
Nowy korpus (plany, opinie, uwagi)
Moderatorzy: daras, Hiszpan63, forestkorsze
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2009-11-03, 09:10
- Lokalizacja: Polska
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 2009-12-12, 00:13
- Lokalizacja: Warszawa Gocław
Na rysunkach widzę prostokątne wycięcie w zamku, tam gdzie jest port ładowania. Wydaje mi się, że takie rozwiązanie zmusza do zastosowania wysokiego motażu (co nie jest zbyt pozytywne), ażeby palce się zmieściły. Przy takim rozwiązaniu nie będzie można zastosować montażu jednoczęściowego
Myślę, że zastosowanie rozwiązania oryginalnego z półokrągłą półeczką (gdzie wystarczy położyć śrut i przechylić wiatrówkę aby trafił on na swoje miejsce) pozwoli na zastosowanie dowolnego montażu. Poza tym wciskanie śrutu przy pomocy palców w port ładowania zwiększa szansę no jego uszkodzenie
Co Koledzy o tym myślą ?


Pozdrawiam Perswind
Crosman 1377mod Tactical, NicoStirling 3-7x32 AOE
Crosman 1377mod Tactical, NicoStirling 3-7x32 AOE
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 2009-07-23, 13:12
- Lokalizacja: kraków
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2009-11-03, 09:10
- Lokalizacja: Polska
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 2009-12-12, 00:13
- Lokalizacja: Warszawa Gocław
A nie wystarczyłoby delikatne sfazowanie portu ładowania ażeby zniweloać tą różnicę?Pozbylibyśmy sie progu a jednocześnie możemy stosować niski montaż
[ Dodano: 2010-01-28, 12:17 ]
Tosą moje teoretyczne rozważania. Czy ktoś z Kolegów próboał już tego rozwiązania?

[ Dodano: 2010-01-28, 12:17 ]
Tosą moje teoretyczne rozważania. Czy ktoś z Kolegów próboał już tego rozwiązania?
Pozdrawiam Perswind
Crosman 1377mod Tactical, NicoStirling 3-7x32 AOE
Crosman 1377mod Tactical, NicoStirling 3-7x32 AOE
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2009-11-03, 09:10
- Lokalizacja: Polska
-
- Posty: 21
- Rejestracja: 2009-07-23, 13:12
- Lokalizacja: kraków
to jest tak
przy porcie ładowania po zapodaniu śrucinki trzeba jakoś uszczelnić wlot lufy i dlatego takie rozwiązanie.
uszczelka zamyka otwór w korpusie i nie trzeba się przejmować nieszczelnością lufa korpus, powietrze i tak zostaje zamknięte wewnątrz obudowy
pierwotnie popychacz uszczelniał tylko lufę za śrutem i to niezbyt szczelnie . uszczelka na obwodzie się wyciera i z czasem zmniejszała się jej funkcjonalność. przy zastosowanym przezemnie rozwiązaniu uszczelka jest zgniatana między korpusem a suwadłem
montaż mam obecnie wysoki symetryczny dwuczęściowy ponieważ używam szkła fi 56mm
ładowanie nie sprawia mi problemów
przy porcie ładowania po zapodaniu śrucinki trzeba jakoś uszczelnić wlot lufy i dlatego takie rozwiązanie.
uszczelka zamyka otwór w korpusie i nie trzeba się przejmować nieszczelnością lufa korpus, powietrze i tak zostaje zamknięte wewnątrz obudowy
pierwotnie popychacz uszczelniał tylko lufę za śrutem i to niezbyt szczelnie . uszczelka na obwodzie się wyciera i z czasem zmniejszała się jej funkcjonalność. przy zastosowanym przezemnie rozwiązaniu uszczelka jest zgniatana między korpusem a suwadłem
montaż mam obecnie wysoki symetryczny dwuczęściowy ponieważ używam szkła fi 56mm
ładowanie nie sprawia mi problemów
-
- -#Złoty Dobromir
- Posty: 5296
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:04
- Lokalizacja: Swarzędz
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2009-11-03, 09:10
- Lokalizacja: Polska
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2009-12-10, 20:18
- Lokalizacja: Kraśnik
-
- -#Złoty Dobromir
- Posty: 5296
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:04
- Lokalizacja: Swarzędz
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2009-11-03, 09:10
- Lokalizacja: Polska
-
- -#Złoty Dobromir
- Posty: 5296
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:04
- Lokalizacja: Swarzędz
-
- Posty: 2667
- Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
- Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica
Typowy wymiar szyny to 11mm , choć nie tak dawno Slawia miała robione szyny 13milimetrowe. Zauważ że miedzy 11,3 mm (Twój pomiar ) a 16mm jak to wychodzi na twoim rysunku to duża różnica .lotamm pisze:Nie zgodzę się że to góra powinna mieć 11mm po zmierzeniu u mnie szyny w fabrycznym korpusie to wcięcie ma 11,3mm.
Zrobiłem pomiar na dwóch karabinkach , wyszło mi 11,1 mm

pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
-
- Posty: 120
- Rejestracja: 2009-11-03, 09:10
- Lokalizacja: Polska
Ale góra czy dół szyny ma 11mm? Bo właśnie to mnie zastanawiało jak wszyscy wiedzą oryginalny korpus nie jest udaną konstrukcją a i szyna pozostawia wiele do życzenia, dlatego super że kolega może podać wymiary jakiejś innej szyny z lepszej wiatrówki bo jeśli chodzi o montaż lunety to nie będzie problemu, dopiero przy montażu szczerbinki mogą się pojawić kłopoty ze złymi wymiarami więc jeśli można to proszę o wymiar na dole i górze bo kąt już dostałem 

Sharp Innova 1210 4,5 + Sutter 3-7x20