Projektowanie będzie się odbywać w programie CADCAM, nazwy nie będę wymieniał gdyż każdy ma swój upodobany, który lubi używać, zresztą nazwa programu jest mniej istotna najważniejsze są umiejętności programisty, których niestety mnie jeszcze dużo brakuje.
Odcinek I Projektowanie modelu.
Aby łoże pasowało do wiatrówki kształtem i proporcjami robię zdjęcie bmp. i skaluję do rzeczywistych kształtów

Obrysowuje kształt dla zachowania proporcji

Skanuje podstawe stopki, aby wyprofilować do niej kształt kolby

Tworze siatkowy kształt kolby

Po kolbie rysuje następne elementy czyli chwyt i osłonę systemu.

Po narysowaniu zbliżonych kształtów przychodzi czas na poprawianie tego czego nie udało się osiągnąć przy rysowaniu. Teraz będę wycinał otwór pod pod kciuk i otwory pod mocowanie systemu , załamie jeszcze ostre krawędzie tam gdzie powinny być łagodne. Na zdjęciu widać już odpowiednio wyprofilowany klocek który posłuży mi jako wyżynarka


Po odpowiedniej komendzie mam wycięcie które jednak dalej będę musiał uformować aby chwyt był jak najbardziej wygodny

Za pomocą różnych rodzaju klinów walców i sześcianów służących mi do profilowania powierzchni otrzymuje kształty coraz bardziej przypominające kształt osady. Na zdjęciu widać już wyprofilowany chwyt, otwór do mocowania systemu i regulacji energii


Jeszcze kilka poprawek jak wycięcie pod zamek i można przystąpić do kolejnego etapu.

Teraz już mogę przystąpić do przygotowania krzywych, które mi posłużą do ryflowania. Przy tej pracy posłużyłem się osadą od Prosporta, myślę że Firma AirArms nie poda mnie do sądu za plagiat gdyż ryflowanko będzie się ładnie prezentować na ich wiatrówce


No i gotowy wynik

Teraz trzeba tylko przykleić w odpowiednich miejscach


No i osada gotowa.

Jest to koniec pierwszego etapu, uzyskany w ten sposób model 3D posłuży do wyprodukowania osady. Na zdjęciu widać jeszcze ósemkę która będzie wycięta z aluminium i osadzona w innym miejscu jak pierwotnie. Dodam jeszcze że rysunek ten musi być bardzo dokładny i szczegółowy, nie można pominąć żadnego detalu gdyż niemożliwe jest już w etapie obróbki wrócić do zapomnianych elementów. Opis jest ogólnikowy, chciałem tylko trochę przybliżyć etap produkcji, nie zagłębiałem się w szczegóły, bo trwałoby to zbyt długo. Sam projekt osady zajmuje mi od 6 do 12 godzin w zależności od skomplikowania systemu. Jest to sporo czasu ale wiem że jak dojdę do pewnej wprawy zajmie mi to od 3 do 6 godzin.
W następnym odcinku opiszę generowanie ścieżek narzędzia.