Slavia 631 i co z tego wyszło ....

Wszystkie typy wiatrówek sprężynowych

Moderatorzy: daras, Hiszpan63, forestkorsze

azt
Posty: 6
Rejestracja: 2015-04-04, 07:16
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Slavia 631 i co z tego wyszło ....

Post autor: azt »

Witam Szanownych!!
Zarejestrowałem się jakiś czas temu - ale w myśl zasady jak nie masz nic mądrego do powiedzenia - to czytaj i wprowadzaj w praktyce.
Na początek gwoli wprowadzenia:
mam na stanie dwie 630 ponad 30-letnie.
Jedna : dopieszczona w/g Światłych Rad - zostawiłem starą sprężynę bo kop prawie nieodczuwalny + prowadnica + Exact 4,50 = stabilne 7.9 - 8.0 J na Combro.
Druga : nowa sprężyna; prowadnica; uczczelki (wszystko made in Cekaus),
tłok starego typu + dopieszczenie + Exact 4,51 = 9.7 - 9.8 J na Combro.
Czyli wydawało mi się ż o Slavkach coś wiem !
I zagwozdka .
Trafiła w moje ręce 631 (z pudełkiem sprężyn; prowadnic; kilka kombinowanych tłoków) z lufą 634; którą ktoś chciał przerobić na 634 - tzn przedłużony rowek na korpusie i wycięcie w drewnie.
Po 3 tygodniach eksperymentów + nowy tłok 634 ( made Cekaus ) wycisnąłem
11,5 J na sprężynie grubej; 35 zwojów ; ok 22 cm.
Dzis dotarł do mnie kupiony w Cekausie w 2013 r. - z paragonem - i nieużywany zestaw do 634 : sprężyna i prowadnica .
Założone : + Exact 4,51 = 9.1 - 9.2 J.
[shadow=yellow]Na temat Slavii a szczególnie przeróbek przewaliłem Zacne Forum od deski
kilka razy [/shadow] - jesli dobrze rozumuję - to korpus 631 nie różni się wymiarami od 634
(różnica w długości rowka) pozostałe elementy ;
korek; elementy spustu sa takie same.
Nie chcę z w/w robić armaty - ale (mam DOC 3-9 z C... ) na jakieś 12 - 13 J liczyłem.
Gdzie jest błąd w moim rozumowaniu lub działaniu.
Wielkie dzięki z góry za szczyptę iluminacji.
witeg
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-28, 14:18
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: witeg »

Jeśli masz założony tłok i sprężynę od Slavii 634 i wszystko działa, to szukaj którędy ucieka powietrze. Znaczy sprawdzić uszczelki (pewnie już kolejny raz :) ), domykanie się lufy, port ładowania, stan cylindra (porysowany, albo wręcz przeciwnie za bardzo wypolerowany, może jest jakiś zadziorek, ostra krawędź po przedłużaniu rowka).........
azt
Posty: 6
Rejestracja: 2015-04-04, 07:16
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Post autor: azt »

To był jeden z pierwszych pomysłów - oprócz wykonania w/w czynności przetestowałem szczelność metodą chałupniczą ale chyba konkretną :
tłok w tylnym położeniu; na lufę założona gumowa rurka dociśnięta zaciskiem ; w rurkę włożony wężyk radzieckiej nożnej pompki samochodowej z manometrem i zaworem odcinającym.
Nadymane do ok 3.5 atm - po 12 godzinach praktycznie śladowy spadek ciśnienia.
Przyszedł mi do głowy jeszcze jeden pomysł - poprzedni właściciel coś kombinował z otworem wylotowym powietrza - złoty lut dookoła .
Czy ktoś z szanownych forumowiczów mógłby mi podać jaka jest prawidłowa średnica tego otworu w 634 - może tu leży problem ?
Eres
Posty: 41
Rejestracja: 2013-07-13, 18:54
Lokalizacja: Pabianice

Post autor: Eres »

Z tego co wyczytałem wyżej to sprężyna ma 39 zwoi i 220mm długosci. Nie napisałeś z jakiego drutu...
Zapewne musisz założyć sprężynę od Slavii 634
Długość ok.220
zwoi 30
drut 3,2
azt
Posty: 6
Rejestracja: 2015-04-04, 07:16
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Post autor: azt »

Żle mnie zrozumiałeś.
Największą moc miałem na tej długiej i grubej sprężynie.
Teraz jest założony nowy tłok, sprężyna 634 i prowadnica wszystko pochodzące z Cekausa a więc z najpewniejszego żródła - i na tym zestawie 9 z małym kawałkiem.
azt
Posty: 6
Rejestracja: 2015-04-04, 07:16
Lokalizacja: Międzyrzec Podlaski

Post autor: azt »

Po kolejnych dokładnych oględzinach okazało sie że komora sprężania jest skrócona o ok 1cm -
jest włożony i na dodatek wlutowany od przodu metalowy ok. 1cm pieścień - nie do usunięcia.
Ku przestrodze sobie i innym - oglądajmy nawet to co wydaje się niemożliwe - ludzka pomysłowość jest niezmierzona.

Jedzie do mnie nowy korpus 634.
Jak poskładam to napiszę co z tego wyszło.
Awatar użytkownika
JesperKyd
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 3005
Rejestracja: 2010-01-09, 11:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: JesperKyd »

Ale wynalazek rusznikarski. :P
BMK40 by Hogan + Hawke Vantage 4-12x40 & BMK20 by JesperKyd + PP 3-12x42AO & MP61 + Mizugiwa 2.5-7x28 & Marksman 2004 & cdn... :)