SKS - Nasze Forum
Liga SKS Liga SKS  Mapa Google  Mapa Google  Kawiarenka  Kawiarenka  FAQ  FAQ  Szukaj  Szukaj  Użytkownicy  Użytkownicy Grupy  Grupy
 
Rejestracja  ::  Zaloguj Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości
 

Odpowiedz do tematu SKS - Nasze Forum Strona Główna » Sprzęt » Naprawa, Tuning, Renowacja » Porady » IZ 61 - prowadnica
IZ 61 - prowadnica
Autor Wiadomość
Tomasz_XX 
Tomasz





Dołączył: 03 Wrz 2015
Skąd: Chotomów / Legionowo
  Wysłany: 2017-11-16, 11:56   IZ 61 - prowadnica

Chciałbym dorobić prowadnicę do iżyka, ale nie wiem o ile musi być mniejsza jej średnica od średnicy wewnętrznej sprężyny. 0.05 czy 0.1 mm ?
Długość całkowita wyniesie 68 mm.
Podpowiecie :D
_________________
Tomasz
Gamo PR 45, Łucznik wz. 70, Haenel 312 "Chrom" , IŻ-61, Slavia 631 lux 77
 
 
witeg 
Witek




Wiek: 45
Dołączył: 28 Maj 2008
Skąd: okolice W-wy
Wysłany: 2017-11-16, 12:30   

Z doświadczeń niekoniecznie iżykowych - prowadnica ma być wchodzić w sprężynę bez luzu ,ale też bez większego oporu i ma dać się bez problemu zsunąć. Zabawa z setnymi milimetra jest o tyle trudna do przewidzenia, że sprężyny miewają na swojej długości pewne różnice średnicy wewnętrznej. Czasem w praniu okazuje się, że idealnie wymierzona prowadnica jest np. za gruba bo pierwsze zwoje miały większą średnicę. Najlepiej robić przymiarki, jak się nie da, to wg mnie lepiej zrobić ciut luźniejszą, niż za ciasną.
 
 
Tomasz_XX 
Tomasz





Dołączył: 03 Wrz 2015
Skąd: Chotomów / Legionowo
Wysłany: 2017-11-16, 19:47   

Ok. Jest oczywiste, że musi mieć luz.
_________________
Tomasz
Gamo PR 45, Łucznik wz. 70, Haenel 312 "Chrom" , IŻ-61, Slavia 631 lux 77
Ostatnio zmieniony przez Tomasz_XX 2017-11-16, 21:57, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Filo 
Włodzimierz





Wiek: 69
Dołączył: 24 Lis 2013
Skąd: Warszawa-Bielany
Wysłany: 2017-11-16, 20:35   

Tomasz_XX napisał/a:
Ok. Jest oczywiste, że musi luz.

Nie do końca. Ściskana sprężyna powiększa swoją średnicę. Toteż już napięcie wstępne tworzy luz. A całkowicie napięta sprężyna luz już ma całkiem pokaźny. Ja sobie toczę prowadnice ciasne, byle dały się włożyć i wyjąć ze sprężyny . Zresztą z prowadnicami jest szereg nieporozumień. Nie zabezpieczają sprężyny przed powiększonym tarciem na skutek wyboczenia, bo im bardziej zniekształcona sprężyna w stanie swobodnym, tym bardziej będzie tarła o prowadnicę zachowując wymuszony kształt. Toteż sprężynę sprawdzam liniałem, czy zachowuje kształt walca, oraz sprawdzam, czy stoi pionowo na na obu końcach. I wcale się nie przykładam do ich polerowania, bo parę lat temu wykazałem doświadczalnie, że ma to marginalny wpływ na pracę sprężyny. Główną rolą prowadnicy jest likwidowanie drgań i "grania" sprężyny przy strzale. Dlatego preferuję gazrurki, bo tam wszystko jest "równopadłe" i "prostoległe" i nic nie brzęczy.
 
 
Hiszpan63 
PRZEMEK





Wiek: 55
Dołączył: 28 Cze 2009
Skąd: Warszawa-CEKAUS
Wysłany: 2017-11-16, 20:47   

Filo napisał/a:
Nie do końca. Ściskana sprężyna powiększa swoją średnicę.
... ale nie jednocześnie na całej długości i tam gdzie jest opór to ściska się najpóźniej . W efekcie zbyt ciasna prowadnica doprowadza do szybkiego zmęczenia sprężyny . Daje tez niewielki spadek energii a bywa , że powoduje niepowtarzalną pracę karabinka .
_________________
Jak Pan Bóg dali, to i z kija wypali....
HWunderGnom70 , DP21Gnominia. . Strzelanie trzeba lubić , ale trafiać , to trzeba się nauczyć ... Karabin trafia sam :! ... często nie tam , gdzie celujemy :lol: ;)
 
 
Tomasz_XX 
Tomasz





Dołączył: 03 Wrz 2015
Skąd: Chotomów / Legionowo
Wysłany: 2018-01-13, 19:03   

Filo dziękuję za prowadnicę. Teraz mogę składać iżyka.
Dorobiłem też osłonę przeciwsmarną sprężyny i mam dylemat czy gdy posmaruję tłok po zewnętrznej miedzianym smarem to będzie ok, a może nie zakładać osłony na sprężynę i dać molibden wszędzie tj. na sprężynę i tłok? W końcu uszczelka tłoka będzie ślizgała się po powierzchni ze smarem, który będzie na tłoku, a przez to na powierzchni cylindra. Nigdzie nie znalazłem info o smarowania uszczelki miedzianym smarem!

DSC_1043.JPG
Plik ściągnięto 10 raz(y) 871,61 KB

WP_20180113_006.jpg
Plik ściągnięto 13 raz(y) 2,09 MB

WP_20180113_001.jpg
Plik ściągnięto 10 raz(y) 2,1 MB

_________________
Tomasz
Gamo PR 45, Łucznik wz. 70, Haenel 312 "Chrom" , IŻ-61, Slavia 631 lux 77
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
SKS - Nasze Forum Strona Główna » Sprzęt » Naprawa, Tuning, Renowacja » Porady » IZ 61 - prowadnica
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

 
 

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Template created by Dustin Baccetti modified by BBHelp.pl oraz nasze-wiatrówki.pl
Część materiałów oraz grafik © nasze-wiatrówki.pl oraz Bastek i Tregarth.
 
     
Strona wygenerowana w 0,25 sekundy. Zapytań do SQL: 15