"Trabant" to jest jednak to

Wszystko co dotyczy wiatrówek PCA

Moderatorzy: daras, Hiszpan63, forestkorsze

bury
Posty: 69
Rejestracja: 2017-05-26, 21:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: bury »

Hiszpan63 pisze:Uszczelki tak , a tłok po co ?? ... wszelkie inne smary w trabancie tylko do ruchomych elementów z zawiasami włącznie .
Dzięki za cenne wskazówki.

Razu jednego lata temu ktoś poradził mi nasmarować tłok oliwą maszynową i to dość obficie. Później przez jakiś czas trabant miał tendencję od czasu do czasu do kichnięć bez wypluwania śrutów. Może ten czarny syf który teraz zapierał w cylindrze to pokłosie tamtego przesmarowania?
HW40, 3576, PDM9B, Iż61
witeg
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-28, 14:18
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: witeg »

To po prostu brud zlepiony smarem/olejem. Niektóre smary bardziej brud łapią, inne mniej, ale z czasem zawsze coś się nazbiera.
Awatar użytkownika
Hiszpan63
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 7973
Rejestracja: 2009-06-28, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-CEKAUS

Post autor: Hiszpan63 »

witeg pisze:To po prostu brud zlepiony smarem/olejem.
... owszem , ale nie do końca . To smar ze startym aluminium z tłoka . Wymyć i delikatnie pokryć sprężarkowym . A potem co parę paczek śrutu zakraplać przez otwór techniczny w cylindrze dwie kropelki .
Jak Pan Bóg dali, to i z kija wypali....
HWunderGnom70 .Lady Daisy BUCK . Strzelanie trzeba lubić , ale trafiać , to trzeba się nauczyć ... Karabin trafia sam :! ... często nie tam , gdzie celujemy :lol: ;)
maksiu432
Posty: 6
Rejestracja: 2016-11-02, 08:28
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: maksiu432 »

Ostatnio zmieniony 2017-08-07, 08:54 przez maksiu432, łącznie zmieniany 1 raz.
bury
Posty: 69
Rejestracja: 2017-05-26, 21:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: bury »

Hiszpan63 pisze:
witeg pisze:To po prostu brud zlepiony smarem/olejem.
... owszem , ale nie do końca . To smar ze startym aluminium z tłoka . Wymyć i delikatnie pokryć sprężarkowym . A potem co parę paczek śrutu zakraplać przez otwór techniczny w cylindrze dwie kropelki .
Dzięki za kolejne wskazówki. Czy koniecznie musi być sprężarkowy? Ceratec nadał by się tu? Piszą w opisie, że stosowany do silników, przekładni, pomp, sprężarek.

Panowie tak to wyglądało przed czyszczeniem u mnie:

Obrazek


A co powiecie na taki patent z druga uszczelką usztywniająca tłok w cylindrze? Gdzieś w necie widziałem.
O właśnie takie coś jak na tym zdjęciu https://www.google.pl/search?biw=1800&b ... Qz1KvIhdCM:


edyta:

A tak wygląda po wyczyszczeniu, polerowaniu, nasmarowaniu i złożeniu do kupy. Na dnie cylindra w kącikach zostało troszkę czarnego nalotu. Polerowałem na ile byłem w stanie tam się dostać, w każdym razie nic się już nie kruszy i nie zapiera.

Teraz otwiera się bardzo leciutko, zamyka też lżej i bez zgrzytów. Uszczelki skropiłem tym silikonowym, a zawiasy, mechanizm spustowy i delikatny film na tłok Ceratekiem.

Puknąłem kilak razy na sucho póki co bo już późno, odgłos strzału wydaje się taki jak wcześniej. Mam nadzieję, że nie stracił "szmocy" :mrgreen:

Obrazek
HW40, 3576, PDM9B, Iż61
bury
Posty: 69
Rejestracja: 2017-05-26, 21:57
Lokalizacja: Polska

Post autor: bury »

No i przetestowałem dziś trabanta po w/w polerce. Szmoc chyba w normie, ale nie miałem najlepszego dnia więc tarczek nie pokaże :P

Na kilkadziesiąt strzałów 2x zdarzyło mi się, że naciąganie (sprężanie w cylindrze) było zauważalnie za lekkie. Za pierwszym razem pistol tylko kichnął a nic nie wypluł. Za drugim takim przypadkiem po prostu już nie próbowałem strzelać tylko naciągnąłem tłok od nowa. Czyżbym troszkę przesmarował?
HW40, 3576, PDM9B, Iż61