Crosman Copperhead - rozbiórka i smarowanie

Wszystkie typy wiatrówek sprężynowych

Moderatorzy: daras, Hiszpan63, forestkorsze

KminiCh
Posty: 3
Rejestracja: 2018-04-26, 10:02
Lokalizacja: Żagań

Crosman Copperhead - rozbiórka i smarowanie

Post autor: KminiCh »

Hej, drodzy forumowicze potrzebuję pomocy. Od roku mam wiatrówkę Crosmana. Kupiłem ją od razu z poprawą po fabryce. Strzelałem niewiele w ubiegłym roku. Jestem laikiem jeszcze w tej dziedzinie ale chciałbym ją rozebrać i nauczyć się odpowiednio konserwować. Wiem, że jest to prosty karabinek natomiast dla kogoś kto nigdy nie rozbierał jest nowością. Czy posiadacie jakieś zdjęcia czy też filmiki jak rozebrać i konserwować oraz jakich smarów używać? A może jest ktoś w okolicy i chciałby pokazać mi jak rozebrać ją itd. Czekam na odpowiedzi i gorąco Pozdrawiam :)
zbisz41
Posty: 1061
Rejestracja: 2015-11-20, 12:52
Lokalizacja: Stare Tarnowice

Post autor: zbisz41 »

tu masz o bliźniaku system ten sam więc może pomoże :D
https://www.youtube.com/watch?v=KsKLtAiAIDc
KminiCh
Posty: 3
Rejestracja: 2018-04-26, 10:02
Lokalizacja: Żagań

Post autor: KminiCh »

zbisz41 dzieki za link :uklon: widziałem go już ale nie skojarzyłem, że mógłbym go wykorzystać :sciana: A co do smarów i co smarować. Doczytałem, że oksydę z zewnątrz można przecierać oliwą PKB albo sprayem Ballistol. Pytanie co do środka? Znalazłem kilka dni temu na innym forum taki opis. Pozwolę zamieścić fragment i pytanko czy mogę tak faktycznie zrobić?

P.S. Jeśli jest ktoś z okolicy i chciałby oczywiście pokazać co i jak z czym to jestem chętny :)

A tu fragment:
- sprężyna i prowadnica smarem molibdenowym ( pędzelkiem, patyczkiem do uszu, z wyczuciem nie za dużo ale aby dokładnie posmarować sprężynę i prowadnice)
- tłok (jego boki) smarem molibdenowym ( delikatnie palcem, cienka warstwa, nie za dużo aby smar nie odpadał i nie dostał się pod pracującą uszczelkę i do komory sprężania)