Regulacja energii w Waltherze LGR

Wszystko co dotyczy wiatrówek PCA

Moderatorzy: daras, Hiszpan63, forestkorsze

Awatar użytkownika
Ur.
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 4997
Rejestracja: 2007-10-01, 23:11
Lokalizacja: ...znowu YelonkY

Regulacja energii w Waltherze LGR

Post autor: Ur. »

Ci co znają LGRa wiedzą, że jest to karabinek match'owy a zarazem pierwsze PCA.
Ponieważ był pierwszy to i rozwiązania w nim występujące odbiegają mocno od późniejszych konstrukcji LGM, FWB 60X itp.
To co nas interesuje najbardziej to brak klasycznego zbijaka jak we współczesnych PCA lub PCP. Zbijak LGRa otwiera zawór na stałe, tak, że ciśnienie w karabinku wyrównuje się całkiem z ciśnieniem na zewnątrz.
Jeżeli tak to nie da się regulować energii karabinka zbijakiem.
Z drugiej strony jako karabinek match'owy LGR powinien jakąś regulację energii mieć.
Osobiście spodziewałem się podkładek wydłużających lub skracających tłok, ale nic takiego nie ma. Za to przy rozbiórce moją uwagę zwrócił nieosiowy trzy-segmentowy bolec trzymający dźwignie sprężania
Obrazek
Na początku pomyślałem, że biedak strasznie się wyrobił, ale hola hola.
Bolec ów ma na łebku charakterystyczne ząbkowe wcięcia, które z kolei pasują w podobne wcięcia w cylindrze.
Obrazek
Efekt jest taki , że ząbki ustalają pozycję bolca, który ustala pozycję dźwigni sprężania (a więc i tłoka), czyli odpowiada za objętość komory sprężania - więc energię.
Nie są to duże różnice, ale chodzi przecież tylko o ustawienie energii tuż pod limit wymagany na zawodach.
Na razie to tylko teoria i nie wiem kiedy dam radę ją przetestować, ale jak by co to napiszę.
... z warzyw najbardziej lubię tytoń.
Awatar użytkownika
SlaweQ
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 3599
Rejestracja: 2007-10-08, 09:02
Lokalizacja: Łódź

Post autor: SlaweQ »

Ciekawe spostrzeżenia.
Do testów na pewno przyda się chrono i powtarzalny śrut.
Pisz o wynikach eksperymwntów :)

Uczę się strzelać od nowa 8-)
Awatar użytkownika
goliard
Posty: 825
Rejestracja: 2008-03-03, 07:33
Lokalizacja: Łomża

Post autor: goliard »

Zastanawiam się jaki jest zakres regulacji?
Awatar użytkownika
Ur.
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 4997
Rejestracja: 2007-10-01, 23:11
Lokalizacja: ...znowu YelonkY

Post autor: Ur. »

goliard pisze:Zastanawiam się jaki jest zakres regulacji?
Jeżeli mój ciąg myślowy jest prawidłowy to powinna być regulacja w granicach 1J.
Ja kiedy zmieniłem uszczelkę na nową, która była ok. milimetra niższa, Ek0 spadło o jeden z kawałkiem. Czy były jakieś inne tego przyczyny to nie wiem, ale wyniki na chrono były powtarzalne.
... z warzyw najbardziej lubię tytoń.
Awatar użytkownika
goliard
Posty: 825
Rejestracja: 2008-03-03, 07:33
Lokalizacja: Łomża

Post autor: goliard »

KbUr35 pisze:
goliard pisze:Zastanawiam się jaki jest zakres regulacji?
Jeżeli mój ciąg myślowy jest prawidłowy to powinna być regulacja w granicach 1J.
Ja kiedy zmieniłem uszczelkę na nową, która była ok. milimetra niższa, Ek0 spadło o jeden z kawałkiem. Czy były jakieś inne tego przyczyny to nie wiem, ale wyniki na chrono były powtarzalne.
czyli dosyć precyzyjna sprawa i nie ma mowy o jakimś buszowaniu po limicie.
vauxhall
Posty: 8
Rejestracja: 2009-11-27, 19:22
Lokalizacja: z fortu

Post autor: vauxhall »

Witam
Nie chcialbym podwazac sensu powyzszego postu,ale zmiana polozenia tej zebatki,a co za tym idzie mimosrodu sworznia dzwigni spowoduje miedzy innymi problem z niedomykaniem dzwigni naciagu(moze spowodowac odskakiwanie dzwigni od korpusu po sprezeniu dawki powietrza)
podczas naprawy mojego lgr-a wystapil taki problem z ustaleniem -nazwalbym to ,,martwego punktu ,,polozenia dzwigni,po przekroczeniu ktorego dzwignia jest samoczynnie dopychana do cylindra.
Regulacje mocy mozna zmienic,lub moze sama sie reguluje na sprezynie uszczelki tloka.