Celownik do Slavi 631 Lux

Moderator: Hiszpan63

Tommy
Posty: 3
Rejestracja: 2011-10-21, 17:29
Lokalizacja: middle of nowhere

Celownik do Slavi 631 Lux

Post autor: Tommy »

Witam,

niedawno dostałem od kolegi kawałek Slavi 631 Lux, bez lufy bez sprężyny i bez tłoka.
Kupiłem zestaw "tuningowy" i lufę i Slavia strzela. O dziwo celownik była prawie ustawiony. Chciałem założyć jej celownik optyczny, miałem do dyspozycji celownik od QB57 oraz Norcona 4x20. Niestety nie jestem w stanie go ustawić ponieważ strzały zawsze padają dużo pod punkt 0.

Jaki celownik polecicie mi do Slavi, potrzebuje coś taniego ponieważ wiatrówkę chciałem dać komuś w prezencie.

Jestem oczywiście amatorem, ale jest to 4 celownik optyczny jaki ustawiam, ustawiałem już celownik w QB57, Hatsan 80 STG, Chińskim wynalazku z beartrap-em oraz w prawdziwym kałasznikowie 74 (wersja krótka z celownikiem na bocznej szynie) i zawsze się udawało.

Stosuje "domowy sposób ustawiania" czyli wieszam zwykła tarczę w odległości 10m, broń wkręcam w imadło do broni. Strzelam poprawiam aż mniej więcej strzela w środek. Potem poprawiam na 20m i zazwyczaj wystarcza.

Niestety Slavia wali 10-15cm niżej, na dodatek poza obszarem który widać w celowniku. Początkowo wydawało mi się że Slavia jest krzywa lub lufa nie do końca pasuje ale okazało się że kolega też na slavię 631 i po próbie ustawienia na niej, skończyło się identycznie. 10-15 cm pod cel.

Możecie mi coś poradzić ?
Awatar użytkownika
sp7
Posty: 266
Rejestracja: 2011-05-14, 21:57
Lokalizacja: Łódź

Post autor: sp7 »

Pewnikiem typowy "walor" sławci - oklapła lufa. :oops:
Sprzwdż równoległość lufy w stosunku do powierzchni cylindra na którym jest frez pod optykę.
Jeżeli są równoległe, ( w co silnie wątpię ) to przyczyna może leżeć jeszcze w lupce.
Bo za solidna ona to ci za prawdę nie jest ! :mrgreen:
To że na oryginalnej muszcze i szczerbince jest dobrze, a są one przecież montowane tylko i wyłącznie na lufie, może tylko potwierdzać brak liniowości z szyną.