
Kral A02 (Air Master 300)
Moderatorzy: daras, Hiszpan63, forestkorsze
-
- Posty: 100
- Rejestracja: 2008-02-10, 15:48
- Lokalizacja: Polska
Port ładowania
Cześć Wam! Dzięki Ci KWP za informacje. Myślałem że trzymają go dwa nity z pod spodu cylindra. Tak mi się coś obiło o oczy, jak oddzielałem metal od plastyku. Chyba mi się jednak przewidziało. Pozdro! 

blef16
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2008-11-05, 11:42
- Lokalizacja: biłgoraj
-
- Posty: 7226
- Rejestracja: 2007-10-04, 23:47
Tak, szybciej, ale nie wziąłeś pod uwagę cyklu sprężania. Tłok nie wali od razu w cylinder. Dzieje się w wiatrówce mniej więcej to samo, co w strzykawce, jeśli bardzo szybko naciśnie się tłok albo zatka otwór wylotowy - tworzy się poduszka powietrzna. Powiększyć kanał wylotowy w komorze sprężania można, i nawet chyba ktoś to robił i wyliczał co to dało. Ale jak przedobrzysz, efekt końcowy może być mizerny.
Inna sprawa, czy obecna średnica jest optymalna.
Inna sprawa, czy obecna średnica jest optymalna.
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 2008-09-01, 19:52
- Lokalizacja: Bełchatów
Witam kolego ktoś musi być pionierem w tej sprawiefredi pisze:Czy ktoś robił doświadczenia z rozwiercaniem kanału wylotowego komory sprężania i jaki to miało efekt.Bo otwór ma coś około 3mm ,a lufa 4.5,można by było powiększyć go.Prawdopodobnie skróciłoby to cykl strzału,wiadomo większa dziura szybciej uchodzi powietrze.Pozdrawiam.

Oczywiście najpierw trzeba by było wykonać pomiary na chronografie celem porównania wyników

Szczerze powiem ze sam jestem ciekaw efektów.
A może ktoś wie dla porównania jaki jest otwór w kanale wylotowym komory sprężania w Air Master 300 (Kral A02) kaliber 5.5 mm ?
HW 100S FSB 4-16X50
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
-
- Ściepnik
- Posty: 4997
- Rejestracja: 2007-10-01, 23:11
- Lokalizacja: ...znowu YelonkY
-
- Ściepnik
- Posty: 3599
- Rejestracja: 2007-10-08, 09:02
- Lokalizacja: Łódź
Jak miałem Harnasia, to zmniejszyłem otwór dolotowy z 4mm na 3mm.
Mocy ubyło o 1Joulika, ale za to zmniejszył się rozrzut prędkości i tłok jakoś tak delikatniej walił w dno cylindra.
Ten sam patent stosowałem w Iżykach, efekt jeszcze delikatniejsza praca tego i tak łagodnego systemu.
Możecie jednak koledzy spróbować w odwrotną stronę.
Zmiany można zawsze cofnąć, poprzez wklejenie odpowiedniej rurki metalowej lub z włókna szklanego.
Mocy ubyło o 1Joulika, ale za to zmniejszył się rozrzut prędkości i tłok jakoś tak delikatniej walił w dno cylindra.
Ten sam patent stosowałem w Iżykach, efekt jeszcze delikatniejsza praca tego i tak łagodnego systemu.
Możecie jednak koledzy spróbować w odwrotną stronę.
Zmiany można zawsze cofnąć, poprzez wklejenie odpowiedniej rurki metalowej lub z włókna szklanego.
Uczę się strzelać od nowa

-
- Posty: 653
- Rejestracja: 2008-08-06, 01:01
- Lokalizacja: Łódź
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2008-11-05, 11:42
- Lokalizacja: biłgoraj
Witam ponownie,odnośnie mocy mojego AM pokusiłem się o rozebranie karabinka (mam łamańca ale to chyba bez znaczenia).I wyszło szydło z worka, wstawiono mi fabrycznie sprężynę 3mm dł-300mm .według wcześniejszych postów w innych egzemplarzach były 3,2mm.Sam tłok ma mniejszą średnicę od cylindra o około 0,5 -0,3mm.Chodzi mi oto że nie jest spasowany tylko lata w cylindrze,jak smród po kal......,oczywiście że bez uszczelki,a sama uszczelka jest trochę uszkodzona.Szkoda że zaraz po przesyłce nie rozebrałem i nasmarowałem tak jak trzeba było,nie uszkodziła by się.Ale i z taką działa.Chociaż jak zatkałem wylot palcem a drugą ręką sprężałem tłok ,to powietrze delikatnie uchodziło,możliwe że przy wystrzale uszczelka pod wpływem ciśnienia uszczelnia się.Ale nigdzie nie mogę się dopatrzeć dociążnika tłoka, na zdjęciach w poprzednich postach też go ni wdziałem,byłbym wdzięczny gdyby ktoś udostępnił zdjęcie tego elementu,bo ja go chyba nie mam ,albo go nie widzę.Pozdrawiam.
fredi
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 2008-09-01, 19:52
- Lokalizacja: Bełchatów
Przy tej długości sprężyny nie miałeś dociążnika u mnie była sprężyna 28,5cm drut 3,2mm i dociążnika też nie było.
Przejrzyj mój post o tuningu to tam przy tuningu nr 3 jest widać dociażnik.
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?t=1730
Przejrzyj mój post o tuningu to tam przy tuningu nr 3 jest widać dociażnik.
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?t=1730
HW 100S FSB 4-16X50
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2008-11-05, 11:42
- Lokalizacja: biłgoraj
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 2008-09-01, 19:52
- Lokalizacja: Bełchatów
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2008-11-05, 11:42
- Lokalizacja: biłgoraj
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 2008-09-01, 19:52
- Lokalizacja: Bełchatów
Ja mam zestaw od Rusznikarza cały opis jest tutaj :fredi pisze:A czy ktoś z obecnych na forum ma zestaw od Rusznikarza z allegro i jak on się sprawuje.Chodzi mi o ten ze sprężyną fi 3,55mm i długością 28cm oraz uszczelką zepto. Czy bardzo zwiększył się kop i energia.Pozdrawiam i dziękuję za informacje...
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?t=1730
Fakt ze sprężynę skróciłem do 265 ale jest też w opisie tuning nr 2 ze sprężyną nie skróconą 285mm
HW 100S FSB 4-16X50
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
-
- Posty: 9
- Rejestracja: 2008-12-24, 14:26
- Lokalizacja: Gostyń
Witam. Pare miesięcy temu kupiłem wiatrówkę Kral łamaną. Niedawno zauważyłem, że spod plastikowej osłonki na końcu metalowej części wiatrówki (na końcu szyny do montazu lunety) po jej dociśnięciu pojawia się olej. Czy to normalne, czy może poszła jakaś uszczelka ?
W odległości około 2 cm od miejca, w którym wiatrówka sie przełamuje również pojawiają się małe kropelki oleju, kiedy obejrzałem to pod lupą, zauważyłem, że jest w tym miejscu drobna rysa (około 0,1 mm grubości) z której wycieka olej.
Wiatrówka nigdy nie była rozkręcana, ani smarowana przeze mnie. Wystrzeliła około 1000 - 1500szt. śrutu. Mimo to podczas wystrzału na sucho (bez śrutu) z lufy nadal leci dym. Jednak oddanie jej na gwarancję nie wchodzi w grę, ponieważ nie mam już oryginalnych przyrządów celowniczych (usunąłem je po kupnie lunety)
1. Czy wyciek oleju może mieć wpływ na pracę wiatrówki oraz jej kompresje ?
2. Jeśli tak, to co polecacie z tym zrobić ?
3. Jakie mogą być straty energii (wiatrówka z 35m przebija na wylot około 5cm wykonane z jakieś płyty) ?
Z góry dzięki za pomoc
W odległości około 2 cm od miejca, w którym wiatrówka sie przełamuje również pojawiają się małe kropelki oleju, kiedy obejrzałem to pod lupą, zauważyłem, że jest w tym miejscu drobna rysa (około 0,1 mm grubości) z której wycieka olej.
Wiatrówka nigdy nie była rozkręcana, ani smarowana przeze mnie. Wystrzeliła około 1000 - 1500szt. śrutu. Mimo to podczas wystrzału na sucho (bez śrutu) z lufy nadal leci dym. Jednak oddanie jej na gwarancję nie wchodzi w grę, ponieważ nie mam już oryginalnych przyrządów celowniczych (usunąłem je po kupnie lunety)
1. Czy wyciek oleju może mieć wpływ na pracę wiatrówki oraz jej kompresje ?
2. Jeśli tak, to co polecacie z tym zrobić ?
3. Jakie mogą być straty energii (wiatrówka z 35m przebija na wylot około 5cm wykonane z jakieś płyty) ?
Z góry dzięki za pomoc

Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez Skorup, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 2628
- Rejestracja: 2007-10-19, 16:25
- Lokalizacja: Poznań
Kolego po pierwsze nie strzelaj bez śrutu bo wiatrówkę szlak trafi, po drugie sprzęt ci diesluje i to powoduje wzrost energi ale jest mordercze dla wiatrówki. Radzę sprzęt rozebrać, obejrzeć dokładnie uszczelkę bo pewnie jest już po niej, zamówić nową zamontować, wszystko na nowo z umiarem przesmarować , poskładać i strzelać do bólu. Na forum masz mnóstwo na temat krala.
Ostatnio zmieniony 1970-01-01, 01:00 przez maximus, łącznie zmieniany 1 raz.
Diablik + Waver v10 2-10x38