tłok z cylindrem

Moderator: Hiszpan63

Awatar użytkownika
forestkorsze
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2430
Rejestracja: 2007-11-01, 00:54
Lokalizacja: ŚWINOUJŚCIE

tłok z cylindrem

Post autor: forestkorsze »

rozebrałem swoją chinkę ,chodzi mi o ten otworek na 1/3 długości cylindra.
do czego on służy?,jaką ma funkcję.
zastanawiałem się i doszedłem do wniosku że jest po to ,że gdy sprężyna zostaje zwolniona podczas strzału to tłok się rozpędza i dopiero gdy mija ten otwór następuje kompresja i strzał, ale pytam się was bo to tylko mój domysł,pierw wpadł mi pomysł załatania tego otworka ale to może doprowadzić do tego że podczas strzału odrazu powietrze wypchnie śrut i spadnie zaraz za lufą zanim tłok się rozpędzi. takie moje wnioski , ale jak jest na prawdę to wy mi powiedzcie.

oto fotki tłoka i cylindra:
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
Ur.
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 4997
Rejestracja: 2007-10-01, 23:11
Lokalizacja: ...znowu YelonkY

Post autor: Ur. »

Chwila.
Mogę się oczywiście mylić, ale mi to wygląda tylni element (ten prostokątny otwór - zdaje się być miejscem na zapadkę spustu trzymającą tłok)
Jeżeli faktycznie tak jest, uszczelka tłoka w ogóle nie ma kontaktu z tym elementem.
Czy dobrze rozumiem?
... z warzyw najbardziej lubię tytoń.
Awatar użytkownika
forestkorsze
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2430
Rejestracja: 2007-11-01, 00:54
Lokalizacja: ŚWINOUJŚCIE

Post autor: forestkorsze »

mi chodzi o ten mały okrągły na 1/3 długości patrząc na foto od lewej strony.
ten prostokąrny ,to w nim jest zamontowana dzwignia ładowania.
[scroll]# GAMO FALCON # SLAVIA 634#[/scroll]
Awatar użytkownika
Maruda
Posty: 1197
Rejestracja: 2007-10-06, 17:12
Lokalizacja: Józefów

Post autor: Maruda »

Rozbierałem już kilka razy moje B3 i takiego otworu nie ma. A układ jest identyczny. Nie mam w tej chwili czasu, ale rozbiorę niedługo, bo obiecałem Piotrowi, że zrobię sesję zdjęciową. Natomiast mam rozebrany złom z napisem "Germany", tam nie ma ruchomego cylindra.
Mnie się wydaje, że ten ruchomy cylinder nie powinien mieć tego otworu.
Awatar użytkownika
Negza
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 340
Rejestracja: 2007-11-07, 14:26
Lokalizacja: Miechów

Re: tłok z cylindrem

Post autor: Negza »

forestkorsze pisze:dopiero gdy mija ten otwór następuje kompresja i strzał
Tak, to wygląda jakby producent chciał ograniczyć straszliwą moc twojej wiatrówki.
Moja Chinka ma taki cylinder bez tej dziurki.
Obrazek
Awatar użytkownika
daras
-#Złoty Dobromir
-#Złoty Dobromir
Posty: 5295
Rejestracja: 2007-10-01, 22:04
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: daras »

I mnie sie wydaje że jest to ograniczenie mocy wiatrówki spróbuj jak go zalutować. Najlepiej byłoby ją przestrzelić przed lutowaniem ewentualnie klejeniem i po, wtedy pewnośc być miał 100%.
guntuning.com
Awatar użytkownika
Maruda
Posty: 1197
Rejestracja: 2007-10-06, 17:12
Lokalizacja: Józefów

Post autor: Maruda »

A może ktoś wiercił i poszło za głęboko.
Mója B3, ma mocniejszą sprężynę i energię 7.5 J, to co tu ograniczać.
Awatar użytkownika
forestkorsze
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2430
Rejestracja: 2007-11-01, 00:54
Lokalizacja: ŚWINOUJŚCIE

Post autor: forestkorsze »

to ja pierw zakleję poxipolem i sprawdze co to da,jak będzie ok to tak zostawię ,a jak się pogorszy zamiast poleprzyć to odetkam spowrotem ten otwór.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Awatar użytkownika
daras
-#Złoty Dobromir
-#Złoty Dobromir
Posty: 5295
Rejestracja: 2007-10-01, 22:04
Lokalizacja: Swarzędz

Post autor: daras »

No i tak będzie najlepiej.
guntuning.com
Awatar użytkownika
forestkorsze
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2430
Rejestracja: 2007-11-01, 00:54
Lokalizacja: ŚWINOUJŚCIE

Post autor: forestkorsze »

jakim smarem smarować mechanizmy a jakim wnętrze cylindra????
[scroll]# GAMO FALCON # SLAVIA 634#[/scroll]
Awatar użytkownika
Cezar
Posty: 2095
Rejestracja: 2007-10-02, 18:56
Lokalizacja: z powrotem

Post autor: Cezar »

Wnętrze cylindra olejem sprężarkowym, dosłownie minimalnie, tyci, tyci.
A mechanizmy smarem molibdenowym, prowadnica, sprężyna. Też nie za dużo, żeby nie wypływało. widełki przy kostce można grafitowym, elementy spustu też. Cały złom z wierzchu olejem pkb.
dla siebie żyjesz dniem dzisiejszym, dla swoich bliskich-każdym kolejnym...

żyj , a nie istniej
PS+GS
Awatar użytkownika
forestkorsze
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2430
Rejestracja: 2007-11-01, 00:54
Lokalizacja: ŚWINOUJŚCIE

Post autor: forestkorsze »

dagoo , no a odnośnie pierwszego zapytania ,w pierwszym poście ,co o tym myślisz?
[scroll]# GAMO FALCON # SLAVIA 634#[/scroll]
virus
Posty: 453
Rejestracja: 2007-10-08, 07:06
Lokalizacja: Września

Post autor: virus »

zalepiaj otwór i się nie pytaj :) najlepiej jak byś go czymś zaspawał. Nie wiemy jakie panuje ciśnienie na tym odcinku sprężania ale może klej najzwyczajniej wydmuchnąć
HW97K by Hogan + DOT 6x24x42 MD
IŻ-38
Awatar użytkownika
forestkorsze
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2430
Rejestracja: 2007-11-01, 00:54
Lokalizacja: ŚWINOUJŚCIE

Post autor: forestkorsze »

otwór przylega na styk w prowadnicy więc nie powinno wydmuchac ,a jak wydmucha to zaspawam ,tylko czym podszlifować w środku ewntualnego gluta?
[scroll]# GAMO FALCON # SLAVIA 634#[/scroll]
Awatar użytkownika
Ur.
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 4997
Rejestracja: 2007-10-01, 23:11
Lokalizacja: ...znowu YelonkY

Post autor: Ur. »

pręt owinięty grubym filcem z zamocowanym papierem ściernym w wiertarkę i jazda... Trzeba się tylko trochę nakombinować, żeby to się wszystko kupy trzymało.
... z warzyw najbardziej lubię tytoń.