"Bandyta" by DDR

Moderator: Hiszpan63

Awatar użytkownika
pablorudnik
Posty: 352
Rejestracja: 2011-02-01, 16:42
Lokalizacja: Zwierzyniec

"Bandyta" by DDR

Post autor: pablorudnik »

Zachęcony i zainspirowany świetną praca Marcina/tregarth,posanowiłem wykonać swój pierwszy nóż.Za materiał posłużył resor z Forda Kartona lekko już nadżarty zębem czasu.Wycięty kątówką bardzo żmudnie i powoli (nie dopuszczałem do przegrzania,rozhartowania materiału),kształty nadane szlifierką stołową na wolnych obrotach,"odchudzenie"ostrza szlifierka kątowa z tarczą szlifierską.Ostrze
szlifowane papierkami od 100-1500 na razie nie polerowane i nie ostrzone,rękojeść wstępnie ukształtowane pilnikami(materiał to wiąz,przekładka sklejka,piny stalowe + rurka mosiężna).Z rękojeści planuję jakąś przekładkę(nie wiem jak to się nazywa,na nożach nie znam się wcale) z aluminum.Jestem otwarty na podpowiedzi co można dodać,zmienić w nożyku(stan półsurowy).Wymiary to dł.ostrza 145mm,dł.rękojeści 120mm,szer.ostrza 42mm,gr.ostrza 3,5mm.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.
:) FWB 300s U + Leapers 3-9x40 TF2 :)
Awatar użytkownika
tregarth
Posty: 1204
Rejestracja: 2009-07-29, 16:01
Lokalizacja: Piła

Post autor: tregarth »

Oho ho!
Widzę że przybył nam do Kompanii kolejny Pomysłowy Dobromir pełną gębą :)
Szybko działasz :)
No i do tego bardzo fajnie działasz.
Jeżeli mówisz o przekładce z przody miedzy ostrzem a rękojeścią to jest to garda albo jelec.
Nie wiem czy aluminium się sprawdzi, chyba fajniej wyglądałby mosiądz. No i będzie mniej podatny na uszkodzenia eksploatacyjne.
Awatar użytkownika
pablorudnik
Posty: 352
Rejestracja: 2011-02-01, 16:42
Lokalizacja: Zwierzyniec

Post autor: pablorudnik »