Hatsan 125 - sprężyna gazowa

Czyli co poprawiliśmy po fabryce

Moderator: Hiszpan63

Abenader
Posty: 156
Rejestracja: 2008-10-23, 20:28
Lokalizacja: gdzie indziej

Post autor: Abenader »

Dobra , czas na cyferki ;) TŁOK : dł - 195 , średnica zew - 28 , średnica wew - 22 (22 na pierwszych 40 mm - gdzie są rowki na oringi . Dalej na całej długości jest już 23 ) dł wew - 191 , masa - 320 g . TŁOCZYSKO : dł całkowita - 189 , dł tulei - 175 , średnica zew tulei - 22 , śr wew tulei - 19,5 . Licząc tak mniej - więcej , pojemność układu wynosi 111,5 cm^
Hatsan 125 TH 6.35 , No name 6x42 .
pavko
Posty: 29
Rejestracja: 2007-11-21, 20:41
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: pavko »

Ile tam zostało grubości po nagwintowaniu tego wentyla samochodowego? Pytam bo ostatnio taki wentyl gwintowałem narzynką M6 i różowo to nie wyglądało (w pewnych miejscach przeszedł na wylot)...
Awatar użytkownika
jarn
Administrator
Posty: 1242
Rejestracja: 2007-10-28, 22:20
Lokalizacja: Strzelno

Post autor: jarn »

A ja jestem ciekaw jakie jest potrzebne ciśnienie, aby te 16J uzyskać ?
AA EV2 + EB10x42
Awatar użytkownika
Ur.
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 4997
Rejestracja: 2007-10-01, 23:11
Lokalizacja: ...znowu YelonkY

Post autor: Ur. »

Maruda pisze: To był sarkazm ze strony Piotra. On tak już ma. :D
Nigdy nad tym nie myślałem, ale chyba faktycznie tak miewam.
Natomiast Czarek nie zrozumiał o co mi chodzi.
Ja nie namawiam, do zarzynania się finansowego. Ja twierdzę, że warto chociaż spróbować uwierzyć, że przy podobnych kosztach, ktoś może mieć więcej frajdy z ulepszania Harrego niż ze strzelania z np. HW 50 czy FWB 300. Dlatego właśnie nie mają sensu takie wyliczenia.

Podobnym przykładem będzie tu Krzysiek i jego leciwe Dianki, które też można by poprzeliczać na HW, AA, FWB, tylko właśnie - po co?
... z warzyw najbardziej lubię tytoń.
Awatar użytkownika
Cezar
Posty: 2095
Rejestracja: 2007-10-02, 18:56
Lokalizacja: z powrotem

Post autor: Cezar »

KbUr35 pisze:tylko właśnie - po co?
Fakt, zależy kto co może...Ja nie neguję, są od zawsze dwa podejścia do sprawy. Ja po prostu już się dość nainwestowałem, teraz chcę mieć czyste hobby :mrgreen:
Faktem jest, że poprawianie to wielka frajda, a już odrestaurowanie sprzętu jest szczytem przyjemności. Tylko do tego trzeba mieć czas i warunki, niestety...
dla siebie żyjesz dniem dzisiejszym, dla swoich bliskich-każdym kolejnym...

żyj , a nie istniej
PS+GS
pawulonken
Posty: 3
Rejestracja: 2009-07-04, 23:29
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: pawulonken »

Witam mam pytanko do autora tematu jak sprawuje się ten sprzęcik po modyfikacji?
sam zastanawiam się nad przeróbką właśnie na gas ram
Abenader
Posty: 156
Rejestracja: 2008-10-23, 20:28
Lokalizacja: gdzie indziej

Post autor: Abenader »

Znakomicie . W miarę używania nie słabnie jak przy normalnej sprężynie , jak ktoś chce można napompować więcej , albo mniej , mnie pasuje . Ciśnienie trzyma , nic nie schodzi . I dobrze :mrgreen:
Hatsan 125 TH 6.35 , No name 6x42 .
Awatar użytkownika
januszmariusz
Posty: 2667
Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica

Post autor: januszmariusz »

Ciekawe rozwiązanie przy użyciu siłownika do podnoszenia bagażnika.
http://bron.iweb.pl/viewtopic.php?t=583 ... 5070145132
pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
Abenader
Posty: 156
Rejestracja: 2008-10-23, 20:28
Lokalizacja: gdzie indziej

Post autor: Abenader »

Tez o tym myśleliśmy , ale za dużo ograniczeń z silownikiem . Sporo nie wykorzystanej przestrzeni itp .
Hatsan 125 TH 6.35 , No name 6x42 .
Awatar użytkownika
januszmariusz
Posty: 2667
Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica

Post autor: januszmariusz »

nowy pisze:Sporo nie wykorzystanej przestrzeni itp .
Konkrety proszę , bo ja rozwiązanie z siłownikiem widzę za bardziej ekonomiczne , wręcz dostępne dla każdego , tańsze a w założeniach spełniające to samo zadanie. ;)
pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
Abenader
Posty: 156
Rejestracja: 2008-10-23, 20:28
Lokalizacja: gdzie indziej

Post autor: Abenader »

Nie mówię , że to złe rozwiązanie , zależy co kto chce . Ale to rozwiązanie polega na zbudowaniu sprężyny , która jest oddzielnym mechanizmem . Musi się mieścić w tłoku , i korpusie . Siłownik i tak trzeba ciąć , przerabiać , spawać , wstawić zawór . A teraz . Przez to , pojemność tego układu jest znacząco mniejsza . No nie wiem ile tam może być , nie liczyłem , tak z fotek na oko niełatwo , ale na pewno mniej i to sporo . Dlaczego tak bronie dużego gas-ramu ? Znajomy je robi na zamówienie . Naoglądałem się ich i postrzelałem z różnych . Im większa pojemność sprężyny , tym on był łagodniejszy w pracy . Do większego trzeba pompować mniejsze ciśnienie . Jak masz więcej w układzie , wiatrówka kopie , szarpie , wierzga , a luneta zdycha . Nie wierzę , że jak ktoś ma gas-ram , to nie sprawdzi co on może :mrgreen: Strzelam w limicie , ale nie oparłem się pokusie ... Napompowałem na max , a rezultat ? Po kilku strzałach w garażu rozwalona uszczelka tłoka (rozklepana na dnie komory) i przy ładowaniu puścił mechanizm spustowy (lufa się sama zamknęła) . Dobrze , że zębów nie wybiło :mrgreen: Zainteresowanie sprężyną gazową jest raczej małe więc o tych bojach nie pisałem :mrgreen: Podsumowując , to ten projekt jaki jest każdy widzi . I dobrze , że jest . Bardzo eleganckie wykonanie i nie powiem , podoba mi się . Poza tym , w gamo chyba tylko tak można to zrobić , BEZ INGERENCJI W TŁOK , O ILE W OGÓLE MOŻNA W GAMO TŁOK PRZERABIAĆ . Przepraszam za przynudzanie , nie wiem czy to były konkrety , zwłaszcza , że żaden ze mnie fachowiec :mrgreen: ale cieszy , że ktoś rzezbi w gas-ramie . Mogę tylko życzyć sukcesów . Uff
Hatsan 125 TH 6.35 , No name 6x42 .
Awatar użytkownika
herbet
Posty: 130
Rejestracja: 2010-03-21, 22:16
Lokalizacja: tarnowskie dziury

Post autor: herbet »

to sie nazywa dobra robota:)
hatsan85/gamonitsu3-9x40/
Młot pneumatyczny MAC-40J
Terni
Posty: 19
Rejestracja: 2012-09-11, 22:07
Lokalizacja: lubelszczyzna

Post autor: Terni »

Nie lepiej zawór tłoczyska umieścić w górnej połowie jego denka, w taki sposób by się całkowicie w nim schował i było jeszcze miejsce na wkręcenie śrubki zabezpieczającej? Podobne rozwiązanie zastosowano w HW 90.