Pistolet Łucznik wz.70

Wszystkie typy wiatrówek sprężynowych

Moderatorzy: daras, Hiszpan63, forestkorsze

zefirek
Posty: 20
Rejestracja: 2013-07-02, 11:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: zefirek »

Michał pisze:No właśnie skoro czytałeś to powinieneś wiedzieć że olejem sylikonowym smarujemy uszczelki wszelakiego rodzaju
Wiem o tym, że olej sylikonowy stosuje się do uszczelek, ale czy uszczelki skórzane też można tym smarować?
"Nie ważne jak, nie ważne co, nie ważne kiedy - I tak TY jesteś winny za każdy wypadek ze swoją wiatrówką"
Awatar użytkownika
Michał
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2652
Rejestracja: 2009-08-25, 13:21
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Michał »

Tak można delikatnie ją nasączyć.
HW97 .177,Remington Summit .177,Lov2 .177,C 2240 .177-Walther 2x20,Colt 1911,Hatsan 135 .22,CP1-M .177,CP1 .177,SPA p10 .22
Awatar użytkownika
RomekS
Posty: 139
Rejestracja: 2007-10-08, 21:04
Lokalizacja: Toruń

Re: Pistolet Łucznik wz.70

Post autor: RomekS »

crash85 pisze:Witam kolegów. Kilka dni temu nabyłem drogą kupna własnego łucznika :D pistolet ma już u mnie dożywocie
Brawo. Te "kawał metalu" ma w sobie to "COŚ". Mój też ma dożywocie.
Sprężyny zostaw oryginalne, skórzaną uszczelkę jeżeli jest w dobrym stanie też.
Buty skórzane są lepsze od silikonowych, czy plastikowych... to taka taka dygresja.
Warto polerować pazur spustu.
Dla chcącego nie ma NIC...
zefirek
Posty: 20
Rejestracja: 2013-07-02, 11:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: zefirek »

Czekam aż dotrą do mnie smary :) I zabieram się za rozkręcanie. Oczywiście wrzucę trochę fotek ;)

Pozdrawiam,
Marcin
"Nie ważne jak, nie ważne co, nie ważne kiedy - I tak TY jesteś winny za każdy wypadek ze swoją wiatrówką"
witeg
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-28, 14:18
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: witeg »

Poczytaj jeszcze o uszczelkach skórzanych, z moich poszukiwań wynikło, że zwykle polecany jest olej do sprężarek, lub syntetyczny silnikowy. Regeneracja polega na umyciu, moczeniu w oleju (dzień, dwa), odsączeniu nadmiaru oleju - ma być nasączona olejem, ale nie "pocić się" nim, bo będzie diesel. Z doświadczenia mogę powiedzieć, że ten sposób działa. :) Silikony zostawiam do tworzyw sztucznych.
zefirek
Posty: 20
Rejestracja: 2013-07-02, 11:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: zefirek »

Dzisiaj rozkręciłem mojego łucznika :) Pistolet jest w stanie idealnym, nie był używany.


W uszczelce zauważyć można opiłki metalu, tłok ani cylinder nie jest porysowany.
Czy moczyć ją w benzynie ekstrakcyjnej czy od razu wrzucić do oleju silnikowego?

Obrazek
"Nie ważne jak, nie ważne co, nie ważne kiedy - I tak TY jesteś winny za każdy wypadek ze swoją wiatrówką"
Awatar użytkownika
Hiszpan63
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 7973
Rejestracja: 2009-06-28, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-CEKAUS

Post autor: Hiszpan63 »

Do benzyny nie bardzo , ale możesz wyprać w wodzie z mydłem , a potem od razu do oleju ..
Jak Pan Bóg dali, to i z kija wypali....
HWunderGnom70 .Lady Daisy BUCK . Strzelanie trzeba lubić , ale trafiać , to trzeba się nauczyć ... Karabin trafia sam :! ... często nie tam , gdzie celujemy :lol: ;)
zefirek
Posty: 20
Rejestracja: 2013-07-02, 11:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: zefirek »

Hiszpan63 pisze:Do benzyny nie bardzo , ale możesz wyprać w wodzie z mydłem , a potem od razu do oleju ..

Umyłem uszczelkę i moczę w oleju silnikowym do diesla :) Tłok poddałem obróbce papierem ściernym (800-tką) jak znajdę drobniejszy, to jeszcze przeszlifuje.
"Nie ważne jak, nie ważne co, nie ważne kiedy - I tak TY jesteś winny za każdy wypadek ze swoją wiatrówką"
XKaroll
Posty: 417
Rejestracja: 2013-02-15, 21:54
Lokalizacja: Kraków

Post autor: XKaroll »

zefirek pisze: Tłok poddałem obróbce papierem ściernym (800-tką)
Ja bym zalecał minimum gradacje 1200 , a najlepiej 2000 :idea:
Gamo Hunter 440 + DOC 3-9x40
Crosman 2240 custom + BSA S4x32
Dan Wesson 8
Start 2
Awatar użytkownika
RomekS
Posty: 139
Rejestracja: 2007-10-08, 21:04
Lokalizacja: Toruń

Post autor: RomekS »

[quote="zefirek"
Umyłem uszczelkę i moczę w oleju silnikowym do diesla :) Tłok poddałem obróbce papierem ściernym (800-tką) jak znajdę drobniejszy, to jeszcze przeszlifuje.[/quote]

Uszczelka sama Ci się dopasuje, nie musisz nic szlifować, to skóra...
Jest w świetnym stanie. To jest historia, sam zobaczysz, normalnie "nostalgia".
Pozdrówka.
Dla chcącego nie ma NIC...
zefirek
Posty: 20
Rejestracja: 2013-07-02, 11:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: zefirek »

RomekS pisze:
Uszczelka sama Ci się dopasuje, nie musisz nic szlifować, to skóra...
Jest w świetnym stanie. To jest historia, sam zobaczysz, normalnie "nostalgia".
Pozdrówka.
Przeszlifowałem tłok i pazur, skórzanej uszczelki szlifować nie będę ;)

Wszystko umyłem i powoli czas zabierać się za smarownie i składnie łucznika.
Zastanawia mnie tylko ... gdzie była włożona ta mniejsza sprężynka:

Obrazek
"Nie ważne jak, nie ważne co, nie ważne kiedy - I tak TY jesteś winny za każdy wypadek ze swoją wiatrówką"
Awatar użytkownika
januszmariusz
Posty: 2667
Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica

Post autor: januszmariusz »

zefirek pisze: gdzie była włożona ta mniejsza sprężynka:
Obrazek
pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
zefirek
Posty: 20
Rejestracja: 2013-07-02, 11:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: zefirek »

Dzięki. Wygada jak: 24 - sprężyna regulacji mocy spustu lub 27 - sprężyna dźwigni mechanizmu blokady spustu. Tylko, że ja nie rozkręcałem spustu.

Jeśli ktoś ma jakiś pomysł gdzie ją umieścić, będę wdzięczny za pomoc.

Dorobiłem podkładkę pod sprężyny.


Obrazek
"Nie ważne jak, nie ważne co, nie ważne kiedy - I tak TY jesteś winny za każdy wypadek ze swoją wiatrówką"
zefirek
Posty: 20
Rejestracja: 2013-07-02, 11:40
Lokalizacja: Białystok

Post autor: zefirek »

Dzisiaj znowu szukałem miejsca dla sprężynki i nie znalazłem... :-?



Obrazek
"Nie ważne jak, nie ważne co, nie ważne kiedy - I tak TY jesteś winny za każdy wypadek ze swoją wiatrówką"
Awatar użytkownika
Hiszpan63
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 7973
Rejestracja: 2009-06-28, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-CEKAUS

Post autor: Hiszpan63 »

Wykręć śrubę regulacji spustu , odsuń blaszkę i w otwór włóż sprężynkę :idea: ... możesz ją skrócić o 2(dwa) zwoje .
Jak Pan Bóg dali, to i z kija wypali....
HWunderGnom70 .Lady Daisy BUCK . Strzelanie trzeba lubić , ale trafiać , to trzeba się nauczyć ... Karabin trafia sam :! ... często nie tam , gdzie celujemy :lol: ;)