B3-2

Wszystkie typy wiatrówek sprężynowych

Moderatorzy: daras, Hiszpan63, forestkorsze

Awatar użytkownika
Crash
Posty: 30
Rejestracja: 2008-07-12, 17:27
Lokalizacja: Stalowa Wola

B3-2

Post autor: Crash »

Witam. Rozebrałem moją chinkę i znalazłem w jej trzewiach takie coś:
Obrazek Obrazek Obrazek

Jest to dziura w komorze sprężania przez którą ucieka ciśnienie. Wiem ,że zalepiając tą dziurę wzrośnie moc (i dobrze bo jest dość słaba nie przebija plastikowej butelki po wodzie) Moje pytanie brzmi: Lepiej zalepić tą dziurę (jak tak to w jaki sposób?) ,czy dać podkładki pod sprężynę ,najlepiej żeby zwiększyć moc ,ale nie przekroczyć mocy 17 żuli ;) .
Rlyeh
Posty: 7226
Rejestracja: 2007-10-04, 23:47

Post autor: Rlyeh »

Raczej najlepiej byłoby to zaspawać.
Awatar użytkownika
Crash
Posty: 30
Rejestracja: 2008-07-12, 17:27
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Crash »

Zaspawać? A bez użycia ciężkiego sprzętu by się nie dało? (np.jakąś poxiliną ,albo czymś innym?) i o ile by ewentualnie wzrosła moc?
Rlyeh
Posty: 7226
Rejestracja: 2007-10-04, 23:47

Post autor: Rlyeh »

O ile wzrośnie, to ja tego nie wyliczę, ale ta dziura jest w tak bezsensownym miejscu że stawiam, że wiatrówka ma nie więcej jak 7,5 J. Gdyby dziury nie było, może doszłoby do 10 J. Poxilina - nie wiadomo, czy wytrzyma ciśnienie. Ja bym jednak spawał (o ile się da).
Awatar użytkownika
jarn
Administrator
Posty: 1242
Rejestracja: 2007-10-28, 22:20
Lokalizacja: Strzelno

Post autor: jarn »

Ktoś na Naszym forum już tą dziurę zaklejał/spawał. Wzrosła energia ale chyba o 2J. Trza by trochę poszukać na forum w Menu Szukaj.

http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php ... nka+dziura

Reszta w temacie powyższym.
AA EV2 + EB10x42
virus
Posty: 453
Rejestracja: 2007-10-08, 07:06
Lokalizacja: Września

Post autor: virus »

Jak byś dał radę to proponuję rozbić jakiś nit. Takie połączenie wytrzyma ciśnienie tyle że może być problem z pracą tłoka po owym nicie. Ja zaklepałem otworek w Gamo Hunterze w ten właśnie sposób i trzymał bez problemu
HW97K by Hogan + DOT 6x24x42 MD
IŻ-38
Awatar użytkownika
Crash
Posty: 30
Rejestracja: 2008-07-12, 17:27
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Crash »

Nit może i by wytrzymał ciśnienie ,ale wydaje mi się ,że nita nie da się tak obrobić ,żeby nie wystawał szczególnie do środka bo tam jeździ tłok i będzie o niego zahaczał. :( Dzięki za radę ,ale chyba pozostanę przy spawaniu ,lecz obawiam się ,że to nie będzie takie łatwe ,ten metal jak widać na zdjęciu jest błyszczący (pociągnięty jakimś chromem ,albo czymś innym tak mi się przynajmniej wydaje) i nie wiem czy spaw złapie... w przyszłym tygodniu będę miał dostęp do spawarki i spróbuje zaspawać z jakim wynikiem napiszę ;)
Awatar użytkownika
Maruda
Posty: 1197
Rejestracja: 2007-10-06, 17:12
Lokalizacja: Józefów

Post autor: Maruda »

Wydaje mi się, że w osłonie argonu kwaśnym drutem powinno tą dziurę zalać.U mnie nie było tej dziury.
Awatar użytkownika
pj26
Posty: 99
Rejestracja: 2007-10-05, 17:29
Lokalizacja: Osieck

Post autor: pj26 »

Ja bym spróbował rozwiercić pod gwint nagwintować, wkręcić śrubkę, ładnie ją przyciąć i opiłować. No chyba że ścianka za cienka.
The South will rise again!
virus
Posty: 453
Rejestracja: 2007-10-08, 07:06
Lokalizacja: Września

Post autor: virus »

pj26 pisze:Ja bym spróbował rozwiercić pod gwint nagwintować, wkręcić śrubkę, ładnie ją przyciąć i opiłować. No chyba że ścianka za cienka.
to też jest dobra opcja

jeśli tłok jest pokryty jakąś warstwą antykorozyjną zedrzyj ją przed spawaniem w okolicy dziurki papierem ściernym -> na pewno pomoże
HW97K by Hogan + DOT 6x24x42 MD
IŻ-38
Stworek
Posty: 58
Rejestracja: 2007-12-12, 12:27
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: Stworek »

jeśli uszczelka podczas napinania sięga dalej niż jest ta dziurka to zapewne się uszkodzi, jeśli na uszczelce nie ma po niej śladu znaczy że tam nie dochodzi i mija się z celem jej zaklejanie.
TX200 MK3 + Laepers 6x24-50AO
virus
Posty: 453
Rejestracja: 2007-10-08, 07:06
Lokalizacja: Września

Post autor: virus »

Patrząc na umiejscowienie dziurki uszczelka po niej smyka aż miło. Jak by nie patrzeć wiatrówka o skoku tłoka "do dziurki" miałaby ze 2 J
HW97K by Hogan + DOT 6x24x42 MD
IŻ-38
Awatar użytkownika
Crash
Posty: 30
Rejestracja: 2008-07-12, 17:27
Lokalizacja: Stalowa Wola

Post autor: Crash »

dokładnie uszczelka po niej jeździ cały czas , dlatego wiatrówka jest taka słaba ,i wpadłem na pomysł jej usunięcia ,tylko z wyborem technologii mam problem (zaznaczam ,że dostęp to tej dziury od wewnątrz jest dość trudny jest ona z 8-9 cm od otwartej części "rury" więc wewnętrzna obróbka będzie trochę utrudniona) Mimo wszystko zdecyduje się na spawanie jak to nie poskutkuje będę się martwił co dalej...
virus
Posty: 453
Rejestracja: 2007-10-08, 07:06
Lokalizacja: Września

Post autor: virus »

Ciśnienie najgwałtowniej rośnie w końcowej części tłoka. Patrząc na umiejscowienie dziurki nie powinno być tam ono bardzo wysokie. Nawet stosunkowo cienka ścianka powinna to wytrzymać.
Proponowane przeze mnie rozwiązanie jest następujące:
Wyczyść dziurkę jakąś benzyną ekstrakcyjną i zedrzyj dookoła niej powłokę antykorozyjną (ocynk czy co tam masz) żeby spaw dobrze chwycił. Później poszukaj pręt odpowiadający średnicą dziurce i splanuj jego koniec. Najlepiej gdyby wchodził on w dziurę z oporem. Wbij go w nią na tyle ile pozwala grubość ścianki tłoka - tak żeby w żadnym wypadku nie wystawał do środka. Po tym zabiegu obetnij część na zewnątrz tłoka równo z jego powierzchnią i wtedy delikatnie przyspawaj. A następnie oszlifuj spaw i po problemie. Takie połączenie na pewno wytrzyma bo przetopiona część ścianki i pręta będzie wystarczająco mocna, a dodatkowo masz pewność, że podczas spawania nic nie dostanie się do wnętrza tłoka.
Ostatnio zmieniony 2008-08-01, 14:56 przez virus, łącznie zmieniany 1 raz.
HW97K by Hogan + DOT 6x24x42 MD
IŻ-38
Stworek
Posty: 58
Rejestracja: 2007-12-12, 12:27
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: Stworek »

faktycznie, otworek jest przy końcu komory-starość nie radość ;)
TX200 MK3 + Laepers 6x24-50AO