Post kierowany jest głównie do młodych stażem wiatrówkowiczów , którzy rozpoczynają poznawanie konstrukcji swojej broni . W najtańszych chińskich konstrukcjach najczęściej spotykamy trójelementowy mechanizm spustowy , składający się z zaczepu tłoka ( ? ) , spustu i sprężyny , tworzące jeden zespół . Model tego mechanizmu dobrze oddaje istotę działania większości mechanizmów spustowych w wiatrówkach sprężynowych . Oglądając zdjęcia zwróćcie uwagę na przemieszczanie się owalnego otworu wokół osi obrotu zaczepu tłoka podczas omijania spustu . Na zdjęciu poz. 3 brak jest strzałki w prawo , opisującej kierunek ruchu tłoka . Nie polecam ingerencji w kształty zaczepu tłoka i spustu , gdyż prowadzą one do konieczności zmian w elementach konstrukcji bezpieczników . Radzę także pozostawić w spokoju sprężynę i nie zmieniać jej kształtu , przez jej ściśnięcie i trwałe odkształcenie , dla osłabienia siły w drugiej fazie działania spustu . Łatwo jest ją nadmiernie odkształcić i już nie da się powrócić do poprzedniego stanu gdyż będzie szybko " siadała" . Duże różnice siły potrzebnej do ściągnięcia spustu , jakie spotykamy w różnych modelach chinek stosujących ten mechanizm , wynikają raczej z powodu przesunięć osi obrotu elementów co zmienia geometrię układu / pomierzyłem - przesunięcia są duże /. Jedyną , godną polecenia zmianą , jest jak się wydaje skrócenie długości drogi spustu w drugiej fazie . Skrócenie tej drogi wyczuwalnie zmniejsza wrażenie jego twardości . Można to uzyskać przez założenie sprężynki , np. długopisówki , na sworzeń ograniczający ruch powrotny spustu . Sprężyny w tych rozmiarach są wykonywane z drutów nieznacznie różniących się grubością , co pozwala regulować spust . Założoną sprężynę pokazuje zdjęcie poz. 4b . Dodatkową zaletą sprężynki jest fakt , że jest wygodna w montażu , rozprężona w "puszce " mechanizmu spustowego . Zwróćcie uwagę na różnicę drogi spustu porównując zdjęcia poz. 4 i poz. 4b . UWAGA : założenie sprężynki ze zbyt grubego drutu spowoduje samostrzał . Oczywiście , skoro zdecydowaliście się " dłubać " w mechanizmie spustowym to spolerujcie miejsce styku zaczepu tłoka i spustu.
Tuning chińskich spustów.
Moderatorzy: daras, Hiszpan63, forestkorsze
-
- Ściepnik
- Posty: 2879
- Rejestracja: 2013-11-24, 09:49
- Lokalizacja: Warszawa-Bielany