B3-2
Moderatorzy: daras, Hiszpan63, forestkorsze
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 2008-07-12, 17:27
- Lokalizacja: Stalowa Wola
B3-2
Witam. Rozebrałem moją chinkę i znalazłem w jej trzewiach takie coś:
Jest to dziura w komorze sprężania przez którą ucieka ciśnienie. Wiem ,że zalepiając tą dziurę wzrośnie moc (i dobrze bo jest dość słaba nie przebija plastikowej butelki po wodzie) Moje pytanie brzmi: Lepiej zalepić tą dziurę (jak tak to w jaki sposób?) ,czy dać podkładki pod sprężynę ,najlepiej żeby zwiększyć moc ,ale nie przekroczyć mocy 17 żuli .
Jest to dziura w komorze sprężania przez którą ucieka ciśnienie. Wiem ,że zalepiając tą dziurę wzrośnie moc (i dobrze bo jest dość słaba nie przebija plastikowej butelki po wodzie) Moje pytanie brzmi: Lepiej zalepić tą dziurę (jak tak to w jaki sposób?) ,czy dać podkładki pod sprężynę ,najlepiej żeby zwiększyć moc ,ale nie przekroczyć mocy 17 żuli .
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 2008-07-12, 17:27
- Lokalizacja: Stalowa Wola
-
- Posty: 7226
- Rejestracja: 2007-10-04, 23:47
-
- Administrator
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2007-10-28, 22:20
- Lokalizacja: Strzelno
Ktoś na Naszym forum już tą dziurę zaklejał/spawał. Wzrosła energia ale chyba o 2J. Trza by trochę poszukać na forum w Menu Szukaj.
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php ... nka+dziura
Reszta w temacie powyższym.
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php ... nka+dziura
Reszta w temacie powyższym.
AA EV2 + EB10x42
-
- Posty: 453
- Rejestracja: 2007-10-08, 07:06
- Lokalizacja: Września
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 2008-07-12, 17:27
- Lokalizacja: Stalowa Wola
Nit może i by wytrzymał ciśnienie ,ale wydaje mi się ,że nita nie da się tak obrobić ,żeby nie wystawał szczególnie do środka bo tam jeździ tłok i będzie o niego zahaczał. Dzięki za radę ,ale chyba pozostanę przy spawaniu ,lecz obawiam się ,że to nie będzie takie łatwe ,ten metal jak widać na zdjęciu jest błyszczący (pociągnięty jakimś chromem ,albo czymś innym tak mi się przynajmniej wydaje) i nie wiem czy spaw złapie... w przyszłym tygodniu będę miał dostęp do spawarki i spróbuje zaspawać z jakim wynikiem napiszę
-
- Posty: 1197
- Rejestracja: 2007-10-06, 17:12
- Lokalizacja: Józefów
-
- Posty: 99
- Rejestracja: 2007-10-05, 17:29
- Lokalizacja: Osieck
-
- Posty: 453
- Rejestracja: 2007-10-08, 07:06
- Lokalizacja: Września
to też jest dobra opcjapj26 pisze:Ja bym spróbował rozwiercić pod gwint nagwintować, wkręcić śrubkę, ładnie ją przyciąć i opiłować. No chyba że ścianka za cienka.
jeśli tłok jest pokryty jakąś warstwą antykorozyjną zedrzyj ją przed spawaniem w okolicy dziurki papierem ściernym na pewno pomoże
HW97K by Hogan + DOT 6x24x42 MD
IŻ-38
IŻ-38
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 2007-12-12, 12:27
- Lokalizacja: Goleniów
-
- Posty: 453
- Rejestracja: 2007-10-08, 07:06
- Lokalizacja: Września
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 2008-07-12, 17:27
- Lokalizacja: Stalowa Wola
dokładnie uszczelka po niej jeździ cały czas , dlatego wiatrówka jest taka słaba ,i wpadłem na pomysł jej usunięcia ,tylko z wyborem technologii mam problem (zaznaczam ,że dostęp to tej dziury od wewnątrz jest dość trudny jest ona z 8-9 cm od otwartej części "rury" więc wewnętrzna obróbka będzie trochę utrudniona) Mimo wszystko zdecyduje się na spawanie jak to nie poskutkuje będę się martwił co dalej...
-
- Posty: 453
- Rejestracja: 2007-10-08, 07:06
- Lokalizacja: Września
Ciśnienie najgwałtowniej rośnie w końcowej części tłoka. Patrząc na umiejscowienie dziurki nie powinno być tam ono bardzo wysokie. Nawet stosunkowo cienka ścianka powinna to wytrzymać.
Proponowane przeze mnie rozwiązanie jest następujące:
Wyczyść dziurkę jakąś benzyną ekstrakcyjną i zedrzyj dookoła niej powłokę antykorozyjną (ocynk czy co tam masz) żeby spaw dobrze chwycił. Później poszukaj pręt odpowiadający średnicą dziurce i splanuj jego koniec. Najlepiej gdyby wchodził on w dziurę z oporem. Wbij go w nią na tyle ile pozwala grubość ścianki tłoka - tak żeby w żadnym wypadku nie wystawał do środka. Po tym zabiegu obetnij część na zewnątrz tłoka równo z jego powierzchnią i wtedy delikatnie przyspawaj. A następnie oszlifuj spaw i po problemie. Takie połączenie na pewno wytrzyma bo przetopiona część ścianki i pręta będzie wystarczająco mocna, a dodatkowo masz pewność, że podczas spawania nic nie dostanie się do wnętrza tłoka.
Proponowane przeze mnie rozwiązanie jest następujące:
Wyczyść dziurkę jakąś benzyną ekstrakcyjną i zedrzyj dookoła niej powłokę antykorozyjną (ocynk czy co tam masz) żeby spaw dobrze chwycił. Później poszukaj pręt odpowiadający średnicą dziurce i splanuj jego koniec. Najlepiej gdyby wchodził on w dziurę z oporem. Wbij go w nią na tyle ile pozwala grubość ścianki tłoka - tak żeby w żadnym wypadku nie wystawał do środka. Po tym zabiegu obetnij część na zewnątrz tłoka równo z jego powierzchnią i wtedy delikatnie przyspawaj. A następnie oszlifuj spaw i po problemie. Takie połączenie na pewno wytrzyma bo przetopiona część ścianki i pręta będzie wystarczająco mocna, a dodatkowo masz pewność, że podczas spawania nic nie dostanie się do wnętrza tłoka.
Ostatnio zmieniony 2008-08-01, 14:56 przez virus, łącznie zmieniany 1 raz.
HW97K by Hogan + DOT 6x24x42 MD
IŻ-38
IŻ-38
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 2007-12-12, 12:27
- Lokalizacja: Goleniów