Hatsan 80 stg qt sas - rozbiórka

Moderator: Hiszpan63

Rafiks
Posty: 35
Rejestracja: 2012-03-12, 19:13
Lokalizacja: Piła

Hatsan 80 stg qt sas - rozbiórka

Post autor: Rafiks »

Nie dawno zakupiłem swoją pierwszą sprężynówkę nowej generacji : Hatsan 80 stg qt sas.
Wystrzelałem już paczkę śrutu JSB exact. Celność do puszki na 10-15 m określam na słabą ze względu na spory odrzut karabinka.
Postanowiłem więc zabrać się za tuning.
Na tą chwilę jestem w posiadaniu produktów konserwujących tj: smar molibdenowy pulsar, olej PKB, smar miedziowy, olej silikonowy balistol.
Wiatrówka jest już rozebrana i gotowa do naniesienia środków. Mam kilka pytań odnośnie tuningu.

Najpierw przedstawię dwie fotki jak to wszystko wygląda po mojej rozbiórce, którą robiłem krok po kroku stosując się do tego postu z tawerny : http://www.e-tawerna.pl/viewtopic.php?p=83231



[URL=http://imageshack.us/photo/my-imag ... .jpg[/img] Uploaded with ImageShack.us[/URL]



[URL=http://imageshack.us/photo/my-imag ... .jpg[/img] Uploaded with ImageShack.us[/URL]






Sama sprężyna ma ok. 25,5 cm, prowadnica 10 cm, prowadnica wraz z nałożoną uszczelką, krążkiem metalowym i sprężyną ma 26,7 cm.
Gdy włożę to całe do tłoka, z tłoka wystaje 11,4 cm prowadnicy ze sprężyna, a więc w tłoku mieści się 15,3 cm.

Czy prowadnica nie powinna być dłuższa? jak tak to o ile.
Czy sprężyna może być dłuższa? jak tak to o ile.
Przed konserwacją tych części, wytrzeć je do sucha z tych smarów fabrycznych ? Jest tu pełno czerwonego smaru na sprężynie szczególnie.
Splanowanie sprężyny to nic innego jak wyrównanie końcówek do płaskości tak?
Czym smarujemy spust?
Moim zamiarem jest poprawa kultury pracy harnasia.
Sporo czytałem na forach, ale chcę wiedzieć dokładniej co można poprawić w tym oto karabinku.
Czy zainwestować jeszcze w zestaw tuningowy? Jak tak to jaki, jakie długości poszczególnych elementów, co z czego wykonane.

Przeglądałem trochę te zestawy od rusznikarza i alchemika na allegro. Nie wiem który byłby rozsądniejszą opcją.


Aha i co to jest ten korek ertalitowy w zestawach tuningowych ? gdzie się go umieszcza i czemu służy ?
Abenader
Posty: 156
Rejestracja: 2008-10-23, 20:28
Lokalizacja: gdzie indziej

Post autor: Abenader »

Witam . Coś chyba słabo czytałeś , bo po poczytaniu to połowy pytań nie powinieneś zadać . 1-2 )Długość sprężyny , a tym samym i długość prowadnicy , którą dobiera się do sprężyny , dobiera się do ilości miejsca jaką masz w korpusie na system i do skoku tłoka . Musisz sobie policzyć ile masz miejsca po zapięciu tłoka w tylnym położeniu . Liczy się ilość zwoi i grubość drutu . Tyle ile masz miejsca od dna tłoka (w punkcie zapięcia) , do końca korpusu (tam gdzie prowadnica opiera się o korek ) tak długa może być prowadnica . 3) Tak wyczyścić ze smaru . 4) Tak . 5) Ja smarowałem smarem molibdenowym . 6-7) Zestaw tuningowy raczej nie ma na celu poprawy kultury pracy , z resztą nie używałem - nie wiem , nie powiem .
Hatsan 125 TH 6.35 , No name 6x42 .
Awatar użytkownika
krzysztof
-#Kustosz
-#Kustosz
Posty: 2008
Rejestracja: 2007-10-01, 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysztof »

Rafiks, zaraz dostaniesz druga pałę. Chłopie !! O tuningu Hatsana i innych wiatrówek - smarowanie, poprawa kultury pracy masz krocie wiadomości u nas, na Iwebie i w Tawernie. Wszystko jak na tacy tylko poczytać.
Czemu nie czytasz? Z lekka męczysz już swoimi ciągłymi pytaniami o rzeczy wiadome.
Oczekuję wątku jak wykonałem tuning wiatrówki, a nie jak to zrobić, zwłaszcza że te podstawowe wiadomości masz w obfitości.
Krzysztof

Quackenbush i nowsze
Rafiks
Posty: 35
Rejestracja: 2012-03-12, 19:13
Lokalizacja: Piła

Post autor: Rafiks »

Samo czytanie o tuningu mi dużo nie pomoże, ja chce wiedzieć co i jak dokładnie. A o tuningu samego 80 sas nie znalazłem nic konkretnego. Ludzie piszą co zrobili za poprawki a jak co zrobić to nie ma
Abenader
Posty: 156
Rejestracja: 2008-10-23, 20:28
Lokalizacja: gdzie indziej

Post autor: Abenader »

Co Ty gadasz ...?? Jest tego od metra . Na naszym forum wklepałem w szukajkę "hatsan" i w ciągu 60 sekund masz odpowiedzi na połowę twoich pytań , z 6 tematów to od razu ...Poza tym , nikt Ci nie powie : " prowadnica ma mieć takie a takie wymiary , tyle średnicy itd " . Musisz policzyć !! Tego nikt za Ciebie nie zrobi . Może nie ma konkretnie o 80-tce , ale są inne hatsany , tylko inne wymiary . No chyba że na necie znajdziesz gotowca , ale to czytać trzeba , czytać . A rady Krzysztofa wez sobie do serca , już Cię ostrzegał przed lenistwem :)
Hatsan 125 TH 6.35 , No name 6x42 .
Awatar użytkownika
krzysztof
-#Kustosz
-#Kustosz
Posty: 2008
Rejestracja: 2007-10-01, 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysztof »

Hatsan to Hatsan, numeracja do 90 nie ma znaczenia. Mówisz - piszesz, że chcesz wiedzieć dokładnie co zrobić przy tuningu. To jak Ci przekazać wiedzę jak nie pisemnie, ale dlaczego trzeba to pisać specjalnie dla Ciebie, jak już zostało napisane i to wielokrotnie. Według mnie, nie obraź się jesteś typowym przykładem pokolenia "podaj mi na tacy". Powtarzam : czekam na wątek co zrobiłem , a nie jak zrobić.
Krzysztof

Quackenbush i nowsze
Awatar użytkownika
RomekS
Posty: 139
Rejestracja: 2007-10-08, 21:04
Lokalizacja: Toruń

Post autor: RomekS »

Rafiks pisze:....ja chce wiedzieć co i jak dokładnie. ...
No cóż.... kiedyś się dowiesz.
Dla chcącego nie ma NIC...
janekk4501
Posty: 14
Rejestracja: 2010-11-29, 08:11
Lokalizacja: Straszęcin

Post autor: janekk4501 »

Witam, napisałem ci PW kolego Rafiks ;)