Prowadnica sprężyny w "wiatrówce" B3

Moderator: Hiszpan63

Awatar użytkownika
mtx
TROLL
TROLL
Posty: 47
Rejestracja: 2015-10-30, 16:01
Lokalizacja: Władysławowo

Prowadnica sprężyny w "wiatrówce" B3

Post autor: mtx »

Witajcie.
Piszę z problemem, mianowicie chodzi mi o prowadnicę sprężyny w chińskiej wiatrówce B3 z dolnym naciągiem. Ogólnie sam sprzęt sprawował się w miarę dobrze, (jak na moje potrzeby), ale z czasem pokruszyła się prowadnica, szukałem, szukałem i szukałem i trafiłem tutaj na ten temat i post: http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php ... ght=#24949 w którym kolega @januszmariusz zamieścił fajne schematy.
Moje pytanie brzmi następująco, czy dorabiając taką prowadnicę, konieczne jest wykonanie wszelkich podtoczeń, sfazowań itd.
Inaczej, czy taka prowadnica może być po prostu wykonana ze zwykłego wałka bez tych wszelkich zagłębień itp.?

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
forestkorsze
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2430
Rejestracja: 2007-11-01, 00:54
Lokalizacja: ŚWINOUJŚCIE

Post autor: forestkorsze »

Może być.
U mnie kiedyś pękła ta prowadnica. Zdobyłem kawałek rurki stalowej, gdzie średnica idealnie pasuje do sprężyny, wymierzyłem długość plus odcinek który wcisnąłem na gorąco w ten końcowy element prowadnicy, nazwijmy go "korkiem" po uprzednim ryflowaniu rurki na tym odcinku, aby się dobrze trzymało. Śmiga do dziś bez zarzutu.
Na sprężyną założyłem osłonę "PET".

Włożyłem dużo pracy w swoją chinkę, aby strzelała przyzwoicie, nawet bardzo przyzwoicie.
[scroll]# GAMO FALCON # SLAVIA 634#[/scroll]
Awatar użytkownika
januszmariusz
Posty: 2667
Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica

Post autor: januszmariusz »

koalak pisze: czy taka prowadnica może być po prostu wykonana ze zwykłego wałka bez tych wszelkich zagłębień itp.?
Wystarczą podstawowe frezowania
Obrazek
pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
Awatar użytkownika
mtx
TROLL
TROLL
Posty: 47
Rejestracja: 2015-10-30, 16:01
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: mtx »

Ok. Dziękuję za odpowiedzi i pomoc, zamówiłem już odpowiedni wałek poliamidu stąd: http://allegro.pl/walek-pret-poliamid-t ... tabsAnchor i jak go dostanę to biorę się za wytoczenie zgodnie z zamieszczonym schematem.
Zastanawia mnie jeszcze tylko sprawa tego co @forestkorsze pisał o osłonie "PET" na sprężynie, nie bardzo wiem o co chodzi, znaleźć jednoznacznego tematu o tym też na razie nie mogę, więc jeśli ktoś z Was byłby na tyle uprzejmy i podrzucił link do takiego tematu (tłumaczącego o co dokładnie w tym chodzi) to byłbym wdzięczny.

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Filo
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2879
Rejestracja: 2013-11-24, 09:49
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: Filo »

januszmariusz pisze:Wystarczą podstawowe frezowania

Problemem będzie wykonanie otworów pod kołki ustalające (piny) . Trzeba je wykonać na wiertarce stołowej . Trzeba to zrobić od tyłu , tzn. po zamocowaniu odpowiedniego wiertła w uchwycie, należy wprowadzić wiertło w oba otwory cylindra i w tej pozycji zacisnąć imadło i je zamocować do stołu . Po wprowadzeniu prowadnico-korka do cylindra, wiercimy go poprzez dwa wycentrowane otwory .
Ostatnio zmieniony 2015-10-31, 18:19 przez Filo, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
mtx
TROLL
TROLL
Posty: 47
Rejestracja: 2015-10-30, 16:01
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: mtx »

To nie będzie żaden problem, posiadam dość dobrze wyposażony warsztat, a i umiejętności odpowiednie mam, z toczeniem, spawaniem TIG\MIG\MMA, i ogólnym majsterkowaniem mam styczność na co dzień z racji mojego drugiego hobby o którym pisałem w "powitaniach" :)
Więc spokojnie, wszystko będzie zrobione wg. schematów i ogólnych norm ;)
Ale bardzo dziękuję za cenne informacje.
Ostatnio zmieniony 2015-11-01, 18:28 przez mtx, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Filo
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2879
Rejestracja: 2013-11-24, 09:49
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: Filo »

Więc spokojnie, wszystko będzie zrobione wg. schematów i ogólnych norm ;)
Pisząc coś na Forum, robię to z myślą o tych którzy czytają a mają mniejsze możliwości lub umiejętności . Takie nawyki byłego belfra .
Jeszcze uwaga dotycząca PET . Ja nie czuję pozytywnego wpływu tego rozwiązania na pracę systemu . Negatywnego też nie :> .
Awatar użytkownika
JesperKyd
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 3005
Rejestracja: 2010-01-09, 11:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: JesperKyd »

mtx pisze:Zastanawia mnie jeszcze tylko sprawa tego co @forestkorsze pisał o osłonie "PET" na sprężynie, nie bardzo wiem o co chodzi, znaleźć jednoznacznego tematu o tym też na razie nie mogę, więc jeśli ktoś z Was byłby na tyle uprzejmy i podrzucił link do takiego tematu (tłumaczącego o co dokładnie w tym chodzi) to byłbym wdzięczny.
Często lepsze od wyszukiwarek forumowych jest stare dobre gógle. :)
http://lmgtfy.com/?q=os%C5%82ona+przeciwsmarowa+pet
BMK40 by Hogan + Hawke Vantage 4-12x40 & BMK20 by JesperKyd + PP 3-12x42AO & MP61 + Mizugiwa 2.5-7x28 & Marksman 2004 & cdn... :)
Awatar użytkownika
mtx
TROLL
TROLL
Posty: 47
Rejestracja: 2015-10-30, 16:01
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: mtx »

Dzięki, w zasadzie szukałem u "wujka" co to "osłona PET", ale i tak nie wiele znalazłem, dopiero po wpisaniu hasła "osłona przeciwsmarowa" dowiedziałem się o co chodzi i jak ją wykonać, dowiedziałem się też dlaczego po strzałach dymi mi z lufy (bez skojarzeń proszę :lol: ) i z komory ładowania.
Dziękuję więc za podsunięcie pomocnego hasła, które pomogło także w znalezieniu innych pomocnych informacji o tuningu mojej chińskiej "wiatrówki" (polerka komory sprężania, wymiana uszczelki tłoka na ZEPTO, wymiana sprężyny, polerka mechanizmu spustu itp.)
Nie dotarłem jeszcze tylko o co chodzi z "koroną" w lufie - ale spoko znajdę i poczytam :)

Pozdrawiam.
Awatar użytkownika
Filo
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2879
Rejestracja: 2013-11-24, 09:49
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: Filo »

mtx pisze:Nie dotarłem jeszcze tylko o co chodzi z "koroną" w lufie - ale spoko znajdę i poczytam
Nim zaczniesz coś " gmerać " przy końcu przewodu lufy ( koronie ), zrób test śrutu . Przepchnij cienkim drutem śrut przez przewód lufy. Powinien przejść bez zacięć . Szczególnie istotnym jest niezauważalne wyjście śrutu z przewodu lufy na jej końcu . Nie powinno być żadnego wyczuwalnego oporu . Jeśli test wypadnie pozytywnie, to najlepiej pozostawić lufę w spokoju , Jeśli wyczuwalny jest opór , to trzeba powalczyć z koroną .
Awatar użytkownika
Hiszpan63
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 7973
Rejestracja: 2009-06-28, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-CEKAUS

Post autor: Hiszpan63 »

mtx pisze:(polerka komory sprężania,
... komory sprężania się nie poleruje :! ... podobnie jak wewnętrznej strony cylindra . Ewentualnie można coś takiego zrobić do połowy jego długości patrząc od tyłu . Ale nie polecam .
Jak Pan Bóg dali, to i z kija wypali....
HWunderGnom70 .Lady Daisy BUCK . Strzelanie trzeba lubić , ale trafiać , to trzeba się nauczyć ... Karabin trafia sam :! ... często nie tam , gdzie celujemy :lol: ;)
Awatar użytkownika
mtx
TROLL
TROLL
Posty: 47
Rejestracja: 2015-10-30, 16:01
Lokalizacja: Władysławowo

Post autor: mtx »

Filo pisze:zrób test śrutu
Oo, dziękuję za kolejną pomocną informację, ogólnie jestem zielony w sprawach tuningu sprzętu, ale powoli i mozolnie przekopuję się przez GB informacji, powoli dowiaduję się co z czym i po co - za co niezmiernie Wam dziękuję :)
Hiszpan63 pisze:... komory sprężania się nie poleruje :! ... podobnie jak wewnętrznej strony cylindra .
Pisząc o komorze sprężania w zasadzie miałem na myśli wewnętrzną stronę cylindra w której porusza się tłok, tylko odpowiednie słowa wypadły mi z głowy :oops:
Możesz wyjaśnić dlaczego nie należy polerować tego elementu? Myślałem, że bardziej gładka ścianka cylindra wyjdzie na plus dla żywotności uszczelki tłoka i samej kompresji w tymże cylindrze, choć oczywiście mogę się mylić (co jest bardzo prawdopodobne :oops: )
O samej polerce tego elementu przeczytałem tu: http://nasze-wiatrowki.pl/printview.php?t=1730&start=0 i myślałem, że będzie to dobre rozwiązanie.
Awatar użytkownika
mc_iek
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 884
Rejestracja: 2015-10-07, 09:46
Lokalizacja: Kępa Niemojewska

Post autor: mc_iek »

mtx pisze:(...) Możesz wyjaśnić dlaczego nie należy polerować tego elementu? Myślałem, że bardziej gładka ścianka cylindra wyjdzie na plus dla żywotności uszczelki tłoka i samej kompresji w tymże cylindrze, choć oczywiście mogę się mylić (co jest bardzo prawdopodobne :oops: )
O samej polerce tego elementu przeczytałem tu: http://nasze-wiatrowki.pl/printview.php?t=1730&start=0 i myślałem, że będzie to dobre rozwiązanie.
Tłok w cylindrze "ślizga" się na cienkiej warstewce oleju/smaru. Dzięki temu zmniejsza się tarcie, a co za tym idzie zużycie powierzchni przylegających. W cylindrach silników spalinowych po ostatecznym szlifowaniu i polerowaniu, wykonuje się specjalną "zacierkę", zwaną honowaniem. Ułatwia ona olejowi przyleganie do powierzchni. Gdybyś wypolerował komorę tłoka, w chwili strzału mogłoby nastąpić przyssanie ślizgu tłoka do ścianek, co po pierwsze zwiększy opór przesuwu, czyli spowolni ruch tłoka, po drugie punktowo wzrośnie temperatura, co skróci żywotność tłoka.
Gdy patrzę na niektórych ludzi stworzonych na obraz i podobieństwo boże, to cieszę się, że moimi praprzodkami były małpy...
Awatar użytkownika
Starszy_Pan
Posty: 3996
Rejestracja: 2008-11-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa Śródmieście

Post autor: Starszy_Pan »

OT:
mc_iek pisze: W cylindrach silników spalinowych po ostatecznym szlifowaniu i polerowaniu, wykonuje się specjalną "zacierkę", zwaną honowaniem.
:? :?
Sharp 1210+Barska 3-12x40AO; Iż61 CPR2*+CCCP; Iż 61 CPR1 + kolimator, Gamo Compact; Iż38
*/ CPR=CustomPabloRudnik
Awatar użytkownika
mc_iek
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 884
Rejestracja: 2015-10-07, 09:46
Lokalizacja: Kępa Niemojewska

Post autor: mc_iek »

Starszy_Pan pisze:OT:
(...)
:? :?
To tak w uproszczeniu.
Gdy patrzę na niektórych ludzi stworzonych na obraz i podobieństwo boże, to cieszę się, że moimi praprzodkami były małpy...