sklejka na łoże

Można wpisywać tu rady które przydadzą sie nowym posiadaczom wiatrówek. Rady związane z użytkowaniem wiatrówki jak również z bezpieczeństwem podczas strzelania.

Moderator: Hiszpan63

Awatar użytkownika
green_thunder
Posty: 6035
Rejestracja: 2007-11-06, 19:44
Lokalizacja: z Mokotowa

sklejka na łoże

Post autor: green_thunder »

Będę trochę walczył ze sklejkową osadą, już rozpoczętą. W związku z tym pytanie: jakiej gradacji papieru kolejno powinienem używać? Chciałbym jutro zrobić zakupy, a jestem bardziej mechanikowaty, niż stolarzowaty :mrgreen:
Awatar użytkownika
pablorudnik
Posty: 352
Rejestracja: 2011-02-01, 16:42
Lokalizacja: Zwierzyniec

Post autor: pablorudnik »

Co do obróbki sklejki ,proponuje zacząć od 80,100,180 na wykończenie 250.Na początku papierem 80 proponuje delikatnie lubi wyrywać paski sklejki z krawędzi, po obróbce papierem 100 proponuję przetrzeć osadę mokrą gąbką i zostawić do wyschniecia(wszelkie nierówności wstaną i sklejka stanie się znowu szorstka),pózniej 180.Wykończenie papierkiem 250 wystarczy,sklejka będzie dobrze wchłaniać bejcę i lakier.Ja użyłem do sklejki lakieru kapon,szybko schnie i dodatkowo wiąże i wzmacnia sklejkę.Dwie warstwy kaponu wystarczą(nakładam je nie pędzlem ale wklepuję gąbeczką sklejka więcej łyknie :mrgreen: ).Miedzy jedną warstwą a drugą delikatnie szlifuję papierkiem 1000 i na koniec 2000.Powierzchnia sklejki po tych zabiegach staje się twarda ,delikatnie matowa,z aksamitnym połyskiem.Na koniec można osadkę potraktować woskiem do mebli.Mam nadzieję,że się ten mój opis typowo meblowy się przyda :mrgreen: .Tutaj moja osadka wykończona w ten sposób http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?p=59181#59181.
:) FWB 300s U + Leapers 3-9x40 TF2 :)
Awatar użytkownika
green_thunder
Posty: 6035
Rejestracja: 2007-11-06, 19:44
Lokalizacja: z Mokotowa

Post autor: green_thunder »

Dzieki za poradę. Na koniec użyję raczej lakieru o konkretnej barwie, niebłyszczącego i nieprzejrzystego.
Awatar użytkownika