SKS - Nasze Forum
Liga SKS Liga SKS  Mapa Google  Mapa Google  Kawiarenka  Kawiarenka  FAQ  FAQ  Szukaj  Szukaj  Użytkownicy  Użytkownicy Grupy  Grupy
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu SKS - Nasze Forum Strona Główna » Sprzęt » Wiatrówki » Wiatrówki sprężynowe » Tuning Air Master 300 ( Kral A02 ) DoktoPio - Opis
Tuning Air Master 300 ( Kral A02 ) DoktoPio - Opis
Autor Wiadomość
DoktorPio 




Wiek: 43
Dołączył: 01 Wrz 2008
Skąd: Bełchatów
  Wysłany: 2008-11-22, 21:09   Tuning Air Master 300 ( Kral A02 ) DoktoPio - Opis

Osobiście posiadam Air Mastra 300 i powiem tak miałem pewne zastrzeżenia i chciałem bardziej powtarzalnego i precyzyjnego strzelania co do mocy strzału to też mógł by być mocniejszy. Do tego tuningu przygotowywałem się z miesiąc czasu dorabiałem wszystkie potrzebne elementy kupiłem uszczelkę tłoka Zepto i sprężynę tuningowa .
Zbudowałem chronometr żeby sprawdzić wyniki przed i po tuningu !
Efekt tuningu przerósł moje oczekiwania !

Dokonałem tuningu 3 razy po to ażeby osiągnąć najlepszy efekt :D
Najpierw była rozbiórka wiadomo.
Zaznaczyłem miejsce w których należy nacisnąć np wkrętakiem żeby wyjąc zaślepki które nam umożliwią dostanie sie do śrub mocujących cylinder itp




Troszkę bebeszków ze standardowego zestawu, skromnie to wygląda :/



Tuning nr 1

następujące zmiany:

-polerowanie cylindra na lusterko
-polerowanie tłoka
-dołożenie korka z poliamidu PA6 na koniec sprężyny
-dołożenie podkładki z brązu fosforyzowego na korek
-złożenie koszulki termokurczliwej na prowadnicę sprężyny
-dołożenie podkładki z brązu fosforyzowego od strony prowadnicy sprężyny
-dołożenie podkładki z teflonu od strony prowadnicy sprężyny
-polerowanie końcówek sprężyn na lusterko "sprężyna oryginalna"
-polerowanie spustu
-wymiana uszczelki tłoka na uszczelkę Zepto
-dociążenie kolby ciężarkiem 750gram
-wyciszenie kolby pianką i gąbką
-smarowanie elementów smarami molibdenowym, silikonowym i miedzianym

Na fotkach widać wnętrze cylindra przed polerowaniem. Widać głębokie rysy wzdłuż cylindra !



Poniżej wnętrze cylindra po wykonaniu polerki. Zniknęły głębokie rysy. Może fotki są trochę kiepskie ale taki mam aparat :lol:





Tłok, widać głębokie rysy na końcu !




Tłok po zabiegu szlifowania i polerowania






Wymiana uszkodzonej oryginalnej uszczelki tłoka ! Nie mam dla porównania zdjęć z założoną uszczelką Zepto







Założenie na prowadnice koszulki termokurczliwej celem zmniejszenia luzu między sprężyną a prowadnica.



Założona koszulka zmniejszy prawdopodobieństwo wykrzywiania sie sprężyny oraz cichszą pracę :)




Sprężyny standardowa z lewej i tuningowa z prawej widać niedopracowane końce sprężyn są zbyt ostro obrobione będą niszczyć podkładki z brązu !!!




Sprężyny po szlifowaniu i polerce, dzięki temu będzie lepszy poślizg miedzy sprężyną a podkładką z brązu, łatwiejsze i płynniejsze skręcanie sprężyny, można sie w nich przejrzeć :)







Wypełnienie pustych miejsc w łożu gąbką celem wyciszenia pracy ;)







Dociążenie kolby, celem poprawy wyważenia i zmniejszenia kopa podczas strzału.
Wypełnienie pianką pozwoliło dodatkowo wyciszyć karabinek, został zlikwidowany efekt pudła rezonansowego ;)
Najpierw jednak trzeba zaślepić otwór w kolbie żeby pianka sie nie przedostała do wnętrza układu.




Najlepiej zaślepić otwór od środka kolby na fotkach tego nie ma ale ja to zrobiłem za pomocą kawałka foli z torebki jednorazowej.




Ciężarek stalowy o masie 750gram owinąłem folią bąbelkową a następnie wypełniłem pianką poliuretanową taka do obrabiania okien :>



Brzeg kolby okleiłem taśmą malarską coby się kolba nie ubrudziła. WAŻNE w razie kiedy by wam się ubrudziła kolba pianką nie wycierać ani nie zmywać poczekać aż wyschnie to wtedy bez problemu ja oderwiecie !



Nadmiar pianki po wyschnięciu obciąłem





A teraz najlepsze ! zestaw podkładek służących jako łożysko ślizgowe, założonych na dwóch końcach sprężyny. Podkładka pierwsza z lewej idzie na korek z poliamidu PA6 do wnętrza tłoka środkowa i ta z prawej idą na prowadnicę sprężyny. Na dalszych fotkach będzie to widać co i jak ;)





Elementy składowe całego zestawu
Tłok polerowany z uszczelką Zepto, prowadnica stalowa z założona koszulką termokurczliwą
korek z poliamidu, podkładka z brązu, podkładka z brązu oraz teflonowa, dwie sprezyny u góry fabryczna 32 zwoje drut 3,2mm długość 285mm i na dole tuningowa 39 zwoi drut 3,55mm długość 285mm




Łożyskowanie wykonane z podkładek z brązu i teflonu na prowadnicy sprężyny




Łożyskowanie na korku poliamidowym





Części w postaci złożonej





Wszystko to co widać na fotkach zostało złożone ze sprężyna oryginalną efekty był już bardzo zadowalające. Strzela się o wiele lepiej karabinek nie ma takiego kopa strzał jest szybki i krótki, do tego jest o wiele cichszy. Ma lepsza nośność śrutu poprawiła się celność i skupienie teraz strzelam bez problemów na 60 metrów z podpórki jak i z kolanka do puszki od piwa. Strzelam też ze śrutu z którym wcześniej miałem problem trafić w tą puszkę z 60m.
Teraz trochę pomiarów z chronografu po kilkudziesięciu przestrzeleniach przed tuningiem i po, wyniki średnie dla każdego śrutu:

-szpic turecki z 11J na 14,2J
-Gamo ciężki z 8,5J na 12,3J
-słowacki czarny z 8,8J na 11,8J
-Umarex płaski z 7J na 12,3J
-Tomitex kula molet z 9J na 11,9J
-Crosman pointed z 8,8 J na 11,0J





Tuning nr 2

Wszystkie elementy zostały te same została tylko zmieniona sprężyna z firmowej na tuningową. Co do jakości strzelania nic sie nie zmieniło wszystko było super. Może naciąg sprezyny był trochę ciężki. Wyniki pomiarów były następujące:

-szpic turecki z 11J na 21,5J !!!
-gamo ciężki z 8,5J na 14,2 J
-umarex płaski z 7J na 20,6J !!!


No i łup pękną korek z poliamidu !





Po tej awarii powróciłem do zestawu z 1 tuningu i szykowałem sie do tuningu nr 3




Tuning nr 3


Tuning nr 3 polegał na dołożeniu dociażnika tłoka zamiast korka z poliamidu oraz podkładki z brązu , tłok ważył 150gr + dociąznik 85gr razem 235 gram i skróceniu spreżyny do 265mm reszta została bez zmian.









Wyniki pomiarów na chrono były o wiele bardziej powtarzalne różnice między poszczególnymi śrutami zmalały i wyglądały następująco:

-szpic turecki z 14,2J na 15,2 J
-Gamo ciężki z 12,3J na 14,8 J
-słowacki czarny z 11,8J na 14,2 J
-Umarex płaski z 12,3J na 14,4 J
-Tomitex kula molet z 11,9J na 16,8 J
-Crosman pointed z 11,0J na 15,1 J


Bywają odskoki strzałów powyżej 17j np po czyszczeniu lufy i po przesmarowaniu przestrzeliłem filcem a następnie walnąłem Tomitexem wyniki były 22-24 J !

Co do samego strzelania to obecny zestaw najbardziej mi odpowiada karabinek ma o wiele mniejszego kopa, strzał jest szybki i krótki dynamiczny,jest o wiele cichszy powtarzalność strzałów jest wiele większa, wzrosło skupienie, zdecydowanie wzrosła siła ! bez utraty celności ! Tak jak pisałem w innym poście teraz bez problemów strzelam na 60 metrów z kolana czy podpórki do puszki po piwie co wcześniej tez było możliwe lecz liczba trafień była mniejsza.
Wykonam jeszcze regulację lunetki bo była kilka razy odkręcana i postrzelam do tarczy na 25m 50m 70m :)
 
 
daras 
Piaskowy dziadek





Wiek: 56
Dołączył: 01 Paź 2007
Skąd: Swarzędz
Wysłany: 2008-11-22, 21:36   

:shock: :shock: :shock: Jestem w szoku, jeszcze nigdy nie widziałem takiego tuningu, gratuluje efektów.
_________________
guntuning.com
 
 
 
Rlyeh 



Dołączył: 04 Paź 2007
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2008-11-22, 22:01   

Ja toże... Zakres prac imponujący. Chociaż mam zastrzeżenia do śliskości owijki termokurczliwej.
Aż mi się zachciało coś przy Hatsanie robić ;)
 
 
DoktorPio 




Wiek: 43
Dołączył: 01 Wrz 2008
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2008-11-22, 22:13   

Prawdę mówiąc ja sam miałem wątpliwości co do tej koszulki termokurczliwej ale jak tylko kupiłem AirMastera to go rozebrałem smarowałem itp i założyłem koszulkę na prowadnicę wystrzeliłem jakieś 2000 śrutu rozebrałem i nie widziałem żadnych uszczerbków i wytarć na koszulce, wiec postanowiłem ten sposób wykorzystać przy tuningu ;)
Teraz mam zamiar kupić albo Hatsana 70,80,90 lub QB36 bo wydaje mi się ze jest to odpowiednik Hammerli Hunter Force 900 i tez dokonać przeróbek :)
Ale to za jakiś czas bo żona sie na mnie zaczyna z boku patrzeć :mrgreen:
 
 
SlaweQ 
Sławek





Wiek: 48
Dołączył: 08 Paź 2007
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-22, 22:28   

Powiem tylko tyle, że kolega dał czadu :shock:
Najważniejsze, ze zmiany przyniosły efekt i satysfakcję.

Co do koszulki termokurczliwej, to stosowałem ją w trzech Iżykach, jest również na prowadnicy Diany27.
Po zastygnięciu staje się twarda i gładka, na pewno nie umywa się poślizgiem do ertalonu, ale spełnia swoje zadanie.
Jedynie co to trzeba częściej sprawdzać jak się ten patent miewa.
_________________

Uczę się strzelać od nowa 8-)
 
 
bonzoo 
Sławek





Wiek: 47
Dołączył: 03 Lut 2008
Skąd: Łazy
Wysłany: 2008-11-23, 09:00   

Po przeczytaniu, zbierałem szczękę z podłogi :mrgreen: powiem tak masa dobrej roboty. Przeznaczam zimę na dokończenie moich projektów renowacyjno-tuningowych i po lekturze twojego opisu widzę, że moje koncepcje mogą być trafione... powodzenia przy kolejnych modyfikacjach


DoktorPio napisał/a:

Ale to za jakiś czas bo żona sie na mnie zaczyna z boku patrzeć :mrgreen:


U mnie też tak jest... :mrgreen:
 
 
 
jarn 
Administrator




Wiek: 40
Dołączył: 28 Paź 2007
Skąd: Strzelno
Wysłany: 2008-11-23, 09:53   

Ależ opis !! Gratuluję.
_________________
AA EV2 + EB10x42
 
 
 
Ur. 
Piotrek





Wiek: 35
Dołączył: 01 Paź 2007
Skąd: ...znowu YelonkY
Wysłany: 2008-11-23, 11:11   

Kawał świetnej i co najważniejsze skutecznej roboty! Gratuluję.
_________________
... z warzyw najbardziej lubię tytoń.
 
 
pięknyzadek 



Wiek: 47
Dołączył: 23 Wrz 2008
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2008-11-25, 08:06   

Dlaczego nie założyłeś osłony z PET-a??
Pozdr
 
 
Rlyeh 



Dołączył: 04 Paź 2007
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2008-11-25, 09:54   

Faktycznie, w tym przypadku jest otwarty typ tłoka co jest najlepszym powodem do profilaktycznego zastosowania PETa.
 
 
maximus 
marcin




Wiek: 38
Dołączył: 19 Paź 2007
Skąd: Poznań
Wysłany: 2008-11-25, 12:34   

Swietny tuning, naprawdę chylę czoła. Polecam tobie jeszcze zrobić zestaw dzielonych sprężyn. Ja po takim zabiegu u siebie nie mogłem uwierzyć że sprężyna może tak delikatnie kopać. Srut na wieżyczce lunety ledwo drgnie może o milimetr. Polecam , spróbuj.
_________________
Diablik + Waver v10 2-10x38
 
 
 
DoktorPio 




Wiek: 43
Dołączył: 01 Wrz 2008
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2008-11-25, 16:41   

pięknyzadek napisał/a:
Dlaczego nie założyłeś osłony z PET-a??
Pozdr


Hmm czemu nie założyłem osłony PET :?
Osobiście nie widziałem potrzeby i wymiernych korzyści jakie mogło by to dać ?
Ale może się mylę, podzielcie się doświadczeniami odnośnie tej osłonki ;)
_________________
HW 100S FSB 4-16X50
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
 
 
Rlyeh 



Dołączył: 04 Paź 2007
Skąd: Przejdź do mapy
Wysłany: 2008-11-25, 17:51   

Pierwotnie była stosowana po to, aby smar nie przedostawał się z komory na użytkownika. Obecnie stosuje się koncepcję "przesmarować sprężynę", a nie "zasmarować sprężynę" (z tego co się zdążyłem zorientować). Poza tym jest zimno, więc smar będzie miał raczej konsystencję stałą.
Ogólnie skutkiem ubocznym było także wyciszenie pracy sprężyny, bo nie obija się już ona o tłok (jeśli jest przestrzeń między sprężyną a tłokiem. Ale z drugiej strony jeśli wszystko jest elegancko spasowane, to PET niczego nie poprawi, a dojdzie dodatkowe źródło tarcia w trakcie pracy.

U mnie PET faktycznie wyciszył sprężynę, przestało dzyńdzać przy strzale. Pół roku później poszedł w wiórki, i od tamtego czasu radzę sobie bez. Ale różnica w głośności jest.
 
 
KWP 
AA PS+Burris FF II



Wiek: 40
Dołączył: 06 Sie 2008
Skąd: Łódź
Wysłany: 2008-11-27, 21:41   

A w jaki sposób Kolega wykonał polerkę cylindra? Ja swojego AM rozkręciłem i na razie poza polerką tłoka nic jeszcze nie ruszyłem. Cały czas szukam tokarza do zrobienia prowadnicy i kapelusza.
Pozdrawiam
KWP
_________________
PFTA :D
http://orzel.org.pl
 
 
 
DoktorPio 




Wiek: 43
Dołączył: 01 Wrz 2008
Skąd: Bełchatów
Wysłany: 2008-11-29, 17:14   

KWP napisał/a:
A w jaki sposób Kolega wykonał polerkę cylindra? Ja swojego AM rozkręciłem i na razie poza polerką tłoka nic jeszcze nie ruszyłem. Cały czas szukam tokarza do zrobienia prowadnicy i kapelusza.
Pozdrawiam
KWP


Witam polerkę cylindra wykonałem za pomocą wałka który zrobiłem. Ośka z śruby gwintowanej M6 takiej na metry którą można kupić w każdym żelaznym sklepie, ja przyciąłem na 40cm. Dwóch krążków z filcu grubości 12mm średnica krążków 25mm koniecznie dwie podkładki z ząbkami, to taka podkładka o dużej średnicy która na brzegach jest nacięta w 4 miejscach i nacięcia są wywinięte pod kątem 90stopni i wbite w filc, do tego 3 nakrętki M6 gdzie pierwsza jest nakręcona na ośkę i zaklepany jest gwint ośki co by się nie odkręcała dwie pozostałe nakrętki są nakręcone na drugi koniec ośki i po odpowiednim dokręceniu krążków filcowych są skontrowane miedzy sobą. Na ośkę nałożyłem jeszcze koszulkę termokurczliwą na wypadek gdyby ośka dotknęła wnętrz cylindra.
Rysunek poglądowy może coś pomoże :)

_________________
HW 100S FSB 4-16X50
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
SKS - Nasze Forum Strona Główna » Sprzęt » Wiatrówki » Wiatrówki sprężynowe » Tuning Air Master 300 ( Kral A02 ) DoktoPio - Opis
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by BBHelp.pl oraz nasze-wiatrówki.pl
Część materiałów oraz grafik © nasze-wiatrówki.pl oraz Bastek i Tregarth.
 
     
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 13