2204 pisze:jeśli ktoś z was zakładał pierścień do Hatsana, to jakie odczuwalne zmiany zauważyliście ?
... to takie totalne placebo ... mam pierścień i dobrze mi z tym .
Jak Pan Bóg dali, to i z kija wypali....
HWunderGnom70 .Lady Daisy BUCK . Strzelanie trzeba lubić , ale trafiać , to trzeba się nauczyć ... Karabin trafia sam ... często nie tam , gdzie celujemy
HWunderGnom70 .Lady Daisy BUCK . Strzelanie trzeba lubić , ale trafiać , to trzeba się nauczyć ... Karabin trafia sam ... często nie tam , gdzie celujemy
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 2015-01-14, 17:17
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
no cóż... czyli może jednak nie warto go robić... hmmm wyczytałem że edge ma dość duży luz w tylnej części tłoka, prawdopodobnie któryś z Tawerniaków o tym pisał podczas tuningu swojego ... i tu jest głos za, żeby robić w tym wypadku Zmierzę sam tłok i cylinder, jak będzie dużo luzu to zrobię pierścień, jak nie to zostawię jak jest
Hatsan Striker Edge 4,5mm:
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?p=135276#135276
Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?p=135276#135276
Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
-
- Ściepnik
- Posty: 2879
- Rejestracja: 2013-11-24, 09:49
- Lokalizacja: Warszawa-Bielany
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 2015-01-14, 17:17
- Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
heheheh A co do korka, można zrobić w nim obciążnik, tak jak wspominałem wyżej ?
Edit 06.11.2015 20:53
Zmierzone ! Tłoczek ma w najgrubszym miejscu w tylnej części 26.4 mm , a cylinder standardowo 27 mm będzie robiony pierścień
Edit 06.11.2015 20:53
Zmierzone ! Tłoczek ma w najgrubszym miejscu w tylnej części 26.4 mm , a cylinder standardowo 27 mm będzie robiony pierścień
Hatsan Striker Edge 4,5mm:
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?p=135276#135276
Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?p=135276#135276
Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J