Uszczelka tłoka zepto
Moderator: Hiszpan63
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-01-08, 12:59
- Lokalizacja: biała podlaska
Uszczelka tłoka zepto
Witam Będę wymieniał w hatsanie 95 oryginalną uszczelkę tłoka na czerwoną zepto. Mam pytanie co będzie do tego najlepsze smar molibdenowy czy olej silikonowy a może jeszcze coś innego ?
-
- Ściepnik
- Posty: 2430
- Rejestracja: 2007-11-01, 00:54
- Lokalizacja: ŚWINOUJŚCIE
-
- Ściepnik
- Posty: 1288
- Rejestracja: 2008-05-28, 14:18
- Lokalizacja: okolice W-wy
-
- Ściepnik
- Posty: 2430
- Rejestracja: 2007-11-01, 00:54
- Lokalizacja: ŚWINOUJŚCIE
-
- Ściepnik
- Posty: 2879
- Rejestracja: 2013-11-24, 09:49
- Lokalizacja: Warszawa-Bielany
Sugeruję spróbować smar Orlenu PTFE . http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?t=9188 . Ja jestem przekonany do wiecznych, skórzanych uszczelek tłoka . Te uszczelki obok trwałości , mają kapitalną inną zaletę - przyjmują nadmiar środka smarnego i oddają kiedy brakuje .
-
- Ściepnik
- Posty: 2430
- Rejestracja: 2007-11-01, 00:54
- Lokalizacja: ŚWINOUJŚCIE
-
- Ściepnik
- Posty: 1288
- Rejestracja: 2008-05-28, 14:18
- Lokalizacja: okolice W-wy
O kurde nie wiem jakiego koloru mam pedały..... chyba szaro-czarne ....
, w każdym razie na pewno nie tęczowe. 
Co do smaru miedziowego, to wygląda, że to on właśnie był przejściową modą i już lepiej starego, poczciwego ŁT używać.
A wracając do ad remu - mądre ludzie zalecają na uszczelkę silikonowy, albo sprężarkowy i do tej drugiej wersji jestem jakoś bardziej przekonany. Z drugiej strony biorąc pod uwagę, że olejem ma się zwilżyć uszczelkę i ją wytrzeć, to w trakcie używania jedynym smarowidłem, które smaruje uszczelkę jest smar użyty do sprężyny i prowadnicy.


Co do smaru miedziowego, to wygląda, że to on właśnie był przejściową modą i już lepiej starego, poczciwego ŁT używać.
A wracając do ad remu - mądre ludzie zalecają na uszczelkę silikonowy, albo sprężarkowy i do tej drugiej wersji jestem jakoś bardziej przekonany. Z drugiej strony biorąc pod uwagę, że olejem ma się zwilżyć uszczelkę i ją wytrzeć, to w trakcie używania jedynym smarowidłem, które smaruje uszczelkę jest smar użyty do sprężyny i prowadnicy.
-
- Ściepnik
- Posty: 2652
- Rejestracja: 2009-08-25, 13:21
- Lokalizacja: Katowice
Wedle starych przypowiesci tego forum używam smaru molibdenowego,miedziowego,silikonowego/spreżarkowego. Nic nie wyszło z mody tylko za dużo na rynku towaru i testowania przez userów ! ...ale ! Skoro są lepsze produkty to dlaczego nie ma na opini bądź przeprowadzonych testów ! Stare sprawdzone smary są najlepsze i tyle ! Każdy ma swoje zdanie ale po kiego dorabiać dup.... uszy .
HW97 .177,Remington Summit .177,Lov2 .177,C 2240 .177-Walther 2x20,Colt 1911,Hatsan 135 .22,CP1-M .177,CP1 .177,SPA p10 .22
-
- Ściepnik
- Posty: 1288
- Rejestracja: 2008-05-28, 14:18
- Lokalizacja: okolice W-wy
A propos miedziowego polecam lekturę, szczególnie 1 i 2 strona, potem zaczyna dominować dyskusja o wyższości świąt jednych nad drugimi i kto ma dłuższego.
http://forum-bron.pl/viewtopic.php?f=12&t=103468
http://forum-bron.pl/viewtopic.php?f=12&t=103468
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-01-08, 12:59
- Lokalizacja: biała podlaska
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-01-08, 12:59
- Lokalizacja: biała podlaska
-
- Ściepnik
- Posty: 2652
- Rejestracja: 2009-08-25, 13:21
- Lokalizacja: Katowice
-
- Ściepnik
- Posty: 2430
- Rejestracja: 2007-11-01, 00:54
- Lokalizacja: ŚWINOUJŚCIE
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-01-08, 12:59
- Lokalizacja: biała podlaska
-
- Ściepnik
- Posty: 2879
- Rejestracja: 2013-11-24, 09:49
- Lokalizacja: Warszawa-Bielany
Smar miedziowy , jest smarem wysokotemperaturowym i ma określone zastosowanie . Ułatwia późniejsze odkręcanie wszelkich połączeń gwintowych pracujących w wysokiej temperaturze : świec zapłonowych , śrub "cybantów" układu wydechowego itp. Natomiast do elementów ślizgowo współpracujących , jak popychacz naciągu tłoka , proponuję wyspecjalizowany smar do takiej współpracywiteg pisze:Co do smaru miedziowego, to wygląda, że to on właśnie był przejściową modą i już lepiej starego, poczciwego ŁT używać.






