Crosman vantage 1200 sprężyna gazowa
Moderator: Hiszpan63
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-02-19, 22:16
- Lokalizacja: Wielkopolskie
Crosman vantage 1200 sprężyna gazowa
Witam wszystkich forumowych
Jako że robi się coraz cieplej postanowiłem zrobić przegląd vantagowi. Przy okazji polerka spustu, poprawka łączenia lufy itd. bo już długo się o to prosił.
Jako że już postrzelał ze mną trochę myślałem o wymianie sprężyny ze zwykłej na gazową. I tu nasuwa się pytanie ponieważ nie znalazłem żadnej konkretnej informacji; jak dobrać, wypoziomować sprężynę po tej operacji, aby przy okazji nie narobić bałaganu?
Znalazłem kilka postów mówiących, że bez przeróbek podejdzie gs750 jednak różni się od mojej wizji montażu, ponieważ jak widać na zdjęciu, u mniej jest na końcu sprężyny taki grzybek(zapiera się o tłok), którego ta sprężyna nie posiada( ale czy tez powinien być?). Za to z drugiej strony jest płaska rurka bez możliwości montażu, a u mnie idzie do trzpienia blokowanego bolcem, więc coś bardziej jak na fotce 2 od vortexa moim zdaniem by podeszło. Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie?
Moje częsci:
2:
Jako że robi się coraz cieplej postanowiłem zrobić przegląd vantagowi. Przy okazji polerka spustu, poprawka łączenia lufy itd. bo już długo się o to prosił.
Jako że już postrzelał ze mną trochę myślałem o wymianie sprężyny ze zwykłej na gazową. I tu nasuwa się pytanie ponieważ nie znalazłem żadnej konkretnej informacji; jak dobrać, wypoziomować sprężynę po tej operacji, aby przy okazji nie narobić bałaganu?
Znalazłem kilka postów mówiących, że bez przeróbek podejdzie gs750 jednak różni się od mojej wizji montażu, ponieważ jak widać na zdjęciu, u mniej jest na końcu sprężyny taki grzybek(zapiera się o tłok), którego ta sprężyna nie posiada( ale czy tez powinien być?). Za to z drugiej strony jest płaska rurka bez możliwości montażu, a u mnie idzie do trzpienia blokowanego bolcem, więc coś bardziej jak na fotce 2 od vortexa moim zdaniem by podeszło. Ma ktoś jakieś doświadczenie w tym temacie?
Moje częsci:
2:
-
- Posty: 2667
- Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
- Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica
-
- Posty: 235
- Rejestracja: 2012-01-30, 11:59
- Lokalizacja: Gołdap
Musisz dorobić stopkę ( grzybek dla tłoczyska ) która wycentruję w osi tłoka tłoczysko i da stabilne oparcie . Co do vortexa nie wiem czy wymiarowo podejdzie . Też chciałem go zaadaptować do crosa ale coś mi w obliczeniach nie pasowało . Na gs 750 puściłem około ponad 30 paczek śrutu i działa do dziś bez problemów . Jak znajdę chwilkę to puszczę przez chronometr i obadam Vo .
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-02-19, 22:16
- Lokalizacja: Wielkopolskie
Dziękuję zatem za szybkie odpowiedzi. Nie znalazłem niestety wcześniej tego tematu...
Stopkę(grzyba) zrobiłeś nakładaną czy jeszcze dodatkowo zespawana?
A z drugiej strony, gdzie jak dobrze widzę jest dorobiona tulejka do cylindra to jest ona wepchnięta do końca i zabezpieczona bolcem czy w tej tulejce jest przewiercona dziura i przez nią przechodzi sworzeń?
Stopkę(grzyba) zrobiłeś nakładaną czy jeszcze dodatkowo zespawana?
A z drugiej strony, gdzie jak dobrze widzę jest dorobiona tulejka do cylindra to jest ona wepchnięta do końca i zabezpieczona bolcem czy w tej tulejce jest przewiercona dziura i przez nią przechodzi sworzeń?
-
- Posty: 235
- Rejestracja: 2012-01-30, 11:59
- Lokalizacja: Gołdap
Stopka tylko na wcisk ale możesz zespawać . Z drugiej strony użyłem oryginalnej tulei z bolcem. Ale można zrobić jeszcze inaczej co by nie tracić możliwości do powrotu oryginalnego . Włożyć ją odwrotnie i dotoczyć stopkę na wymiar z wejściem w tulejkę z bolcem . Coś w ten deseń jak na filmiku ; https://www.youtube.com/watch?v=DZ726rjAfVM
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-02-19, 22:16
- Lokalizacja: Wielkopolskie
-
- Posty: 235
- Rejestracja: 2012-01-30, 11:59
- Lokalizacja: Gołdap
-
- Posty: 2667
- Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
- Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica
Nie zbijaj korka tylko wybij rurkę (prowadnicę) z korkaFrozen drugi pisze: próbowałem delikatnie zbić młotkiem to też nic(tylko ślady młotka zostają)
Ps. dla informacji tu możesz tanio kupić sprężynę GS750 i GS 1250
http://gambeo.pl/produkt/569/sprezyna-g ... ki-gs-1250
http://gambeo.pl/produkt/568/sprezyna-g ... wki-gs-750
pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-02-19, 22:16
- Lokalizacja: Wielkopolskie
Faktycznie ładna cena, bo na alle po 140 były.
Tak jeszcze wpadł mi w oko vortex type 3.
Co myślicie gdyby dać bezpośrednio bolec zabezpieczający na cylinder tłoka(bo otwór jest taki sam? i widoczna dziura to nie zawór?) to przynajmniej miałbym zestaw plug&play z możliwością regulacji ciśnienia Czy wgl warto brać vortexa?Niby czytałem i jest zachwalany...
Tak jeszcze wpadł mi w oko vortex type 3.
Co myślicie gdyby dać bezpośrednio bolec zabezpieczający na cylinder tłoka(bo otwór jest taki sam? i widoczna dziura to nie zawór?) to przynajmniej miałbym zestaw plug&play z możliwością regulacji ciśnienia Czy wgl warto brać vortexa?Niby czytałem i jest zachwalany...
-
- Posty: 235
- Rejestracja: 2012-01-30, 11:59
- Lokalizacja: Gołdap
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-02-19, 22:16
- Lokalizacja: Wielkopolskie
-
- Posty: 2667
- Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
- Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica
Dla Vortex -3
Dane techniczne:
Średnica cylindra – 19,66 mm
Średnica tłoka – 7,93 mm
Długość całkowita rozprężona – 261 mm
Długość tłoka – 104 mm
http://www.sztucer.pl/i2896_sprezyna_ga ... ype_3.html
Dane techniczne:
Średnica cylindra – 19,66 mm
Średnica tłoka – 7,93 mm
Długość całkowita rozprężona – 261 mm
Długość tłoka – 104 mm
http://www.sztucer.pl/i2896_sprezyna_ga ... ype_3.html
pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-02-19, 22:16
- Lokalizacja: Wielkopolskie
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-02-19, 22:16
- Lokalizacja: Wielkopolskie
Dopiero dzisiaj otrzymałem od nich wiadomość, że nie podają wymiarów sprężyn aby nie montować ich w innych wiatrówkach niż wypisane modele...z jednej strony rozumiem, z drugiej trochę dziwne to dla mnie... mieliby przecież większą sprzedaż, a reklamacje w innych wiatrówkach mogliby zastrzec.
+++
Wszystkie modele vortexa posiadają zawór.
+++
Wszystkie modele vortexa posiadają zawór.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2017-02-19, 22:16
- Lokalizacja: Wielkopolskie
Kto nie wierzy niechaj patrzy. Vortex wszedł do crosmana.
Polerka ostrych rantów:
Szlif do 22mm:
Dorobienie nowej sruby zabezpieczającej(vortex ma średnicę 7mm zamiast 9mm; czyli musiałem zrobić kawałek 9->7->6mm z gwintem i nakrętka 9mm na to). Do tego kluczyk na szybko oraz obrobiona nakrętka do spustu .
Tutaj jeszcze z grubą stopką, ale już ją ładniej przyszlifowałem:
Jeszcze tylko nikogo z pompką do sprawdzenia ciśnienia nie znalazłem, ale na razie muszę wypróbować jak się spisuje.
Sorki za jakość, ale wszystko grzebane po nockach.
Pozdro
Polerka ostrych rantów:
Szlif do 22mm:
Dorobienie nowej sruby zabezpieczającej(vortex ma średnicę 7mm zamiast 9mm; czyli musiałem zrobić kawałek 9->7->6mm z gwintem i nakrętka 9mm na to). Do tego kluczyk na szybko oraz obrobiona nakrętka do spustu .
Tutaj jeszcze z grubą stopką, ale już ją ładniej przyszlifowałem:
Jeszcze tylko nikogo z pompką do sprawdzenia ciśnienia nie znalazłem, ale na razie muszę wypróbować jak się spisuje.
Sorki za jakość, ale wszystko grzebane po nockach.
Pozdro