Kral A02 (Air Master 300)
Moderatorzy: daras, Hiszpan63, forestkorsze
-
- Ściepnik
- Posty: 3599
- Rejestracja: 2007-10-08, 09:02
- Lokalizacja: Łódź
Nie pamiętam żebym miał z tym problem.
Jak rozkładam giwery, to kładę ja przed sobą zawsze w ten sam sposób, lufa po lewej stronie mechanizmem spustowym do siebie.
Jeśli wybijam trzpień z korka to system leży tak samo, czyli patrząc od tyłu wybijam z lewej na prawo.
Co by nie było niedomówień, gdy system sobie tak grzecznie leży, trzpienia nie wybijam do końca.
Koniec tej operacji to złom w pion, korek dociskam do blatu i wtedy wybijam trzpień do końca, a pod ręką mam imbusik o mniejszym fi niż trzpień i wkładam go w otwór po nim.
To tak na wszelki wypadek, gdyby mi ręka zdrętwiała od dociskania systemu i chciałbym chwilkę odsapnąć, a nie dostać sprężyną po zębach
Jak rozkładam giwery, to kładę ja przed sobą zawsze w ten sam sposób, lufa po lewej stronie mechanizmem spustowym do siebie.
Jeśli wybijam trzpień z korka to system leży tak samo, czyli patrząc od tyłu wybijam z lewej na prawo.
Co by nie było niedomówień, gdy system sobie tak grzecznie leży, trzpienia nie wybijam do końca.
Koniec tej operacji to złom w pion, korek dociskam do blatu i wtedy wybijam trzpień do końca, a pod ręką mam imbusik o mniejszym fi niż trzpień i wkładam go w otwór po nim.
To tak na wszelki wypadek, gdyby mi ręka zdrętwiała od dociskania systemu i chciałbym chwilkę odsapnąć, a nie dostać sprężyną po zębach

Uczę się strzelać od nowa

-
- Posty: 30
- Rejestracja: 2008-06-10, 14:39
- Lokalizacja: Kielce
Ja również się powoli przymierzam do samodzielnej rozbiórki krala 002. Myślę sobie - rozebrać łatwo, tylko czy złożę wszystko z powrotem? Czy spust się nie rozsypie? Na szczęście przyszedł mi do głowy taki patent: po odkręceniu każdej śrubki będę robił zdjęcie. Jeśli zostaną po złożeniu jakieś "dziwne śrubki", wystarczy przejrzeć galerię w celu identyfikacji...
Pamiętam jak rusznikarz go rozbierał i położył następnie na stole wszystkie elementy. Największa mnogość różnych duperelków pochodziła właśnie z okolic spustu - tego się tylko obawiam, reszta to pryszcz, nawet dla laika
Muszę rozebrać krala w celu dokonania wszelkiej maści pomiarów - trzeba powoli przymierzać się do wymiany niektórych bebeszków.
A na dzień dzisiejszy zastanawiam się nad dodaniem jeszcze jednej podkładki. Ale nie na sprężynę, tylko między dno tłoka a metalowy dociążnik/kapelusz sprężyny. Myślę, że umiejscowiona tam cienka, gumowa lub silikonowa podkładka powinna jeszcze bardziej wyciszyć karabinek przy strzale. Próbował już ktoś takiego eksperymentu?
Pamiętam jak rusznikarz go rozbierał i położył następnie na stole wszystkie elementy. Największa mnogość różnych duperelków pochodziła właśnie z okolic spustu - tego się tylko obawiam, reszta to pryszcz, nawet dla laika

Muszę rozebrać krala w celu dokonania wszelkiej maści pomiarów - trzeba powoli przymierzać się do wymiany niektórych bebeszków.
A na dzień dzisiejszy zastanawiam się nad dodaniem jeszcze jednej podkładki. Ale nie na sprężynę, tylko między dno tłoka a metalowy dociążnik/kapelusz sprężyny. Myślę, że umiejscowiona tam cienka, gumowa lub silikonowa podkładka powinna jeszcze bardziej wyciszyć karabinek przy strzale. Próbował już ktoś takiego eksperymentu?
-
- Posty: 100
- Rejestracja: 2008-02-10, 15:48
- Lokalizacja: Polska
rozbiórka
Dzięki za wskazówkę dotyczącą wybicia sworznia. Jeśli chodzi o spust i rozbebeszenie KRAL-a to też mam takie obawy, że mogę się pogubić w tym wszystkim i coś nie złożyć jak powinno. Raz się kiedyś do tego zabierałem i też robiłem zdjęcia, ale spasowałem i nasmarowałem tylko wewnątrz spust, zgięcia na drągu do naciągania, prowadnice, sprężynę i ściany cylindra po każdym strzelaniu. A wszystko to pędzelkiem przez otwór na popychacz tłoka. Jak dotąd wystrzeliłem 2,5 paczki śrutu i wszystko jest ok! Celność i moc jest też na poziomie! Większość z Was pisała że ma dystans na prowadnicy, słabszą i krótszą sprężynę. Mi się chyba poszczęściło , bo nie mam dystansu, a sprężyna przylega do samego dna prowadnicy. Jestem pewien, bo smarowałem ją molibdenem. Dosyć ciężko się naciąga, ale efekt jest. Butelka po piwie rozsypała się z 37m. Pozdro! 

blef16
-
- Posty: 7226
- Rejestracja: 2007-10-04, 23:47
@ twardy.cyngiel
Tak, ja mam takie coś - szczerze mówiąc nic nie daje. Łupie podczas strzału sam tłok w cylinder, to można zminimalizować tylko uszczelką która będzie nie płaska, tylko z tak jakby stemplem.
Co do rozbierania wiatrówki - nie masz się czym przejmować. Właśnie drugi raz rozłożyłem swoje QB i generalnie jest tam szybernaście części więcej niż w typowej łamanej - ale ze schematem wszystko idzie prosto, gładko i tak jak trzeba. Poszukaj schematu w instrukcji obsługi albo na necie, pomoże Ci.
Tak, ja mam takie coś - szczerze mówiąc nic nie daje. Łupie podczas strzału sam tłok w cylinder, to można zminimalizować tylko uszczelką która będzie nie płaska, tylko z tak jakby stemplem.
Co do rozbierania wiatrówki - nie masz się czym przejmować. Właśnie drugi raz rozłożyłem swoje QB i generalnie jest tam szybernaście części więcej niż w typowej łamanej - ale ze schematem wszystko idzie prosto, gładko i tak jak trzeba. Poszukaj schematu w instrukcji obsługi albo na necie, pomoże Ci.
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 2008-06-10, 14:39
- Lokalizacja: Kielce
Blef - ja również nie mam tego dystansu na prowadnicy. To było pierwsze, co rzuciło mi się w oczy przy pierwszej rozbiórce. Sprężyna ma 27,5 cm długości.
Rlyeh - zamierzam dorobić uszczelkę tłoka na wymiar z "kosmicznego" tworzywa u Alchemika. Myślisz, że taka uszczelka pomoże? Z tego co piszesz wynika, że najlepiej aby była ona wystająca do przodu wobec stalowego trzpienia na którym jest osadzona?
Taki schemat na necie jest ale dotyczy bliźniaczego GAMO CFX - to chyba to samo? Kral to wszak jego dokładna kopia...
http://www.geocities.com/temp_cfx/index.htm
Rlyeh - zamierzam dorobić uszczelkę tłoka na wymiar z "kosmicznego" tworzywa u Alchemika. Myślisz, że taka uszczelka pomoże? Z tego co piszesz wynika, że najlepiej aby była ona wystająca do przodu wobec stalowego trzpienia na którym jest osadzona?
Taki schemat na necie jest ale dotyczy bliźniaczego GAMO CFX - to chyba to samo? Kral to wszak jego dokładna kopia...
http://www.geocities.com/temp_cfx/index.htm
-
- Posty: 7226
- Rejestracja: 2007-10-04, 23:47
Uszczelka o której piszesz:

Poprawiłem oryginalne zdjęcie, bo słabo to na nim widać.
Powiem to na przykładzie Hatsana - fabryczna uszczelka była płaska, tworzyła poziom z tłokiem. Dawało to efekt uderzenia metalu o metal. Co prawda nie z pełnym impetem, bo poduszka powietrzna cośtam swoje robiła, ale zawsze. Po założeniu nowej uszczelki jest zwyczajnie ciszej, tłok tak nie wali po cylindrze. No i dodatkowy bonus w postaci lepszego uszczelnienia i samosmarowania.
A czy Kral = Gamo - póki nie rozłożysz i nie porównasz ze schematem, nie dowiemy się tego ;)

Poprawiłem oryginalne zdjęcie, bo słabo to na nim widać.
Powiem to na przykładzie Hatsana - fabryczna uszczelka była płaska, tworzyła poziom z tłokiem. Dawało to efekt uderzenia metalu o metal. Co prawda nie z pełnym impetem, bo poduszka powietrzna cośtam swoje robiła, ale zawsze. Po założeniu nowej uszczelki jest zwyczajnie ciszej, tłok tak nie wali po cylindrze. No i dodatkowy bonus w postaci lepszego uszczelnienia i samosmarowania.
A czy Kral = Gamo - póki nie rozłożysz i nie porównasz ze schematem, nie dowiemy się tego ;)
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 2008-06-10, 14:39
- Lokalizacja: Kielce
Mój już był rozbierany - to samo co gamo, ale jakimiś szczególikami w wymiarach, czy też drobnymi detalami może się różnić, z linijką nad tym jeszcze nie stałem, przymierzam się...
Spójrz na stronę nr 2 tego wątku tam kolega Slaweq zamieścił zdjęcie tłoka z fabryczną uszczelką. Wygląda dosyć płasko, pewnie jest jak piszesz - uszczelka tworzy poziom z tłokiem.
Spójrz na stronę nr 2 tego wątku tam kolega Slaweq zamieścił zdjęcie tłoka z fabryczną uszczelką. Wygląda dosyć płasko, pewnie jest jak piszesz - uszczelka tworzy poziom z tłokiem.
-
- Ściepnik
- Posty: 3599
- Rejestracja: 2007-10-08, 09:02
- Lokalizacja: Łódź
-
- Posty: 100
- Rejestracja: 2008-02-10, 15:48
- Lokalizacja: Polska
uszczelka
Taka uszczelka powinna zdać egzamin amortyzując uderzenie tłoka o cylinder zwłaszcza gdy warga jej będzie nieco szersza i wyższa o kilka milimetrów. Szersza żeby się nie podwinęła w cylindrze i nie płaszczyła się do końca podczas uderzeń tłoka. 

blef16
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 2008-06-10, 14:39
- Lokalizacja: Kielce
-
- Posty: 100
- Rejestracja: 2008-02-10, 15:48
- Lokalizacja: Polska
uszczelka na tłok
To nie dobrze że mamy w KRAL-ach takie uszczelki. Miałem takie podejrzenia już na początku, jak bawiłem się drążkiem do naciągania. Czułem że tłok za luźno przemieszcza się w cylindrze, i co za tym idzie, nie spręża odpowiednio mocno powietrza i jest chyba znaczna utrata mocy! Podczas strzelania nie odczułem tego, bo nie miałem żadnego punktu odniesienia do wiatrówki o prawidłowo z tuningowanej uszczelce. Mam tylko 2-gą chińską, coś ala pistolet wiatrówka(8,9J), która mocą nie dorównuje do KRAL-a(chyba że z diesla). Trzeba pomyśleć o tuningowej uszczelce, co zwiększy ich moc, bez potrzeby wymiany sprężyny na silniejszą. 

blef16
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 2008-06-10, 14:39
- Lokalizacja: Kielce
Kto pierwszy pomierzy niech wrzuci wymiary na forum. Chodzi mi o wymiary mocowania na tłoku oraz średnicy wewnętrznej cylindra. Te dane są potrzebne aby Alchemik mógł dorobić uszczelkę.
Powiedzcie mi koledzy, czy Kral w polimerze ma podwójną bakę? Z prawej i lewej strony kolby? Mój kolega chce kupić ale drewniana osada jest typowo praworęczna. On natomiast jest lewooczny i strzela jak leworęczny...
Wstępnie poleciłem mu wersję w polimerowej osadzie ale pytam bo chcę się upewnić...
Powiedzcie mi koledzy, czy Kral w polimerze ma podwójną bakę? Z prawej i lewej strony kolby? Mój kolega chce kupić ale drewniana osada jest typowo praworęczna. On natomiast jest lewooczny i strzela jak leworęczny...
Wstępnie poleciłem mu wersję w polimerowej osadzie ale pytam bo chcę się upewnić...
-
- Ściepnik
- Posty: 3599
- Rejestracja: 2007-10-08, 09:02
- Lokalizacja: Łódź