Tłumik do FAC (Artemis P15 6,35mm oraz Rainson Edge 5,5mm)

Wszystko co dotyczy naszych dmuchawek

Moderatorzy: daras, Hiszpan63, forestkorsze

Ruxpin
Posty: 7
Rejestracja: 2023-04-14, 21:37

Tłumik do FAC (Artemis P15 6,35mm oraz Rainson Edge 5,5mm)

Post autor: Ruxpin »

Witam Szanownych Kolegów,

Jestem całkiem zielony w FAC-ach i jednocześnie też w PCP. Od lat bawiłem się sprężyną oraz nabojem 88g.

Nie znając tematu kupiłem dwie sztuki PCP, w dwóch różnych kalibrach - chcąc poznać co mi bardziej odpowiada i ewentualnie wybrać coś.

Kupiłem nowiutkiego Rainsona Edge 5,5mm, który trafił prosto do rusznikarza na poprawki i rozruszanie. Nie znam się na tym, więc wolałem żeby temat ogarnął fachura. Wg zapewnień, które otrzymałem Rainson wali w okolicach 60 koników - i faktycznie czuć, że ma to siłę ale ja nie jestem specjalistą żebym mógł porównać czy odnieść się do innego sprzętu. Celność na 50mm jest w 5zł - co jak na moje umiejętności streleckie wydaje się być życiowym rekordem. Jest jednak potwornie głośny i wystrzał jest daleko wokół słyszalny, a nie chcę przeszkadzać sąsiadom i psuć kontaktów. Szukam jakiegoś tłumika i prośba o wskazówki: co to powinno być, żeby nie popsuć wyników.

Będę wdzięczny za konkretne wskazówki.


Oprócz tego trafił mi się w dobrej cenie idealny Artemis P15 6,35mm ze "śrubą zbijaka". Ponoć potrafi uderzyć w okolicach 60 koników. Fakt, że zasięg 100m osiąga bez zająknięcia. Celność na dystansie 50m - jak wyżej - również w 5zł. Jednak zamontowanie plastikowego tłumika, który otrzymałem od osoby sprzedającej w pakiecie mocno zmienia bieg śrutu. Na 50m schodzi około 10cm w dół i około 7 w bok (tylko, że raz w lewo - raz w prawo). Wewnątrz tłumika jest jakieś kłębowisko "włosków", które przebiegają wielokrotnie poprzezśrodkowy otwór, którym przelatuje śrut.

Czy to normalne, że z tłumikiem śruk skręca?

Czy to normalne, że w tłumiku nie ma idealnego korytarza dla przelatującego śrutu?
Awatar użytkownika
Yurko
Posty: 913