Gamo forest

Moderator: Hiszpan63

Awatar użytkownika
Lord Rzeźnik
Posty: 23
Rejestracja: 2015-06-20, 20:34
Lokalizacja: Poznań

Gamo forest

Post autor: Lord Rzeźnik »

Witam,
Sprawa, w której proszę Was o pomoc wygląda następująco: rzeczona wiatrówka, którą ku swej wielkiej uciesze zakupiłem niedawno miewa diesela w następujący sposób: pierwsze strzały podczas wypadu są OK, po około 20-30 wyczuwalny jest charakterystyczny zapach (dla mnie cudowny, ale domyślam się, ze absolutnie nie powinno go być). Przy kolejnych strzałach zaczyna się nasilać, pojawia się obłoczek białawego dymu, aż w końcu przy którymś strzale dzieje się TO - czyli detonacja, której towarzyszy spory obłok, dużo głośniejszy dźwięk, prędkość śruciny posyłająca jej energię pewnie na skraj legalności i lekki spadek celności (chyba właśnie podałem definicję efektu diesla w wiatrówce?). Wniosek (z tego, co poczytałem): nawalili za dużo smaru na montażu. Jako że sprzęt jest świeżo kupiony, a sklep mam w miarę blisko - chciałem to załatwić w ramach drobnego serwisu gwarancyjnego na miejscu bo nie wiem, czy grzebanie samemu nie skończy się utratą gwarancji (a znając moje szczęście na 100% będzie mi potrzebna) i sytuacji, że nie będę w stanie złożyć sprzętu z powrotem. Ale że w sklepie pracują młodziaki niewiele starsze ode mnie (jeśli w ogóle starsze) to wolałbym się upewnić, jak dane mi będzie patrzeć im na ręce przy usuwaniu usterki:
-czyszczenie benzyną ekstrakcyjną komory sprężania, tłoka, sprężyny,
-smar molibdenowy na sprężynę pędzelkiem po jej całości, ale bez nadmiaru,
-smar molibdenowy na tłok BARDZO cienką warstwą z zebraniem nadmiaru szmatką
I nic więcej, prócz złożenia do kupy?

Kolejna rzecz- myślę warta uwagi- tak wygląda powierzchnia lufy stykająca się z uszczelką (załącznik)
Cały czas mam wątpliwości jak na to patrzę. Niby działa, OK - to jest wiatrówka z lepszej niskiej półki, najgorsza z tego, co już można jako tako nazwać wiatrówką (tak myślę), ale obawiam się, że uszczelka długo nie pociągnie na takich rysach? Noże zasugerować sprzedawcom, żeby wymienili mi na inną sztukę, a tą niech sobie wyślą do producenta, który po prostu prześle im nową, a tą zutylizuje? (swoją drogą nie wiem, kto w fabryce Gamo nakleja na wiatrówki naklejki "quality control"). Jak by mi proponowali sztukę z wystawy z racji braku innych - brać, jeśli będzie wolna od wizualnych wad czy poczekać, aż mi sprowadzą? Zamęczę ich w tym sklepie na śmierć chyba :).
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
JesperKyd
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 3004
Rejestracja: 2010-01-09, 11:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: JesperKyd »

-czyszczenie benzyną ekstrakcyjną komory sprężania, tłoka, sprężyny, - tak
-smar molibdenowy na sprężynę pędzelkiem po jej całości, ale bez nadmiaru, - tak
-smar molibdenowy na tłok BARDZO cienką warstwą z zebraniem nadmiaru szmatką - nie, kropelka oleju na palec i nasmaruj delikatnie samą krawędź uszczelki
I nic więcej, prócz złożenia do kupy? - możesz założyć opcjonalnie osłonę pet

Co do lufy, to katastrofa! Wygląda jakby zapomnieli wykończyć jak należy. Jeśli nie posiadasz odpowiedniego warsztatu i umiejętności co by to poprawić, oddaj to cholerstwo na reklamację.
Wymień na egzemplarz poprawny.

klik i powiększ obraz
Obrazek
BMK40 by Hogan + Hawke Vantage 4-12x40 & BMK20 by JesperKyd + PP 3-12x42AO & MP61 + Mizugiwa 2.5-7x28 & Marksman 2004 & cdn... :)
Awatar użytkownika
Lord Rzeźnik
Posty: 23
Rejestracja: 2015-06-20, 20:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Lord Rzeźnik »

JesperKyd pisze:Co do lufy, to katastrofa!
Mniej więcej takiej odpowiedzi się chyba spodziewałem :). To tylko potwierdza moją opinię, że wchodząc na nieznane tematy najlepiej zaczerpywać wiedzy od miłośników tematu. Tak też za kilka minut zrobię, że będę prosił po prostu o wymianę i zapytam, czy w przypadku diesela mogę sam przesmarować bez utraty gwarancji.
Awatar użytkownika
Hiszpan63
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 7972
Rejestracja: 2009-06-28, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-CEKAUS

Post autor: Hiszpan63 »

Sprzedałem / serwisowałem kilka tych Gamoni i żaden nie miał tak skopanego portu ładowania jak ten Twój . To chyba pilnikiem ktoś potraktował ... :shock:
Nie wymagaj jednak , że w sklepie zrobią Ci serwis wg. Twoich wskazówek . A już na pewno nie będziesz miał możliwości asystowania . Wymień ten egzemplarz na wolny od wad ( Diesel nie jest powodem reklamacji :idea: ) Potem normalnie wg . sztuki zrób sobie serwis sam , wywalając przy okazji ten ciężarek z tłoka .
Jak Pan Bóg dali, to i z kija wypali....
HWunderGnom70 .Lady Daisy BUCK . Strzelanie trzeba lubić , ale trafiać , to trzeba się nauczyć ... Karabin trafia sam :! ... często nie tam , gdzie celujemy :lol: ;)
Awatar użytkownika
Lord Rzeźnik
Posty: 23
Rejestracja: 2015-06-20, 20:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Lord Rzeźnik »

Poszła na gwarancję. Wszystko w opisie i o dieslu i o porcie, nawet z uwagą, że klient życzy sobie sprawdzenie, czy port nowego egzemplarza nie jest uszkodzony. Kurde, specjalnie kupowałem Hiszpana, a nie Turasa(Chinola), żeby się teraz pieścić z gwarancją i czekaniem do 2 tygodni, ale cóż - ja tak mam ze wszystkim. Zawsze muszę oddać kilka razy na gwarancję, żeby w końcu mieć bez ubytków :P
Awatar użytkownika
Starszy_Pan
Posty: 3996
Rejestracja: 2008-11-07, 23:22
Lokalizacja: Warszawa Śródmieście

Post autor: Starszy_Pan »

OT:
Lord Rzeźnik pisze:Kurde, specjalnie kupowałem Hiszpana, a nie Turasa(Chinola),
To Hiszpan daje się (prze)kupić :? :P
Sharp 1210+Barska 3-12x40AO; Iż61 CPR2*+CCCP; Iż 61 CPR1 + kolimator, Gamo Compact; Iż38
*/ CPR=CustomPabloRudnik
Awatar użytkownika
Hiszpan63
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 7972
Rejestracja: 2009-06-28, 15:45
Lokalizacja: Warszawa-CEKAUS

Post autor: Hiszpan63 »

Starszy_Pan pisze:To Hiszpan daje się (prze)kupić
... nigdy w życiu :! ... można mnie wynająć , ale nigdy kupić ... :P
Jak Pan Bóg dali, to i z kija wypali....
HWunderGnom70 .Lady Daisy BUCK . Strzelanie trzeba lubić , ale trafiać , to trzeba się nauczyć ... Karabin trafia sam :! ... często nie tam , gdzie celujemy :lol: ;)
Awatar użytkownika
Lord Rzeźnik
Posty: 23
Rejestracja: 2015-06-20, 20:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Lord Rzeźnik »

O serwisie sklepu Militaria.pl - komentarz zostawiam Wam:
-2 tygodnie zajęło im...zajęcie się tą sprawą (za kilka dni wiatrówka będzie u mnie),
-wymienili lufę i... sprężynę. Po co wymieniać sprężynę przy dieslu O.o ?,
-komentarz serwisu na pytanie, czy przy okazji wyczyścili i nasmarowali zgodnie ze sztuką: "efekt diesla jest naturalny w tego typu wiatrówkach".
No ale chociaż z lufą będę miał spokój. Jak będzie dalej dieslować będzie dalej to sam się tym zajmę, albo zwrócę się o pomoc do kogoś z Was.
Awatar użytkownika
JesperKyd
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 3004
Rejestracja: 2010-01-09, 11:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: JesperKyd »

Najlepiej robić to samemu w miarę możliwości.
Nie są do tego wymagane jakieś siły nadprzyrodzone. :)

A jeśli to Gamo, warto więc zainwestować 5 dyszek w spust od Merkurego.
BMK40 by Hogan + Hawke Vantage 4-12x40 & BMK20 by JesperKyd + PP 3-12x42AO & MP61 + Mizugiwa 2.5-7x28 & Marksman 2004 & cdn... :)
Awatar użytkownika
Filo
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2874
Rejestracja: 2013-11-24, 09:49
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: Filo »

Lord Rzeźnik pisze:No ale chociaż z lufą będę miał spokój. Jak będzie dalej dieslować będzie dalej to sam się tym zajmę, albo zwrócę się o pomoc do kogoś z Was.
Przed wysłaniem do reklamacji zawsze warto zaznaczyć lufę . Jestem przekonany , że często wracają te same mimo uwagi w gwarancji o wymianie . Sam reklamowałem Tytana GS 750 w Sztucerze i wróciła lufa z tym samym nieznacznym uszkodzeniem oksydy . Może poprawiono koronę , ale zapis w gwarancji ma uspokajająco działać na klienta . Ostatnio do smarowania cylindra i tłoka oraz sprężyny z prowadnicami używam teflonowego smaru do łańcuchów w sprayu - Smarol produkcji Orlenu . Żadnych diesli mimo przewalenia dużej ilości pod uszczelkę . Pamiętać tylko trzeba o długim wstrząsaniu przed aplikacją . Jeśli po wyschnięciu nośnika pojawi się biały teflon to znaczy , że za mało się przyłożyłeś - smar powinien być przezroczysty . Potestuję go jeszcze trochę i opiszę w nowym temacie .
Awatar użytkownika
Filo
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2874
Rejestracja: 2013-11-24, 09:49
Lokalizacja: Warszawa-Bielany

Post autor: Filo »

Dzisiaj przewaliłem ze smarem konkretnie . Widać było jak uszczelka zgarnia wałek smaru . Po trzech , czterech coraz słabszych dieslach można uznać , że piątego już nie było .
Awatar użytkownika
Lord Rzeźnik
Posty: 23
Rejestracja: 2015-06-20, 20:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Lord Rzeźnik »

Odebrałem Foresta w niedzielę. W poniedziałek i dzisiaj sobie postrzelałem w sumie jakieś 300x. Port nie wygląda idealnie, ale po tym ich głównym serwisie chyba więcej się nie można spodziewać... Jest lepiej bo uszczelka dotyka całym przekrojem na około 90%-ach obwodu. Zdjęcie z lampą więc widać wszelkie niedoróbki bardzo dobrze, aż za dobrze. Dać już spokój temu portowi, czy może tak drobne rysy zaszpachlować dla lepszej szczelności[glow=green](1)[/glow]? Mam żywicę L-285, która bardzo dobrze zwilża bo służy do laminowania, a po zmieszaniu z pyłem z płaskownika węglowego tworzy całkiem wytrzymały byt. Dosłownie kropla takiego specyfiku by tu wystarczyła, ale wolę jeszcze znać zdanie ekspertów.

Co do diesla - na zdjęciu widać, że teraz to dopiero pływa w smarze. Chyba po złości dowalili:
-te, patrz wiatrówkę ze zniszczonym portem i dieslem nam przysłali do reklamacji,
-dieslem? Weź tam wlej pół butelki smaru, to typek dopiero zobaczy co to diesel. I napisz mu w raporcie naprawy, że to normalne w tych wiatrówkach,
*piona*
-a co z lufą?
-zamontuj nową, ale niech też ma rysy, tylko mniejsze :v
*piona*

No, także to takie moje domysły, jak mogła wyglądać rozmowa serwisantów podczas tego dnia.

Ale tych detonacji mimo wszystko chciałbym się pozbyć. Jest to możliwe, żeby ktoś, kto nigdy nie rozbierał takiego sprzętu był go w stanie później z powrotem złożyć[glow=green](2)[/glow]? Mogę się wzorować na tego typu instruktarzach, będą wystarczające znamiona podobieństwa[glow=green](3)[/glow]?

"...kropelka oleju na palec i nasmaruj delikatnie samą krawędź uszczelki... " - Rozumiem, że mam się spodziewać, że tłok będzie zakończony gumowym walcem i jego powierzchnię boczną mam potraktować olejem. Jakim olejem (pytam poważnie)? Silnikowy, syntetyczny, kujawski, do konserwacji maszyn[glow=green](4)[/glow]?

Gwinty zaklejać później, jeśli tak, to jakiej mocy klejem (do gwintów oczywiście)[glow=green](5)[/glow]? Bez zdejmowania lufy się obejdzie[glow=green](6)[/glow]?

Żeby nie pogubić się w gąszczu pytań nadałem im numerki.

Edit: doszukałem się informacji, ze olej do komory sprężania to olej do sprężarek tłokowych - to ma nawet sens :lol:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Ostatnio zmieniony 2015-07-23, 14:11 przez Lord Rzeźnik, łącznie zmieniany 1 raz.
witeg
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-28, 14:18
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: witeg »

Lufy nie ma co traktować żywicami, trzeba wyrównać, splanować tego raczej z ręki nie zrobisz, więc sugerowałbym albo z tym żyć, albo wysłać do serwisu wiatrówkowego, żeby daleko nie szukać, to jeden z wiatrówkowych majstrów się odzywał w tym temacie - Hiszpan63. Jak poczytasz trochę forum dowiesz się kto amatorsko, dla własnej frajdy dłubie w wiatrówkach i jak mu idzie, ewentualnie możesz zapytać , czy by nie podłubał na zasadzie przysługi koleżeńskiej.
Z dieslem nie powinno się strzelać, jeśli już walnąłeś 300 razy, jest duże prawdopodobieństwo, że spaliłeś uszczelkę tłoka, jak nie to i tak koniecznie trzeba rozebrać, umyć, nasmarować. Instruktaży jak to zrobić szukaj raczej pod hasłami gamo hunter tuning, gamo440 tuning, demontaż...
Twój karabinek jest budową do niego podobny, różnice pewnie będą dotyczyły spustu.
Jednak radziłbym najpierw wysłać wiatrówkę do kogoś, kto się zna na serwisowaniu, żeby poprawił niedoróbki fabryczne. Jak się nie ma doświadczenia i sprzętu, taka opcja z reguły wychodzi szybciej i taniej.
Awatar użytkownika
JesperKyd
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 3004
Rejestracja: 2010-01-09, 11:03
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: JesperKyd »

Gamo to typowa masówka i nie należy po tej firmie spodziewać się jakości Daystate.
Teraz to tylko tak jak Witek pisze.
BMK40 by Hogan + Hawke Vantage 4-12x40 & BMK20 by JesperKyd + PP 3-12x42AO & MP61 + Mizugiwa 2.5-7x28 & Marksman 2004 & cdn... :)
Awatar użytkownika
Lord Rzeźnik
Posty: 23
Rejestracja: 2015-06-20, 20:34
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Lord Rzeźnik »

JesperKyd, masówka masówką, ale jak coś kosztuje 5 stów z hakiem (hak żydków z militariów :P), to w moim odczuciu powinny być zachowane standardy tzw. kultury technicznej :idea:. I tak tną koszty na kostce i tej drugiej części (wypełniającej cylinder z przodu) dzięki wykonaniu ich z tworzywa. A ten pierwszy port ładowania to nawet nie przystoi w chince za 160 zł... Ale cóż, jak się powiedziało "a", to trzeba powiedzieć "b" i nacieszyć się sprzętem, dopóki umiejętności nie przekroczą jego możliwości, wtedy go sprzedam, dozbieram do 2-2,5k i sprawię sobie coś z wyższej półki bo temat mnie wkręca coraz bardziej.
A Foreścik rozebrany, trochę się zamotałem, jak odłączyć cięgno z blokadą spustu, a wystarczyło podważyć jedną sprężynkę. Drugi krytyczny punkt to wybicie trzpienia, który trzyma sprężynę, ale i z tym sobie dałem radę, bo mam tyle gratów, że zawsze się znajdzie coś do zbudowania odpowiedniego stanowiska.
Możecie się pośmiać, jak momentami nieudolnie próbuję rozczłonkować tą plujkę, starając się nie połamać tego plastiku :P. Pytanko kolejne: czy to tworzywo mogę też kąpać w benzynie ekstrakcyjnej?
https://www.youtube.com/watch?v=d9qDOGp ... e=youtu.be