Crosman Titan GP

Czyli co poprawiliśmy po fabryce

Moderator: Hiszpan63

Krzywy
Posty: 2
Rejestracja: 2020-05-11, 12:08

Crosman Titan GP

Post autor: Krzywy »

Jestem posiadaczem wiatrówki Crosman Titan GP i mam pytanie czy istnieje możliwość tuningu tego modelu?
Posiada ona sprężynę gazową ale o bardzo dziwnym kształcie - cylinder nie jest równy jak większość dostępnych.
Na początku jest element o średnicy 22 mm i długości 15 mm z otworem na trzpień, później zgrubienie o średnicy 25 mm i długości 19 mm, następnie zwężenie do 21 mm średnicy i długości 12 mm i później cylinder na długości 125 mm ma średnicę 18 mm. Długość tłoczyska wynosi 110 mm przy średnicy 10 mm.
Czy gdziekolwiek znajdę mocniejszą sprężynę do tego modelu lub czy ewentualnie mogę ją zastąpić jakąś inną.
Z góry dziękuję za pomoc.
Awatar użytkownika
Yurko
Posty: 901
Rejestracja: 2019-05-26, 17:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Crosman Titan GP

Post autor: Yurko »

Raczej nie masz racji. Sprężyna gazowa w Crosmanie powinna wyglądać tak samo jak praktycznie w każdej innej wiatrówce. Nawet jeśli pozornie wygląda inaczej jest to sprawa "obudowy".

Obrazek

Z tego co opisujesz masz w jakiś sposób "sklejone" ze sobą 3, a może nawet 4 rzeczy (jeśli liczyć podkładkę). Na tym obrazku Twoja sprężyna to element oznaczony cyfrą "3". Jest tu też element "5" nazwany ciekawie "back spring guide" oraz "6" - "tube cover". Przyjrzyj się, które elementy są podobne do Twojego opisu?

Skorzystałem z tego dokumentu i mam nadzieję, że niczego nie pomyliłem: https://support.crosman.com/hc/en-us/ar ... NP_EVP.pdf
Krzywy
Posty: 2
Rejestracja: 2020-05-11, 12:08

Re: Crosman Titan GP

Post autor: Krzywy »

Yurko wielkie dzięki. Miałeś rację, wystarczyło imadło i mocniejsze udearzenie i faktyczne cylinder pauzował się na tej "obudowie".
Dobrze zapytać mądrzejszych ludzi ;)
Masz może jakiś pomysł na mocniejszą sprężynę?
Awatar użytkownika
Yurko
Posty: 901
Rejestracja: 2019-05-26, 17:22
Lokalizacja: Warszawa

Re: Crosman Titan GP

Post autor: Yurko »

Nie wiem, po co Ci mocniejsza sprężyna, ale masz już wskazówki w tym pliku, który podlinkowałem. Są tam symbole sprężyn, co prawda tylko dwóch...ale jest tam ta najmocniejsza - "numer 5" (BT9M22-00-5 - w oznaczeniu jest "22" ale nie trzeba się tym sugerować) o sile 60kg. Ja bym jej nie polecał, bo prawdopodobnie powyżej 40 kg to może już być FAC. Co do montażu innych sprężyn to (minimalnym) kłopotem jest średnica oryginalnych sprężyn - 18mm - do czego jest przystosowana ta "tylna prowadnica". W tłoku jest chyba jednak dostatecznie dużo miejsca (min 20 mm) by wystarczyło dla typowej sprężyny. Trzeba by to zmierzyć. Jeśli tak, to zamontowanie np sprężyny gazowej np. od GS1250 która poza średnicą ma bardzo zbliżone parametry - długość całkowita 265mm. długość tłoczyska (rdzenia?) 125mm - to by była tylko sprawa przerobienia tej "tylnej prowadnicy sprężyny" (albo dorobienia podobnego nowego elementu). Ważna rzecz, przy dopasowywaniu zastępczych sprężyn gazowych to by nie miały one za małego skoku i w ogólnie nie były za krótkie, bo wtedy mogą się w czasie strzału rozszczelnić gdyby tłoczysko sprężyny wysuwało się aż do oporu w czasie pracy. To mogło by być nawet spektakularne... ;)


Obrazek