Kral A02 (Air Master 300)
Moderatorzy: daras, Hiszpan63, forestkorsze
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2008-11-10, 12:42
- Lokalizacja: Bielsk P
Witam.
Gdybym założył tę sprężynę http://allegro.pl/item708482258_krall_a ... talit.html (30,5 cm długości, 3,55 mm grubość drutu) to moc wiatrówki nie wyjdzie poza limit?
Czy ta ertalitowa prowadnica coś daje? Czy lepiej z niej zrezygnować?
P.S. W nazwie jest podany Airmaster 200. Czy to jest błąd w tytule?
Pozdrawiam.
Gdybym założył tę sprężynę http://allegro.pl/item708482258_krall_a ... talit.html (30,5 cm długości, 3,55 mm grubość drutu) to moc wiatrówki nie wyjdzie poza limit?
Czy ta ertalitowa prowadnica coś daje? Czy lepiej z niej zrezygnować?
P.S. W nazwie jest podany Airmaster 200. Czy to jest błąd w tytule?
Pozdrawiam.
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 2008-09-01, 19:52
- Lokalizacja: Bełchatów
- Na tej sprężynie na jakiś czas wyjdzie poza limit i to sporo po około 1000 śrucin siądzie.leszeksz2 pisze:Witam.
Gdybym założył tę sprężynę http://allegro.pl/item708482258_krall_a ... talit.html (30,5 cm długości, 3,55 mm grubość drutu) to moc wiatrówki nie wyjdzie poza limit?
Czy ta ertalitowa prowadnica coś daje? Czy lepiej z niej zrezygnować?
P.S. W nazwie jest podany Airmaster 200. Czy to jest błąd w tytule?
Pozdrawiam.
- Żeby zastosować tą prowadnicę musisz wyciąć oryginalną stalową ja osobiście takiego rozwiązania nie uważam za dobre, jeśli jest duży luz między sprężyna a stalową prowadnica to lepiej założyć koszulkę termokurczliwa .
- p.s. błąd w tytule

HW 100S FSB 4-16X50
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2008-11-10, 12:42
- Lokalizacja: Bielsk P
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 2008-09-01, 19:52
- Lokalizacja: Bełchatów
I przy obecnie zastosowanej sprężynie bez jej skracania możesz zastosować dociążnik tłoka oraz podkładki tak jak w tuningu 1 i 3 przedstawione poniżej
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?t=1730
Efektem będzie wzrost mocy
Podaj ile zwoi ma sprężyna to ci wyliczę jaki może być dociążnik tłoka i podkładki do łożyska ślizgowego.
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?t=1730
Efektem będzie wzrost mocy
Podaj ile zwoi ma sprężyna to ci wyliczę jaki może być dociążnik tłoka i podkładki do łożyska ślizgowego.
HW 100S FSB 4-16X50
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2008-11-10, 12:42
- Lokalizacja: Bielsk P
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 2008-09-01, 19:52
- Lokalizacja: Bełchatów
Oczywiście ze nie ma potrzeby stosować dociąznika ale w takim razie warto zastosować na końcu sprężyny korek z Poliamidu.leszeksz2 pisze:Czy jest potrzeba stosowania tego dociążnika?
Narazie chcę wymienić sprężynę bo stara się pokrzywiła.
HW 100S FSB 4-16X50
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2008-11-10, 12:42
- Lokalizacja: Bielsk P
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 2008-09-01, 19:52
- Lokalizacja: Bełchatów
Stosując ta dłuższa i z grubszego drutu sprężynę pozostanie ci po zapięciu tłoka na spuście jakieś 15mm luzu co wystarczy jedynie na zastosowanie jednej podkładki z brązu od strony prowadnicy i korka z poliamidu od strony tłoka. Osiągniesz na pewno większą moc na pewno powyżej limitu ! ale też karabinek będzie się ciężej naciągał i będzie większy kop podczas strzału.
Jeśli zastosujesz sprężynę wykonaną z cieńszego drutu i krótsza wówczas pozostanie ci jakieś 51,5mm luzu po zapięciu tłoka na spuście. Co pozwoli ci na swobodne zastosowanie podkładki z brązu i teflonu od strony prowadnicy i podkładki z brązu oraz korka z poliamidu od strony tłoka. Będziesz miał mniejsza moc w granicach 13-15J lżejsze naciąganie i mniejszy kop.
Oczywiście w tym drugim przypadku aż się prosi o dotoczenie stalowego dociążnika tłoka. Wówczas moc jeszcze wzrośnie o jakieś 1-1,5 J kop raczej się nie zwiekszy , przynajmnie ja nie odczówałem takiego efektu
Poliamid kupisz na Allegro występuje jeszcze pod innymi nazwami ERTALON BORAMID TARNAMID
Mam nadzieje ze pomogłem pozdrawiam
Jeśli zastosujesz sprężynę wykonaną z cieńszego drutu i krótsza wówczas pozostanie ci jakieś 51,5mm luzu po zapięciu tłoka na spuście. Co pozwoli ci na swobodne zastosowanie podkładki z brązu i teflonu od strony prowadnicy i podkładki z brązu oraz korka z poliamidu od strony tłoka. Będziesz miał mniejsza moc w granicach 13-15J lżejsze naciąganie i mniejszy kop.
Oczywiście w tym drugim przypadku aż się prosi o dotoczenie stalowego dociążnika tłoka. Wówczas moc jeszcze wzrośnie o jakieś 1-1,5 J kop raczej się nie zwiekszy , przynajmnie ja nie odczówałem takiego efektu

Poliamid kupisz na Allegro występuje jeszcze pod innymi nazwami ERTALON BORAMID TARNAMID
Mam nadzieje ze pomogłem pozdrawiam

HW 100S FSB 4-16X50
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
-
- Posty: 2667
- Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
- Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica
A co zatem idzie tak zwany siewnik , tracisz celność i powtarzalnośćDoktorPio pisze:Stosując ta dłuższa i z grubszego drutu sprężynę pozostanie ci po zapięciu tłoka na spuście jakieś 15mm luzu co wystarczy jedynie na zastosowanie jednej podkładki z brązu od strony prowadnicy i korka z poliamidu od strony tłoka. Osiągniesz na pewno większą moc na pewno powyżej limitu ! ale też karabinek będzie się ciężej naciągał i będzie większy kop podczas strzału.

może być stalowy o minimalnej wadze jak masz problem ze zdobyciem tworzywa w,w,-temacie.DoktorPio pisze:oraz korka z poliamidu od strony tłoka.
[ Dodano: 2009-08-11, 22:50 ]
p.s polecam wariant nr.2
pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2008-11-10, 12:42
- Lokalizacja: Bielsk P
-
- Posty: 2667
- Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
- Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2008-11-10, 12:42
- Lokalizacja: Bielsk P
Zamówiłem dziś sprężynę do swego Airmastera. I teraz pytanie: jakich wymiarów ma być ten korek z poliamidu?
Dostępu do wałka poliamidu nie mam (a zamawiać nie bardzo mi się opłaca całego pręta na mały korek) więc myślałem zrobić korek z metalowy z obtoczonej śruby. Może być takie rozwiązanie? Do tego podkładki stalowe (z brązu nie mogłem nigdzie znaleźć). Co do podkładki z teflonu może być z innego materiału bo nie wiem czy gdzieś znajdę?
P.S. Może w jakichś sklepach znajdę poliamid i teflon? Tylko w jakich i co może być z nich wykonane?
Dostępu do wałka poliamidu nie mam (a zamawiać nie bardzo mi się opłaca całego pręta na mały korek) więc myślałem zrobić korek z metalowy z obtoczonej śruby. Może być takie rozwiązanie? Do tego podkładki stalowe (z brązu nie mogłem nigdzie znaleźć). Co do podkładki z teflonu może być z innego materiału bo nie wiem czy gdzieś znajdę?
P.S. Może w jakichś sklepach znajdę poliamid i teflon? Tylko w jakich i co może być z nich wykonane?
AirMaster 300 + PP 3-12A0
-
- Posty: 2667
- Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
- Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica
Z teflonu za miękka (sprawdzone) tylko ternamid, poljamid, teflon jest dobry na uszczelkileszeksz2 pisze:Co do podkładki z teflonu może być z innego materiału

[ Dodano: 2009-08-13, 23:22 ]
leszeksz2 pisze:jakich wymiarów ma być ten korek z poliamidu?

Może być stalowy ale dla ze względu na ciężar przewierć go przez środek.
pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 2008-09-01, 19:52
- Lokalizacja: Bełchatów
Jeśli nie z Poliamidu a będziesz toczył metalowy, a nie chcesz dociąznika tylko korek to wymiar w czesci szerokiej 21,4mm jej długość 3mm cześć wąska wchodząca w sprężynę 13,8-14 mm zależnie od średnicy wewnętrznej sprężyny długość cześć wchodzącej w sprężynę 12mm max 25mm. Między ten korek a metalową wewnętrzną cześć tłoka włóż krążek z PET tłumi kontakt miedzy metalowym korkiem a denkiem tłoka.leszeksz2 pisze:Zamówiłem dziś sprężynę do swego Airmastera. I teraz pytanie: jakich wymiarów ma być ten korek z poliamidu?
Dostępu do wałka poliamidu nie mam (a zamawiać nie bardzo mi się opłaca całego pręta na mały korek) więc myślałem zrobić korek z metalowy z obtoczonej śruby. Może być takie rozwiązanie? Do tego podkładki stalowe (z brązu nie mogłem nigdzie znaleźć). Co do podkładki z teflonu może być z innego materiału bo nie wiem czy gdzieś znajdę?
P.S. Może w jakichś sklepach znajdę poliamid i teflon? Tylko w jakich i co może być z nich wykonane?
Oczywiście podkładki możesz wykonać ze stali jeśli nie masz dostępu do brązu.
Im twardsza stal tym lepsza ! ale jedno jest ważne podkładki jak i końce sprężyn muszą być dobrze wypolerowane a sprężyny oprócz tego dobrze splanowane. Gównie chodzi o końce sprężyn muszą być dobrze pod szlifowane do wewnątrz sprężyny.
A co do podkładki z teflonu to należy wspomnieć że teflon idzie miedzy stalową cześć prowadnicy a metalową (ew. Brązową ) podkładkę .Tak jak widzimy na tym Foto


Tak wiec teflon się nie wydziera i nie niszczy. Oczywiście jeśli nie masz teflonu zastosuj inny plastik

Z całym szacunkiem dla kolegi ale nie mogę się zgodzić z tym stwierdzeniem
quote="januszmariusz"]
Z teflonu za miękka (sprawdzone) tylko ternamid, poljamid, teflon jest dobry na uszczelkileszeksz2 pisze:Co do podkładki z teflonu może być z innego materiału

[
HW 100S FSB 4-16X50
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
-
- Posty: 2667
- Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
- Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica
Napisałem sprawdzone bo tak jest faktycznie , natomiast nie nadmieniłem że zastosowana w Hatsanie się nie sprawdziła. Od tego czasu stosuję tylko i wyłącznie 2mm podkładki z TERNAMIDU w każdym systemie.DoktorPio pisze:Z całym szacunkiem dla kolegi ale nie mogę się zgodzić z tym stwierdzeniem
pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40