Kral A02 (Air Master 300)
Moderatorzy: daras, Hiszpan63, forestkorsze
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 2008-10-08, 18:52
- Lokalizacja: Warbawa albo Luszawa
-
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2009-03-16, 10:59
- Lokalizacja: Jarosław
Nie wiem jak z airmesterem, ale gdy posadziłem na hatsanie jednoczęściowy montaż bez kołka na hatsanie to przesuną mi się znacznie, jakiś 1 cm, dalej nie mógł bi się szyna skończyła. Trzeba powiedzieć że zniszczyłem trochę montaż ponieważ frezy hatsanoskiej szyny zakończone są półkolami wygiętymi na zewnątrz, tak więc zdeformowałem szczypce montażu. Radze jakoś dorobić dziurę na kołek.
Hatsan85 + PP 4x32AO
Qb78 + Hawke Eclipse 4x32
Qb78 + Hawke Eclipse 4x32
-
- Posty: 2667
- Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
- Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica
Stosując dobry montaż jednoczęściowy a mam na myśli montaż z mocowaniem na 4-ry śruby imbusowe , przy wiatrówkach do 16j, nie ma takiej potrzeby (wiercenia otworu na kołek stopujący)
A nawet gdy masz taką potrzebę , nie widzę problemu . Mierzysz szerokość górnej części szyny , dzielisz na połowę , trasujesz w odpowiednim miejscu i zapunktowujesz co by wiertło się nie smykało i wiercisz wiertarka ręczną ,taką jak masz do dyspozycji
A nawet gdy masz taką potrzebę , nie widzę problemu . Mierzysz szerokość górnej części szyny , dzielisz na połowę , trasujesz w odpowiednim miejscu i zapunktowujesz co by wiertło się nie smykało i wiercisz wiertarka ręczną ,taką jak masz do dyspozycji

pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
-
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2009-03-16, 10:59
- Lokalizacja: Jarosław
-
- Posty: 44
- Rejestracja: 2008-10-08, 18:52
- Lokalizacja: Warbawa albo Luszawa
-
- Posty: 2667
- Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
- Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica
Z tego co widziałem , to twój montaż nie był dokręcony na maksa .Nelo pisze:ale gdy posadziłem na hatsanie jednoczęściowy montaż bez kołka na hatsanie to przesuną mi się znacznie,
A w porównaniu z montażem dodawanym do do PP , na dzień dzisiejszy to wygląda bardzo słabo.
[ Dodano: 2009-09-21, 19:00 ]
Zniszczysz gwint na kołek stopującyJR pisze:wiatrówkę przez dziurę w montażu?

pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
-
- Posty: 1561
- Rejestracja: 2009-03-16, 10:59
- Lokalizacja: Jarosław
Przesuwa się w stronę strzelca.
Ja bym przykręcił montaż zaznaczył gdzie mniej więcej mam wiercić potem wymierzył połowę szerokości szyny, wytrasował znaczy zrobił małą dziurkę na szpic wiertła. W imadło i wiercenie... Najlepiej jakbyś wiercił bez sprężyny w korpusie, zawsze jest możliwość ze za mocno naciśniesz na wiertło i zajedziesz w sprężynę.
Ja bym przykręcił montaż zaznaczył gdzie mniej więcej mam wiercić potem wymierzył połowę szerokości szyny, wytrasował znaczy zrobił małą dziurkę na szpic wiertła. W imadło i wiercenie... Najlepiej jakbyś wiercił bez sprężyny w korpusie, zawsze jest możliwość ze za mocno naciśniesz na wiertło i zajedziesz w sprężynę.
Hatsan85 + PP 4x32AO
Qb78 + Hawke Eclipse 4x32
Qb78 + Hawke Eclipse 4x32
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 2008-09-01, 19:52
- Lokalizacja: Bełchatów
Powiem tak mój AirMaster swego czasu bo o nim tu mowa
pracował grubo na ponad 20J a dokładnie 26J i miałem zastosowany montaż jednoczęściowy bez kołka stopującego skręcany na 4 imbusy i się nie przesuną o 1mm . No to ze chińską lunetę szlak trafił to inna sprawa 


HW 100S FSB 4-16X50
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
-
- Posty: 2667
- Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
- Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica
I tojest w pewnym sęsie jakaś wypadkowa , Gratuluje wyników tuningu w danym egzemplarzu ( osobiscie sprowadzam K02 do stanu używalności)DoktorPio pisze:Powiem tak mój AirMaster swego czasu bo o nim tu mowapracował grubo na ponad 20J a dokładnie 26J i miałem zastosowany montaż jednoczęściowy bez kołka stopującego skręcany na 4 imbusy i się nie przesuną o 1mm . No to ze chińską lunetę szlak trafił to inna sprawa
pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 2008-09-01, 19:52
- Lokalizacja: Bełchatów
Tak jak pisałem swego czasu 26J bo obecnie mój AirMaster pracuje na poziomie 15,5 - 16,4 J i tak uważam że jest OKjanuszmariusz pisze:I tojest w pewnym sęsie jakaś wypadkowa , Gratuluje wyników tuningu w danym egzemplarzu ( osobiscie sprowadzam K02 do stanu używalności)DoktorPio pisze:Powiem tak mój AirMaster swego czasu bo o nim tu mowapracował grubo na ponad 20J a dokładnie 26J i miałem zastosowany montaż jednoczęściowy bez kołka stopującego skręcany na 4 imbusy i się nie przesuną o 1mm . No to ze chińską lunetę szlak trafił to inna sprawa
Przynajmniej dla mnie

HW 100S FSB 4-16X50
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
HW 97K 3,5-10x40
AirArms ProSport 4-12x40
BSA Lightning XL 3-9x40
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 2007-12-12, 12:27
- Lokalizacja: Goleniów
-
- Posty: 195
- Rejestracja: 2008-09-01, 19:52
- Lokalizacja: Bełchatów
-
- Posty: 58
- Rejestracja: 2007-12-12, 12:27
- Lokalizacja: Goleniów
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 2009-09-29, 09:09
- Lokalizacja: małopolska
Witam wszystkich,
Tydzień temu stałem się użytkownikiem airmastera 300 (dolny naciąg).
Ogólnie pierwsze wrażenie rewelacja, polimerowe wykonanie ładne, wstępna regulacja przyrządów i strzelanie. Jest ok, pobawiłem sie z optyką i było super, strzelanie z 15m do tarczy 14x14, skupienie mogło by być minimalnie lepsze (2-3cm rozrzutu). Co do jakości wykonania nie mam zastrzeżeń, tylko chrobotanie przy naciąganiu, a lekkie kopnięcie nawet mi się podoba. Wystrzeliłem może jakieś 100 śrucin, przy 15m do celu skupienie było dobre, ale przy 25m miałem problemy z ustawieniem optyki choć kartonowe pudło + tarcza ładowałem, śrut latał niewiadomo gdzie. Ustawiłem, uff, ale rozrzut około 10 cm, ciężko było w puszkę trafić (używałem śrut crossman pointed i Boxer z firmy kolter/gratis). Może strzelać nie umiem ale z kałasza poniżej 47/50 nigdy nie schodziłem a lufa była krzywa. Pomyślałem więc o przeglądzie...
Ale jak wiadomo diabeł tkwi w szczególe i po przestudiowaniu całego tematu i jeszcze kilku w podanych linkach zabrałem sie do "poprawek po producencie". Ech...
Z rozebraniem nie miałem większych problemów, moim oczom ukazały sie bebeszki...
Wnętrze składa się z tłoka, sprężyny oraz prowadnicy. żadnych podkładek i dystansów (chyba dobrze). Sprężyna oryginalna (śr zew. 20,4 drut 3 fi dł. 29,7 zwoje 34) porażka, jest powyginana w trzech miejscach. Trochę opiłków znalazłem, w dwóch miejscach uszkodzona uszczelka tłoka
Po umyciu zabrałem się za głębsze oględziny. Coś co powodowało chrobotanie przy naciąganiu to grad na wycięciu wzdłuż tłoka od wewnętrznej. Poza tym jak to w nowej...
Szlifowanie, ogradowanie, gładzenie, polerka na elementach już wszystkim znanych
Tu podziękowania dla doktora pio za przepis na narzędzie do polerki wewnątrz korpusu, a idąc drogą wynalazców umieściłem dwa krążki filcu fi 60 na 10 cm ośce i mam do polerki zewnętrznej (na wkrętarkę).
Osłona z termokurczliwej założona, ale ciasno pasowała sprężyna bo zwężała sie przy końcu więc trochę podszlifowałem wewnętrzną średnicę sprężyny, teraz pasuje i jest minimalny luz. Uszczelkę ZEPTO musze zamówić, na starej jeszcze postrzelam. Dziś składam całość
Smaru molibdenowego nie mam, mam za to grafitowy, który używam do Skifa na co2. Ale chyba zakupie ten molibdenowy dziś (jak nie znajdę to montuję na grafitowym).
Zdania są podzielone i tak na sto nie wiem, czy dać kilka kropel oleju sprężarkowego do komory sprężania, czy natłuścić tylko uszczelkę molibdenowym. Czy zmiennikiem może być olej wazelinowy do zakropienia?
Mam nadzieję zę po złożeniu wszystko będzie ok
Tydzień temu stałem się użytkownikiem airmastera 300 (dolny naciąg).
Ogólnie pierwsze wrażenie rewelacja, polimerowe wykonanie ładne, wstępna regulacja przyrządów i strzelanie. Jest ok, pobawiłem sie z optyką i było super, strzelanie z 15m do tarczy 14x14, skupienie mogło by być minimalnie lepsze (2-3cm rozrzutu). Co do jakości wykonania nie mam zastrzeżeń, tylko chrobotanie przy naciąganiu, a lekkie kopnięcie nawet mi się podoba. Wystrzeliłem może jakieś 100 śrucin, przy 15m do celu skupienie było dobre, ale przy 25m miałem problemy z ustawieniem optyki choć kartonowe pudło + tarcza ładowałem, śrut latał niewiadomo gdzie. Ustawiłem, uff, ale rozrzut około 10 cm, ciężko było w puszkę trafić (używałem śrut crossman pointed i Boxer z firmy kolter/gratis). Może strzelać nie umiem ale z kałasza poniżej 47/50 nigdy nie schodziłem a lufa była krzywa. Pomyślałem więc o przeglądzie...
Ale jak wiadomo diabeł tkwi w szczególe i po przestudiowaniu całego tematu i jeszcze kilku w podanych linkach zabrałem sie do "poprawek po producencie". Ech...
Z rozebraniem nie miałem większych problemów, moim oczom ukazały sie bebeszki...
Wnętrze składa się z tłoka, sprężyny oraz prowadnicy. żadnych podkładek i dystansów (chyba dobrze). Sprężyna oryginalna (śr zew. 20,4 drut 3 fi dł. 29,7 zwoje 34) porażka, jest powyginana w trzech miejscach. Trochę opiłków znalazłem, w dwóch miejscach uszkodzona uszczelka tłoka

Szlifowanie, ogradowanie, gładzenie, polerka na elementach już wszystkim znanych

Tu podziękowania dla doktora pio za przepis na narzędzie do polerki wewnątrz korpusu, a idąc drogą wynalazców umieściłem dwa krążki filcu fi 60 na 10 cm ośce i mam do polerki zewnętrznej (na wkrętarkę).
Osłona z termokurczliwej założona, ale ciasno pasowała sprężyna bo zwężała sie przy końcu więc trochę podszlifowałem wewnętrzną średnicę sprężyny, teraz pasuje i jest minimalny luz. Uszczelkę ZEPTO musze zamówić, na starej jeszcze postrzelam. Dziś składam całość

Smaru molibdenowego nie mam, mam za to grafitowy, który używam do Skifa na co2. Ale chyba zakupie ten molibdenowy dziś (jak nie znajdę to montuję na grafitowym).
Zdania są podzielone i tak na sto nie wiem, czy dać kilka kropel oleju sprężarkowego do komory sprężania, czy natłuścić tylko uszczelkę molibdenowym. Czy zmiennikiem może być olej wazelinowy do zakropienia?
Mam nadzieję zę po złożeniu wszystko będzie ok

-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2009-07-14, 13:12
- Lokalizacja: internet
Podczas wystrzału nie wylatuje śrut Kral A02
Kral A02/ nowy, zakup 07.2009/ wystrzelał ok. 200 śrutów – podczas wystrzału nie wylatuje śrut, po otwarciu komory ładowania /dolny naciąg/ słychać syk wydostającego się powietrza !!. Zdemontowałem i sprawdziłem istotne elementy /oprócz komory/ i wszystko było OK. Po tym zabiegu po kilkunastu strzałach problem znów się powtórzył. – CZY MIAŁ KTOŚ z użytkowników taki przypadek i potrafi mi wyjaśnić co jest z karabinkiem . pzdr.MM