Śrut diabolo w gładkiej lufie?

Wszystko co dotyczy naszych dmuchawek

Moderatorzy: daras, Hiszpan63, forestkorsze

raszew
Posty: 1
Rejestracja: 2023-05-02, 18:46

Śrut diabolo w gładkiej lufie?

Post autor: raszew »

Cześć.
Na początek powiem, że jestem świeżakiem w temacie. Szukałem już informacji w wielu źródłach na ten temat i nie znalazłem, dlatego zakładam temat.
Mam rewolwer Umarex Tornado na śrut BB 4,5mm i znalazłem na YouTube film, na którym gościu mówi, że można z wiatrówki Colt Python wziąć magazynek który jest odpowiedni dla śrutu zarówno BB jak i diabolo i że pasuje idealnie do Umarexa Tornado, dzięki czemu możemy na tej wiatrówce używać też śrutu Diabolo.
Jestem początkującym w tym temacie dlatego chciałbym Was spytać, czy to może w jakiś negatywny sposób wpłynąć na pistolet?
Wiem, że część osób nie poleca strzelania z BB w gwintowanych lufach, a jak to wygląda na odwrót? Jest to w ogóle możliwe? Jedna osoba, z którą rozmawiałem powiedziała mi że normalnie z magazynku fabrycznego w Tornado strzelała ze śrutu diabolo.
Poniżej link do filmiku.
https://www.youtube.com/watch?v=B6qQnH3mRFc
Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
Grossus
Posty: 401
Rejestracja: 2009-03-21, 23:30
Lokalizacja: Poznań

Re: Śrut diabolo w gładkiej lufie?

Post autor: Grossus »

Czy kombinerkami można wbijać gwoździe w deskę? Można. Czy jest to efektywne, przyjemne i powtarzalne? Raczej nie.

Producent rewolweru mówi, że jest to sprzęt na kulki BB. One mają opis 4,5, ale faktycznie to jest 4,46. Do takiej lufy chcesz wsadzić śrut 4,5, który zazwyczaj główkę ma 4,5 a sukienkę większą by wcięła się w gwint. Tutaj gwintu nie ma. Będzie siewnik i może wiatrówka się nie rozleci. A jak śrut utknie w lufie i w końcu komora strzałowa rozleci Ci się w ręku to ciekawe do kogo będziesz miał pretensje.

Chcesz strzelać celnie, to kup wiatrówkę na Diabolo z gwintowaną lufą. BB jest dobre do dynamiki i biegania, gdzie celność ma zdecydowanie mniejsze znaczenie. No i te rykoszety...