Naprawa Air master 300
Moderator: Hiszpan63
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 2021-04-09, 11:54
Naprawa Air master 300
Na wstępie chcialbym się przywitać a więc witam wszystkich. Stałych bywalców jak i nowych jak ja Pisze bo mam problem z rozebraniem wiatrowki air master 300. Dostałem ją za darmo, ale muszę sobie naprawić. Dostałem też do niej sprężyne, oleje jakieś i podkładkę. Zacząłem rozbierać, na internecie wyglądało na proste zajęcie. Wypiłem bolec zabezpieczający z tyłu lufy, żeby wyciągnąć starą sprężyne. Wszystko do tej pory ok. Chciałem później zdemontować tą " zaslepke " " osłonę " która trzyma to wszystko, ale niestety ona ani drgnie. Ma ktoś może taką wiatrowke i wie jak do tego podejść? Nie chce jej zniszczyć, a może ktoś z forumowiczow już to rozbierał. Z góry dziękuję za wszelką pomoc i pozdrawiam
-
- Posty: 904
- Rejestracja: 2019-05-26, 17:22
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Naprawa Air master 300
Witam. Wrzuć może jakieś zdjęcia, by było widać na czym utknąłeś...
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 2021-04-09, 11:54
Re: Naprawa Air master 300
Wstyd, nawet o zdjęciu nie pomyślałem
Czerwona strzałka pokazuje gdzie był bolec.
To w zielonym kółku chciałbym wyciągnąć.
Chyba, że źle do tego podchodzę i tego nie ma potrzeby wyciągać, żeby sprężyne wyciągnąć...
Czerwona strzałka pokazuje gdzie był bolec.
To w zielonym kółku chciałbym wyciągnąć.
Chyba, że źle do tego podchodzę i tego nie ma potrzeby wyciągać, żeby sprężyne wyciągnąć...
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
-
- Posty: 904
- Rejestracja: 2019-05-26, 17:22
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Naprawa Air master 300
Ktoś Ci tę wiatrówkę strasznie poharatał! Bo rozumiem, że nie Ty. To wygląda tak, jakby ktoś majstrował coś z prowadzeniem sprężyny. Masz tam zwykła sprężynę, czy została wymieniona na gazową?
Wygląda, że Ty zrobiłeś wszystko dobrze, tj. odkręciłeś śrubę z dołu i wybiłeś kołek. Nie miałem takiej wiatrówki ale wydaje mi się, że w tym momencie problemem jest raczej wyskakujący korek, a nie taki, który nie chce wyjść. Odwrotna sytuacja jest z montażem. Korek wymaga trochę siły, by go wcisnąć i złapać oraz bardzo dużo siły, jeśli się montuje sprężynę gazową. Jeśli miałeś zamontowaną sprężynę gazową bez ściśnięcia, to pewnie jest już uszkodzona...
Jeśli sprężyna ma jakąkolwiek siłę, to możesz popchnąć korek odciągając dźwignię naciągu albo pociągając za tłok śrubokrętem - zależy co będzie łatwiejsze. Być może da się to tak poruszyć. Druga sprawa, to demontaż mechanizmu spustowego. Żeby wysunąć trzeba oczywiście odłączyć tę listwę od bezpiecznika. Nawet jeśli to nie trzyma, bo raczej nie powinno, będziesz wtedy miał chyba dojście do popchnięcia korka bezpośrednio...
Pozdrawiam i życzę miłej zabawy! (bo myślę że tak trzeba takie "przygody" traktować)
Wygląda, że Ty zrobiłeś wszystko dobrze, tj. odkręciłeś śrubę z dołu i wybiłeś kołek. Nie miałem takiej wiatrówki ale wydaje mi się, że w tym momencie problemem jest raczej wyskakujący korek, a nie taki, który nie chce wyjść. Odwrotna sytuacja jest z montażem. Korek wymaga trochę siły, by go wcisnąć i złapać oraz bardzo dużo siły, jeśli się montuje sprężynę gazową. Jeśli miałeś zamontowaną sprężynę gazową bez ściśnięcia, to pewnie jest już uszkodzona...
Jeśli sprężyna ma jakąkolwiek siłę, to możesz popchnąć korek odciągając dźwignię naciągu albo pociągając za tłok śrubokrętem - zależy co będzie łatwiejsze. Być może da się to tak poruszyć. Druga sprawa, to demontaż mechanizmu spustowego. Żeby wysunąć trzeba oczywiście odłączyć tę listwę od bezpiecznika. Nawet jeśli to nie trzyma, bo raczej nie powinno, będziesz wtedy miał chyba dojście do popchnięcia korka bezpośrednio...
Pozdrawiam i życzę miłej zabawy! (bo myślę że tak trzeba takie "przygody" traktować)
-
- Ściepnik
- Posty: 2871
- Rejestracja: 2013-11-24, 09:49
- Lokalizacja: Warszawa-Bielany
Re: Naprawa Air master 300
Bywają rozwiązania w których dla wyjęcia korka /razem ze sprężyną/ trzeba najpierw wyjąć mechanizm spustowy. W Tytanie GS 750 mechanizm spustowy, cylinder i korek są razem spięte dwoma kołkami. Usunięcie kołków nie powoduje wypadnięcia sprężyny i korka. Oczywiście, by zrobić to bezpiecznie i wygodnie, trzeba wykorzystać długi ścisk stolarski dla utrzymania korka i sprężyny na swoim miejscu do momentu usunięcia mechanizmu spustowego.
-
- Posty: 904
- Rejestracja: 2019-05-26, 17:22
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Naprawa Air master 300
Masz rację, że są różne rozwiązania, a do tego jeszcze bywają "przeróbki". I myślę, że właśnie w tym może być mały problem.
Powinienem wcześniej dać linka do strony: http://forum-bron.pl/viewtopic.php?t=35304
Mamy tam kilka obrazków z demontażu i na pierwszym widać, jak dało się wyjąć sprężynę z prowadzeniem:
Nigdy takiej wiatrówki nie miałem w rękach, ale wygląda dziwnie znajomo, prawda?
Tu wcześniejszy obrazek, ale można się lepiej przyjrzeć mechanizmowi spustowemu, chociaż zupełnie nie widać sposobu jego zamocowania. Gdyby to było jak w starym Gamo, po odczepieniu listwy, mechanizm dało by się go przesunąć ...
Powinienem wcześniej dać linka do strony: http://forum-bron.pl/viewtopic.php?t=35304
Mamy tam kilka obrazków z demontażu i na pierwszym widać, jak dało się wyjąć sprężynę z prowadzeniem:
Nigdy takiej wiatrówki nie miałem w rękach, ale wygląda dziwnie znajomo, prawda?
Tu wcześniejszy obrazek, ale można się lepiej przyjrzeć mechanizmowi spustowemu, chociaż zupełnie nie widać sposobu jego zamocowania. Gdyby to było jak w starym Gamo, po odczepieniu listwy, mechanizm dało by się go przesunąć ...