Problem z czyszczeniem lufy - Colt SAA 45 "Peacemaker"

Moderator: Hiszpan63

Portisculus
Posty: 4
Rejestracja: 2019-07-29, 00:31

Problem z czyszczeniem lufy - Colt SAA 45 "Peacemaker"

Post autor: Portisculus »

Obrazek

Witam serdecznie,

Jestem początkującym fanem wiatrówek - dotychczas miałem łamanego pneumatyka - taniochę z bazaru, niedawno jednak sprawiłem sobie Colta (SAA 45 "Peacemaker" śrut: diabolo 4,5mm).

W tym miejscu pojawił się problem: chciałbym wyczyścić lufę w wiatrówce. Oczywiście mam wycior i smar, niestety nie wiem jak wyjąć bębenek aby to zrobić.

Bardzo możliwe, że tym pytaniem się zbłaźniłem, proszę jednak o cierpliwość i wyrozumiałość :)

Podsumowując: Czy aby czyścić lufę wyciorem w tego typu wiatrówce należy wcześniej wyjąć bęben czy może jest inny sposób?

z góry dziękuję za odpowiedź.
Awatar użytkownika
Ślubek
Administrator
Posty: 3688
Rejestracja: 2014-06-06, 08:37
Lokalizacja: Janówek Pierwszy

Re: Problem z czyszczeniem lufy - Colt SAA 45 "Peacemaker"

Post autor: Ślubek »

Tak, z ciekawości - po co chcesz czyścić lufę w wiatrówce?

Film ołowiany, która się odkłada w lufie stabilizuje tarcie śrutu o lufę. Jest więc zdecydowanie pozytywnym objawem. Czytałem o przypadkach, w których po oczyszczeniu lufy wiatrówka zaczęła siać po tarczy- do momentu przepuszczenia przez lufę kilkunastu zaoławiających śrutów.

W zasadzie lufę należy oczyścić tylko jeśli była długo nieużywana i ma początki korozji. W innym przypadku wystarczy strzelić kilka razy. A jak bardzo Ci na tym zależy - użyj filcowych przecieraków z kroplą PKB na pierwszym.

Tylko, że Colt Peacemaker nie jest wiatrówką wyczynową i chyba szkoda zachodu. :roll:
"My od lat już gawędzimy o Maryni
i to nawet, szczerze mówiąc, nie o całej..."
zbisz41
Posty: 1061
Rejestracja: 2015-11-20, 12:52
Lokalizacja: Stare Tarnowice

Re: Problem z czyszczeniem lufy - Colt SAA 45 "Peacemaker"

Post autor: zbisz41 »

Żadnych wyciorów do wiatrówki !!!! :sciana: