Anschutz 2002 SuperAir, dwa pytania
Moderator: Hiszpan63
-
- Posty: 7226
- Rejestracja: 2007-10-04, 23:47
Anschutz 2002 SuperAir, dwa pytania
Dwa pytania:
1) Czy dźwignia sprężania powietrza po sprężeniu powinna "latać luzem"?
2) Czy w miejscu gdzie dźwignia znajduje się najbliżej systemu jest drewno?
Drugie pytanie akurat związane z tym, że karabinek jest w laminacie, takim dość charakterystycznym:
[center][/center]
Zdjęcie (c) Krisbak na iwebie
Tu akurat nie widać tego miejsca, ponieważ system jest "lewy", niemniej jednak tak ta osada wygląda.
1) Czy dźwignia sprężania powietrza po sprężeniu powinna "latać luzem"?
2) Czy w miejscu gdzie dźwignia znajduje się najbliżej systemu jest drewno?
Drugie pytanie akurat związane z tym, że karabinek jest w laminacie, takim dość charakterystycznym:
[center][/center]
Zdjęcie (c) Krisbak na iwebie
Tu akurat nie widać tego miejsca, ponieważ system jest "lewy", niemniej jednak tak ta osada wygląda.
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 2011-06-26, 17:36
- Lokalizacja: Bojary
Ad 1 - można wyregulować.
Nie wiem jak jest w 2002, ale może:
A - regulacja śrubą między dźwignią a systemem PCA (choć w 2001 była tam chyba sprężyna gazowa / amortyzator?
B - w 2001 dało się coś podregulować od końca systemu PCA (bliżej wylotu śrutu). Regulacja przylegania tłoka do dna cylindra.
Dawno to było i mogę się mylić.
Nie wiem jak jest w 2002, ale może:
A - regulacja śrubą między dźwignią a systemem PCA (choć w 2001 była tam chyba sprężyna gazowa / amortyzator?
B - w 2001 dało się coś podregulować od końca systemu PCA (bliżej wylotu śrutu). Regulacja przylegania tłoka do dna cylindra.
Dawno to było i mogę się mylić.
Diana 75 i Daisy Powerline 717
-
- Ściepnik
- Posty: 590
- Rejestracja: 2011-09-21, 14:55
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 2011-06-26, 17:36
- Lokalizacja: Bojary
-
- Ściepnik
- Posty: 590
- Rejestracja: 2011-09-21, 14:55
- Lokalizacja: Warszawa
Czasu brak bo bym fotki wrzucił i wrażenia opisał.
Karabinek jest fantastyczny. Dokładnie tego szukałem. No może trochę za ciężki i za bardzo na lufę leci. Nad tym jednak da sie popracować: muszę odjąć trochę ciężarków, szczególnie ten duży zamontowany w osadzie.
Oczywiście nie obyło się bez niespodzianek. W transporcie pękła osada. Od otworu spustu do korpusu systemu. Była już nadpęknięta ale transport ją dobił. Na szczęście po 10min + czas schnięcia kleju po peknięciu została mała ryska.
Przed:
Po klejeniu:
Drugi zonk to uszkodzony gwint mocowania osady z przodu. Tu też wystarczyło parę minut i jest już nowy, nieco większy.
Osada ciemna jest w rzeczywistości bardzo ładna. Na fotkach była dużo mniej interesująca. Nie wiem czy to buk czy orzech bo się nie znam. Trochę za mało wyraźne słoje jak na orzech. Zrobiona na mat poza chwytem.
Tak jak mówiłeś po małych regulacjach leży jak robiony na miarę. Było w komplecie sporo wkładek więc mogłem poszaleć.
System działa bez zarzutu. Trzyma 176+-0,3m/s z tendencja do trzymania się środkowych wartości z tego przedziału.
W zestawie jest fajny przeziernik z regulacją źrenicy, filtrami (po co to?), nakładką na okular. Brak tylko filtra polaryzacyjnego. Muszki z regulacją średnicy wewnętrznej i zewnętrznej okręgu. Wszystko na podwyższeniu linii celowania. Dzięki temu jak się zdejmie całość to RV9 na niskim montażu ma okular w tym samym miejscu.
Wrażenia że strzelania fantastyczne. Będę się wreszcie musiał nauczyć strzelać. Nie mam już wymówki, że karabinek nie taki....
W komplecie były też trzy pudełka jakiegoś śrutu co go wcześniej na oczy nie widziałem. K&T Imperial Match. TAKIEGO
Rób, jak możesz to prześlij fotkę swojego amortyzatora. Sa na nim jakieś oznaczenia?
Karabinek jest fantastyczny. Dokładnie tego szukałem. No może trochę za ciężki i za bardzo na lufę leci. Nad tym jednak da sie popracować: muszę odjąć trochę ciężarków, szczególnie ten duży zamontowany w osadzie.
Oczywiście nie obyło się bez niespodzianek. W transporcie pękła osada. Od otworu spustu do korpusu systemu. Była już nadpęknięta ale transport ją dobił. Na szczęście po 10min + czas schnięcia kleju po peknięciu została mała ryska.
Przed:
Po klejeniu:
Drugi zonk to uszkodzony gwint mocowania osady z przodu. Tu też wystarczyło parę minut i jest już nowy, nieco większy.
Osada ciemna jest w rzeczywistości bardzo ładna. Na fotkach była dużo mniej interesująca. Nie wiem czy to buk czy orzech bo się nie znam. Trochę za mało wyraźne słoje jak na orzech. Zrobiona na mat poza chwytem.
Tak jak mówiłeś po małych regulacjach leży jak robiony na miarę. Było w komplecie sporo wkładek więc mogłem poszaleć.
System działa bez zarzutu. Trzyma 176+-0,3m/s z tendencja do trzymania się środkowych wartości z tego przedziału.
W zestawie jest fajny przeziernik z regulacją źrenicy, filtrami (po co to?), nakładką na okular. Brak tylko filtra polaryzacyjnego. Muszki z regulacją średnicy wewnętrznej i zewnętrznej okręgu. Wszystko na podwyższeniu linii celowania. Dzięki temu jak się zdejmie całość to RV9 na niskim montażu ma okular w tym samym miejscu.
Wrażenia że strzelania fantastyczne. Będę się wreszcie musiał nauczyć strzelać. Nie mam już wymówki, że karabinek nie taki....
W komplecie były też trzy pudełka jakiegoś śrutu co go wcześniej na oczy nie widziałem. K&T Imperial Match. TAKIEGO
Rób, jak możesz to prześlij fotkę swojego amortyzatora. Sa na nim jakieś oznaczenia?
:-D
-
- Ściepnik
- Posty: 590
- Rejestracja: 2011-09-21, 14:55
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Posty: 7226
- Rejestracja: 2007-10-04, 23:47
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 2011-06-26, 17:36
- Lokalizacja: Bojary
-
- Ściepnik
- Posty: 421
- Rejestracja: 2010-11-20, 20:17
- Lokalizacja: Warszawa Tarchomin
-
- Ściepnik
- Posty: 590
- Rejestracja: 2011-09-21, 14:55
- Lokalizacja: Warszawa
W moim nie odbija. W końcowym ruchu dźwigni (ostatnie 3-4cm) działa jakiś zatrzask i "zaklikuje" dźwignię w położeniu zamkniętym. Zatrzask jest dość mocny.robfra pisze:Odbija bo przy strzale spada ciśnienie napierające na tłok pompki.
Trzeba pokombinować i da się ustawić, że nie będzie odbijać.
Amortyzator na pewno nie pełni tej roli bo nie jest do tego przystosowany. Więc Rob ma rację: trzeba coś poustawiać jak odbija. Jest jakiś mechanizm. Za krótko mam karabinek, żeby stwierdzić co i jak.
Parametry amortyzatora który jest zamontowany u mnie:
długość całkowita - 229,00 mm
Skok - 67,5 mm
końcówka tłok – gwint M5
końcówka cylinder – special
F1 – 45 N
Extension force – 45 N
Compression force – 80 N
Ze względu na specjalną końcówke, może to być oryginał. Pewności nie mam, ale pasuje idealnie.
:-D
-
- Posty: 124
- Rejestracja: 2011-06-26, 17:36
- Lokalizacja: Bojary
-
- Ściepnik
- Posty: 590
- Rejestracja: 2011-09-21, 14:55
- Lokalizacja: Warszawa
Panowie, jakie części trzeba wymienić w A2001/2002 po kilku latach? Co się zużywa, a co nie?
Nie zaglądałem jeszcze do wnętrzności swojego. Czekam na ceny części i przesyłkę niektórych.
Za 30EUR udało mi się kupić przedni blok systemu + śruby mocujące (tam gdzie u mnie jest uszkodzony gwint) oraz dodatkowe dwa komplety podkładek do regulacji osady wraz z mocowaniami.
http://www.egun.de/market/item.php?id=4011281
http://www.egun.de/market/item.php?id=4011301
http://www.egun.de/market/item.php?id=4011310
Po zamontowaniu jedyną wadą tego egzemplarza będzie sklejone pęknięcie osady. Na to już nic nie poradzę. Na szczęście mało widoczne.
Co do pozostałych kawałków:
1. Chcę zamówić komplet uszczelek (o-ringi 10x1 oraz 29,5x1, do tego uszczelki portu ładowania i ta pomiędzy systemem a odsuwaną częścią) - na razie działa, ale lepiej mieć w pogotowiu.
2. Odboje odsuwanej części - u mnie są z takiej jakby gąbki i są całe schowane w otworach, więc na pewno nie działają. Jak jest u Was?
3. Uszczelka tłoka - nie mam pojęcia w jakim stanie może być obecna.
4. Tłok ma jeszcze pierścienie ślizgowe. Czy one się zużywają w sposób istotny?
Wiem, wiem, trzeba konkretny egzemplarz rozebrać i zobaczyć. Ale chodzi mi o Wasze doświadczenia w temacie. Dla mnie ten karabinek to nowość.
Na razie nie zamierzam rozbierać - bo dobrze działa to raz, a dwa pracuję nad starą Dianą 35 i mam duuuużo szlifowania pod nowa oksydę. Drewienko też trzeba będzie....
Nie zaglądałem jeszcze do wnętrzności swojego. Czekam na ceny części i przesyłkę niektórych.
Za 30EUR udało mi się kupić przedni blok systemu + śruby mocujące (tam gdzie u mnie jest uszkodzony gwint) oraz dodatkowe dwa komplety podkładek do regulacji osady wraz z mocowaniami.
http://www.egun.de/market/item.php?id=4011281
http://www.egun.de/market/item.php?id=4011301
http://www.egun.de/market/item.php?id=4011310
Po zamontowaniu jedyną wadą tego egzemplarza będzie sklejone pęknięcie osady. Na to już nic nie poradzę. Na szczęście mało widoczne.
Co do pozostałych kawałków:
1. Chcę zamówić komplet uszczelek (o-ringi 10x1 oraz 29,5x1, do tego uszczelki portu ładowania i ta pomiędzy systemem a odsuwaną częścią) - na razie działa, ale lepiej mieć w pogotowiu.
2. Odboje odsuwanej części - u mnie są z takiej jakby gąbki i są całe schowane w otworach, więc na pewno nie działają. Jak jest u Was?
3. Uszczelka tłoka - nie mam pojęcia w jakim stanie może być obecna.
4. Tłok ma jeszcze pierścienie ślizgowe. Czy one się zużywają w sposób istotny?
Wiem, wiem, trzeba konkretny egzemplarz rozebrać i zobaczyć. Ale chodzi mi o Wasze doświadczenia w temacie. Dla mnie ten karabinek to nowość.
Na razie nie zamierzam rozbierać - bo dobrze działa to raz, a dwa pracuję nad starą Dianą 35 i mam duuuużo szlifowania pod nowa oksydę. Drewienko też trzeba będzie....
:-D
-
- Posty: 7226
- Rejestracja: 2007-10-04, 23:47
-
- Ściepnik
- Posty: 590
- Rejestracja: 2011-09-21, 14:55
- Lokalizacja: Warszawa
To mnie zaskakuje zawsze. Dlaczego uszczelki w A2001/2002 tak się przypalają? Tak się dzieje we wszystkich mocniejszych PCA, czy jest charakterystyczne dla tego modelu?
Ruch tłoka jest przecież dość powolny. Gdzie mu tam do prędkości w sprężynówkach. A w sprężynówkach przecież usczelki się nie palą (jak się nie zrobi diesla)?
I dlaczego palą się na jednym brzegu tylko? Gdzieś widziałem inną która miała dziury na wylot powypalane. Wyglądało jakby jakieś tlące się kawałki na nią spadły. To od nadmiaru oleju?
Przyznam, że zupełnie nie rozumiem co się tam dzieje... Gdyby mnie ktoś spytał powiedziąłbym, że uszczelka ma tam super komfort pracy i powina być wieczna (czyli dokąd nie rozejdzie się ze starości za 10-20lat).
Ruch tłoka jest przecież dość powolny. Gdzie mu tam do prędkości w sprężynówkach. A w sprężynówkach przecież usczelki się nie palą (jak się nie zrobi diesla)?
I dlaczego palą się na jednym brzegu tylko? Gdzieś widziałem inną która miała dziury na wylot powypalane. Wyglądało jakby jakieś tlące się kawałki na nią spadły. To od nadmiaru oleju?
Przyznam, że zupełnie nie rozumiem co się tam dzieje... Gdyby mnie ktoś spytał powiedziąłbym, że uszczelka ma tam super komfort pracy i powina być wieczna (czyli dokąd nie rozejdzie się ze starości za 10-20lat).
:-D
-
- Ściepnik
- Posty: 590
- Rejestracja: 2011-09-21, 14:55
- Lokalizacja: Warszawa
Tutaj fotka przypalonego tłoka o którym wspominałem:
http://www.airgunbbs.com/showthread.php?237610-Anschutz-2001-component-parts
http://www.airgunbbs.com/showthread.php?237610-Anschutz-2001-component-parts
:-D