hatsan80s

Tu dajemy porady i oczekujemy odpowiedzi na pytania

Moderator: Hiszpan63

robroj0
Posty: 16
Rejestracja: 2008-01-13, 09:58
Lokalizacja: Wadowice Górne

hatsan80s

Post autor: robroj0 »

Witam wszystkich.Właśnie dziś zakupiłem Hatsana 80S.Jest to mój pierwszy sprzęt.Jestem pod wrażeniem siły.Co mógłbym w nim zmienić,żeby nie utracić gwarancji.Jak już jest to jednak jej szkoda stracić.Nie wiem jaka będzie celna,bo siłę ma dużą.Co mogłoby zwiększyć jej celność,bez dużej straty siły?Pozdrawiam. :)
Robroj0
Awatar użytkownika
krzysztof
-#Kustosz
-#Kustosz
Posty: 2008
Rejestracja: 2007-10-01, 22:22
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: krzysztof »

Albo gwarancja, albo zmiany. No oczywiście poza smarowaniem.
Krzysztof

Quackenbush i nowsze
robroj0
Posty: 16
Rejestracja: 2008-01-13, 09:58
Lokalizacja: Wadowice Górne

Post autor: robroj0 »

Spróbuję narazie postrzelać trochę bez zmian.Jak coś to może się pokuszę na jakięs zmiany.A co do tego smarowania to może mógłby mi ktoś coś opisać.Bo jestem zielony.Jaki smar itd.A jak celny jest taki sprzęt bez przeróbek? :)
Robroj0
bjudas
Posty: 258
Rejestracja: 2007-11-14, 17:27
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: bjudas »

robroj0 pisze:Spróbuję narazie postrzelać trochę bez zmian.Jak coś to może się pokuszę na jakięs zmiany.A co do tego smarowania to może mógłby mi ktoś coś opisać.Bo jestem zielony.Jaki smar itd.A jak celny jest taki sprzęt bez przeróbek? :)
Mam pytanie, czy po kilku strzałach czuć jest zapach spalenizny, albo czy nie leci lekki dymek z lufy??
Bo jeśli tak, to nie strzelaj, tylko rozbieraj - szkoda sprzętu.
Nie boj się utraty gwarancji, bo jeśli przeczekasz cały okres gwarancyjny bez potrzebnych przeróbek i będziesz w tym czasie strzelał, to karabinek po tym czasie będzie mógł juz nie nadawać się do strzelania ;)
Awatar użytkownika
daras
-#Złoty Dobromir
-#Złoty Dobromir
Posty: 5295
Rejestracja: 2007-10-01, 22:04
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: daras »

Łukasz niby masz rację ale tak naprawdę to co może się w nim zepsuć? Spali się uszczelka albo pęknie sprężyna? Moim zdaniem żadna strata.
guntuning.com
robroj0
Posty: 16
Rejestracja: 2008-01-13, 09:58
Lokalizacja: Wadowice Górne

Post autor: robroj0 »

Niby nic nie czuć.Ale tak dokładniej się przyglądnę dopiero w sobotę.Bo czasu brak na tygodniu.Tyram po 12godz.A jeśli coś czuć albo leci dymek to co w związku z tym? :)
Robroj0
Awatar użytkownika
SlaweQ
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 3599
Rejestracja: 2007-10-08, 09:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: SlaweQ »

Witaj :D

W Hatsanach nie ma pożądnej prowadnicy sprężyny.
To co możesz zrobić na początek to dokupić samą prowadnicę, sprawdzić czy końcówki sprężyny są splanowane pod kątem prostym (jeśli nie to trzeba je przyszlifować i zapolerować). Pod końce sprężyn można dać podkładki (sprężyna pod czas ściskania skręca się, a podkładki pełnią rolę łożysk ślizgowych). Do tego do wnętrza tłoka można dorobić osłonę PET, wytłumia sprężynę (brzęczenie). Przy okazji rozbiórki trzeba sprawdzić wszelkie krawędzie i jeśli trzeba wygładzić z zadziorów. Do smarowania można użyć smaru samochodowego do przegubów (ma odpowiednia lepkość).
Poniżej daję fotkę zestawu, który mam w swoim H90.
To tylko przykład ;)

Obrazek

Pozdrawiam

Uczę się strzelać od nowa 8-)
Awatar użytkownika
Cezar
Posty: 2095
Rejestracja: 2007-10-02, 18:56
Lokalizacja: z powrotem

Post autor: Cezar »

Diesel :D . Nie przejmuj się, to normalne w każdej, prawie nowej wiatrówce. Rozebrać wszystko, wymyć ze smarów, wysuszyć, przesmarować smarem molibdenowym( taki czerwony ) na początek powinno wystarczyć. Gwarancją się nie przejmuj, to co może Ci się popsuć i tak nie zostanie uznane - sprężyna, prowadnica, co jeszcze ? Najważniejsze to sprawdź gwint w lufie, oraz osiowość szyny montażowej. Tego nie poprawisz. Poza tym wszystko i na gwarancję nie patrz, nie znam nikogo, kto w takim sprzęcie by się tym przejmował...A co można zrobić potem ? W sumie wszystko, co przyjdzxie Ci do głowy :lol:
Tak do poczytania http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?t=370
pozdrawiam, Cezar
dla siebie żyjesz dniem dzisiejszym, dla swoich bliskich-każdym kolejnym...

żyj , a nie istniej
PS+GS
robroj0
Posty: 16
Rejestracja: 2008-01-13, 09:58
Lokalizacja: Wadowice Górne

Post autor: robroj0 »

Dzięki Sławku.A co ze smarowaniem i z czego mają być te podkładki pod sprężynę?i gdzie mogę dostać opis rozbierania tego sprzętu?Bo jednak to mój pierwszy raz i nie wiem co do czego.Pracuję w zakładzie ślusarskim tak że nie ma problemu dorobić coś.Tylko jakie wymiary mają być prowadnicy i podkładki?
Robroj0
Awatar użytkownika
Ur.
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 4997
Rejestracja: 2007-10-01, 23:11
Lokalizacja: ...znowu YelonkY

Post autor: Ur. »

Nie wiem czy u nas jest rozbiórka omówiona, ale tu jest na bank:
http://www.orzel.org.pl/phpbb/viewtopic.php?p=1373
... z warzyw najbardziej lubię tytoń.
Awatar użytkownika
SlaweQ
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 3599
Rejestracja: 2007-10-08, 09:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: SlaweQ »

Długość prowadnicy 14 cm (trzpień 13,5 cm + 0,5 cm kołnierz). Średnicę trzpienia robiszna wymiar wewnętrzny swojej sprężyny ( minus 0,2 mm). Kołnierz to wymiar wewnętrzny cylindra (wychodzi 27 mm). Podkładki stalowe lub mosiężne, ma obracać się na trzpieniu i równo podpierać koniec sprężyny.

Uczę się strzelać od nowa 8-)
bjudas
Posty: 258
Rejestracja: 2007-11-14, 17:27
Lokalizacja: Ostrołęka

Post autor: bjudas »

daras pisze:Łukasz niby masz rację ale tak naprawdę to co może się w nim zepsuć? Spali się uszczelka albo pęknie sprężyna? Moim zdaniem żadna strata.
No tak, ale jeśli po np. roku gwarancji najdzie chęć przeróbek i dopieszczenia karabinka, to będzie trzeba wymieniać nadpaloną uszczelkę, wyboczoną sprężynę, oczywiście prowadnica sprężyny, do tego przesmarowanie - a przecież nie jest to karabinek tarczowy, ani na żadne zawody. Można zrobić kilka małych poprawek na samym początku(takich jak choćby same przesmarowanie i prowadnica) i cieszyć się nim przez długi czas, a jak się znudzi, to po prostu sprzedać, jako nadal działajacego i kupić coś droższego :)
robroj0
Posty: 16
Rejestracja: 2008-01-13, 09:58
Lokalizacja: Wadowice Górne

Post autor: robroj0 »

Dzięki wszystkim za odpowiedzi.Pozdrawiam.Życzę samych dziesiątek.
Robroj0
robroj0
Posty: 16
Rejestracja: 2008-01-13, 09:58
Lokalizacja: Wadowice Górne

Post autor: robroj0 »

A czy do smarowania prowadnicy i sprężyny można uzyć smaru miedziowego.Ma on wytrzymałość 1200stopni celcjusza.Akurat takiego mam pod dostatkiem.Pozdrawiam.
Robroj0
Awatar użytkownika
daras
-#Złoty Dobromir
-#Złoty Dobromir
Posty: 5295
Rejestracja: 2007-10-01, 22:04
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: daras »

Możesz użyć miedziowego, aczkolwiek molibdenowy ponoć się lepiej trzyma sprężyny. Wiatrówka to nie jest urządzenie, gdzie sprężyna spręża sie i rozpręża w cyklu 200 razy na minutę.
guntuning.com