Energia Łucznika
Moderatorzy: daras, Hiszpan63, forestkorsze
-
- -#Złoty Dobromir
- Posty: 5296
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:04
- Lokalizacja: Swarzędz
Energia Łucznika
Kto wie z jaką optymalną energią powinien Łucznik 87 wypluwać śrut. Dorobiłem uszczelkę i teraz Łucznik ma 4,5J wydaje mi się że to dużo za mało.
guntuning.com
-
- Ściepnik
- Posty: 164
- Rejestracja: 2007-10-12, 21:20
- Lokalizacja: Police
-
- -#Złoty Dobromir
- Posty: 5296
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:04
- Lokalizacja: Swarzędz
-
- Posty: 257
- Rejestracja: 2008-03-14, 08:58
- Lokalizacja: Gliwice
Też mnie to interesowało i już dawno temu gadałem o tym z Seniem na Iwebie powiedział że maxymalna optymalna energia która nie uszkodzi karabinku to ok 10-12J Większa energia może nam wybić kostkę lufy. A mój 188 fabrycznie miał 7,5 przed założeniem zepto ok 6 ale teraz wyraźnie widać, że ma większą energię, przebija rzeczy, w których wcześniej robił wgniecenia i brzdęk uderzenia o oddalone cele jest znacznie szybszy.
Predom-Łucznik kl. 188
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 2007-12-12, 12:27
- Lokalizacja: Goleniów
-
- Posty: 45
- Rejestracja: 2008-01-12, 11:03
- Lokalizacja: lubelskie
Teorytycznie przy załozeniu 0,3J/cm^3 powinno uzyskać się 12,9J czyli ok. 218m/s dla exacta. Ale teoria to jedno, a praktyka drugie; przkonałem się na swoim LGV. W każdym razie przypominam (za wątkiem z iweba), że średnica cylindra to 28mm, skok tłoka 70mm.
Pozdrawiam
A.
A.
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 2008-05-13, 19:36
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
Mój Łucznik 87 po założeniu nowej sprężyny (drut 3mm, 28 zwoi) miał moc minimalnie mniejszą (robiłem testy przebijalności) od mojego porasowanego Crosmana 2100, który miał 13,9J mierzone na chrono. Oczywiście sprężyna szybko siadła, jak i moc
Potem testów przebijalności nie robiłem.
Jak jak wyczytałem na Iwebie (jak pisze Wonski) większa energia niż 12J może wyrwać z cylindra szczęki kostki lufy. Ciekawe, że mój drugi Łucznik 187, ma w miejscu łączenia cylindra i szczęk fabryczny spaw i to z nierdzewki, ładnie zatoczony i oszlifowany. Elementy te podobno były wciskane na gorąco, więc dodatkowo takie wzmocnienie może być pomocne w uzyskaniu większej ilości "żuli"
Może uda mi się zrobić na tyle dobrze zdjęcia, by to było dobrze widać, to zamieszczę.

Jak jak wyczytałem na Iwebie (jak pisze Wonski) większa energia niż 12J może wyrwać z cylindra szczęki kostki lufy. Ciekawe, że mój drugi Łucznik 187, ma w miejscu łączenia cylindra i szczęk fabryczny spaw i to z nierdzewki, ładnie zatoczony i oszlifowany. Elementy te podobno były wciskane na gorąco, więc dodatkowo takie wzmocnienie może być pomocne w uzyskaniu większej ilości "żuli"

-
- -#Złoty Dobromir
- Posty: 5296
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:04
- Lokalizacja: Swarzędz
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 2008-05-13, 19:36
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.
-
- Posty: 257
- Rejestracja: 2008-03-14, 08:58
- Lokalizacja: Gliwice
-
- Posty: 49
- Rejestracja: 2008-05-13, 19:36
- Lokalizacja: Ostrowiec Św.