Krico LG-1

Sprzęt sprzed 1985 roku

Moderatorzy: daras, Hiszpan63, forestkorsze, krzysztof

Awatar użytkownika
marboc
Posty: 565
Rejestracja: 2018-02-21, 09:06
Lokalizacja: Poznań

Krico LG-1

Post autor: marboc »

Następna wiatrówka wróciła do życia z należnymi jej honorami. Zawsze jestem pełen podziwu kunszrowi jej wykonania, nic nie trzeczczy, lata, brzęczy itp. Wszystko idealnie dopasowane, tutaj nie było żadnych oszczędności. Prawdę mówiąc nie miałem dyżo pracy. Chylę czoło lat 50s Jutro ją przewietrze, sprawdzę na chronografie, dobiorę odpowiedni śrut i przestrzelam

Na zdjęciu przed i po
.
Polish_20200329_162628452.jpg
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
marboc
Posty: 565
Rejestracja: 2018-02-21, 09:06
Lokalizacja: Poznań

Re: Krico LG-1 s.40433 (1958/59)

Post autor: marboc »

Krico LG-1 na golasa :) wraz z różnicami do modelu z 1951 roku
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
marboc
Posty: 565
Rejestracja: 2018-02-21, 09:06
Lokalizacja: Poznań

Re: Krico LG-1

Post autor: marboc »

Pozostałe zdjęcia są na mojej stronie https://wiatrowkizbieracza.home.blog/kr ... 1-s-40433/
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
Awatar użytkownika
marboc
Posty: 565
Rejestracja: 2018-02-21, 09:06
Lokalizacja: Poznań

Re: Krico LG-1

Post autor: marboc »

Często myli się Krico LG-1 z Krico LG serii 500. Poniżej kilka cech wyróżniających te modele
[*]Podstawową różnicą Często myli się Krico LG-1 z Krico LG 500. Podstawową różnicą między tymi modelami to owalny kształt chwytu (rękojeści) który posiada wyłącznie model podstawowy Krico LG-1. Model Krico LG-1 S chwyt ma płaski ale za to ma charekterystyczną muszkę z pogrubioną górną krawędzią, stosowaną również w późniejszej wersji podstawowej. Płaska odkryta muszka charakteryzuje wyłącznie wczesne podstawowe modele LG-1.
[*]Mocowanie uchwytów osady do cylindra tylko we wczesnych modelach jest przykręcane!
[*]Następnym charakterystycznym elementem wczesnych podstawowych wersji LG-1 jest szczerbinka z regulacją wyłącznie pionową umieszczoną pod jej ramieniem w którym wykonany jest otwór do podglądania ustawionej pozycji. Wszystkie późniejsze i pozostałe modele łącznie z serią 500 posiadaja szczerbinkę z regulacją VH a pokrętło regulacji pionowej znajduje się ponad jej ramieniem.
[*]Kolejnym elementem wyróżniającym wczesne podstawowe modele LG-1 jest stopa kolby z ryflowaniem, wszystkie późniejsze oraz wersja LG-1 mają stopę z tworzywa sztucznego. Natomiast modele serii 500 mają stopę drewnianą ale bez ryflowania zakończoną na płasko.
[*]Tylko modele serii 500 mają muszki tunelowe z wymiennym zaokrąglonym na górze słupkiem. Całość zamontowana jest na trapezowej podstawie w jaskółczym gnieździe. Osłona muszki jest wysuwana.
[*]Pierwsze egzemplarze modelu LG-1 miały wyzwalacz jednostopniowy z regulacją skoku. Późniejsze jak i wszystkie pozostałe modele miały już spust dwustopniowy. Charakterystyczny nietypowy otwór w nakrętce cylindra wraz z wgłębieniem osady.
[*]Poza tym we wszystkich późniejszych modelach zarówno LG-1 jak i serii 500 zmianie uległa średnica zewnętrzna cylindra + 4mm, średnica wewnętrzna +0,5 mm. Tło pozostaje ten sam ale jego uszczelka może być przekładana wyłącznie z późniejszego do wcześniejszego modelu. Sprężyna pozostaje ta sama (10-12 J). [*]Uszczelka lufy też się zmienia na szerszą i znacznie płytszą.
[*]Znaczek z logo firmy Krico z lewej strony kolby pojawił się później, na wszesnych egzemplarzach go nie było.
[*]LG serii 500 ma dwuczęściową dźwignię naciągu sprężyny, LG-1 pojedyńczą
[*]Śruba główna kostki lufy ma potrójne nacięcie do śruby blokującej natomiast LG-1 ma tylko bardzo skuteczną tuleję sprężynującą
[*]Późniejsze modele podstawowe LG-1 oraz modele serii 500 mają pojedyńczy frez na łączeniu widełek z tubusem
[*]Uwaga! Uszczelka lufy i cylindra od Diany 35 nie pasuje do wczesnych modeli oraz uszczelka lufy Diany 35 w modelu późniejszym również nie pasuje, jest zbyt cienka. Poniżej na zdjęciu uszczelki Krico LG-1 z pierwszych lat produkcji. Skórzana i poliuretanowa która ma wysuniętą wargę w celu amortyzacji uderzenia i osłony śruby
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.