Hiszpan63 pisze:witeg pisze:To po prostu brud zlepiony smarem/olejem.
... owszem , ale nie do końca . To smar ze startym aluminium z tłoka . Wymyć i delikatnie pokryć sprężarkowym . A potem co parę paczek śrutu zakraplać przez otwór techniczny w cylindrze dwie kropelki .
Dzięki za kolejne wskazówki. Czy koniecznie musi być sprężarkowy? Ceratec nadał by się tu? Piszą w opisie, że stosowany do silników, przekładni, pomp,
sprężarek.
Panowie tak to wyglądało przed czyszczeniem u mnie:
A co powiecie na taki patent z druga uszczelką usztywniająca tłok w cylindrze? Gdzieś w necie widziałem.
O właśnie takie coś jak na tym zdjęciu
https://www.google.pl/search?biw=1800&b ... Qz1KvIhdCM:
edyta:
A tak wygląda po wyczyszczeniu, polerowaniu, nasmarowaniu i złożeniu do kupy. Na dnie cylindra w kącikach zostało troszkę czarnego nalotu. Polerowałem na ile byłem w stanie tam się dostać, w każdym razie nic się już nie kruszy i nie zapiera.
Teraz otwiera się bardzo leciutko, zamyka też lżej i bez zgrzytów. Uszczelki skropiłem tym silikonowym, a zawiasy, mechanizm spustowy i delikatny film na tłok Ceratekiem.
Puknąłem kilak razy na sucho póki co bo już późno, odgłos strzału wydaje się taki jak wcześniej. Mam nadzieję, że nie stracił "szmocy"