
hatsan80s
Moderator: Hiszpan63
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2008-01-13, 09:58
- Lokalizacja: Wadowice Górne
hatsan80s
Witam wszystkich.Właśnie dziś zakupiłem Hatsana 80S.Jest to mój pierwszy sprzęt.Jestem pod wrażeniem siły.Co mógłbym w nim zmienić,żeby nie utracić gwarancji.Jak już jest to jednak jej szkoda stracić.Nie wiem jaka będzie celna,bo siłę ma dużą.Co mogłoby zwiększyć jej celność,bez dużej straty siły?Pozdrawiam. 

Robroj0
-
- -#Kustosz
- Posty: 2008
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:22
- Lokalizacja: Gdańsk
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2008-01-13, 09:58
- Lokalizacja: Wadowice Górne
-
- Posty: 258
- Rejestracja: 2007-11-14, 17:27
- Lokalizacja: Ostrołęka
Mam pytanie, czy po kilku strzałach czuć jest zapach spalenizny, albo czy nie leci lekki dymek z lufy??robroj0 pisze:Spróbuję narazie postrzelać trochę bez zmian.Jak coś to może się pokuszę na jakięs zmiany.A co do tego smarowania to może mógłby mi ktoś coś opisać.Bo jestem zielony.Jaki smar itd.A jak celny jest taki sprzęt bez przeróbek?
Bo jeśli tak, to nie strzelaj, tylko rozbieraj - szkoda sprzętu.
Nie boj się utraty gwarancji, bo jeśli przeczekasz cały okres gwarancyjny bez potrzebnych przeróbek i będziesz w tym czasie strzelał, to karabinek po tym czasie będzie mógł juz nie nadawać się do strzelania

-
- -#Złoty Dobromir
- Posty: 5295
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:04
- Lokalizacja: Swarzędz
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2008-01-13, 09:58
- Lokalizacja: Wadowice Górne
-
- Ściepnik
- Posty: 3599
- Rejestracja: 2007-10-08, 09:02
- Lokalizacja: Łódź
Witaj
W Hatsanach nie ma pożądnej prowadnicy sprężyny.
To co możesz zrobić na początek to dokupić samą prowadnicę, sprawdzić czy końcówki sprężyny są splanowane pod kątem prostym (jeśli nie to trzeba je przyszlifować i zapolerować). Pod końce sprężyn można dać podkładki (sprężyna pod czas ściskania skręca się, a podkładki pełnią rolę łożysk ślizgowych). Do tego do wnętrza tłoka można dorobić osłonę PET, wytłumia sprężynę (brzęczenie). Przy okazji rozbiórki trzeba sprawdzić wszelkie krawędzie i jeśli trzeba wygładzić z zadziorów. Do smarowania można użyć smaru samochodowego do przegubów (ma odpowiednia lepkość).
Poniżej daję fotkę zestawu, który mam w swoim H90.
To tylko przykład

Pozdrawiam

W Hatsanach nie ma pożądnej prowadnicy sprężyny.
To co możesz zrobić na początek to dokupić samą prowadnicę, sprawdzić czy końcówki sprężyny są splanowane pod kątem prostym (jeśli nie to trzeba je przyszlifować i zapolerować). Pod końce sprężyn można dać podkładki (sprężyna pod czas ściskania skręca się, a podkładki pełnią rolę łożysk ślizgowych). Do tego do wnętrza tłoka można dorobić osłonę PET, wytłumia sprężynę (brzęczenie). Przy okazji rozbiórki trzeba sprawdzić wszelkie krawędzie i jeśli trzeba wygładzić z zadziorów. Do smarowania można użyć smaru samochodowego do przegubów (ma odpowiednia lepkość).
Poniżej daję fotkę zestawu, który mam w swoim H90.
To tylko przykład


Pozdrawiam
Uczę się strzelać od nowa

-
- Posty: 2095
- Rejestracja: 2007-10-02, 18:56
- Lokalizacja: z powrotem
Diesel
. Nie przejmuj się, to normalne w każdej, prawie nowej wiatrówce. Rozebrać wszystko, wymyć ze smarów, wysuszyć, przesmarować smarem molibdenowym( taki czerwony ) na początek powinno wystarczyć. Gwarancją się nie przejmuj, to co może Ci się popsuć i tak nie zostanie uznane - sprężyna, prowadnica, co jeszcze ? Najważniejsze to sprawdź gwint w lufie, oraz osiowość szyny montażowej. Tego nie poprawisz. Poza tym wszystko i na gwarancję nie patrz, nie znam nikogo, kto w takim sprzęcie by się tym przejmował...A co można zrobić potem ? W sumie wszystko, co przyjdzxie Ci do głowy
Tak do poczytania http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?t=370
pozdrawiam, Cezar


Tak do poczytania http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?t=370
pozdrawiam, Cezar
dla siebie żyjesz dniem dzisiejszym, dla swoich bliskich-każdym kolejnym...
żyj , a nie istniej
PS+GS
żyj , a nie istniej
PS+GS
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2008-01-13, 09:58
- Lokalizacja: Wadowice Górne
Dzięki Sławku.A co ze smarowaniem i z czego mają być te podkładki pod sprężynę?i gdzie mogę dostać opis rozbierania tego sprzętu?Bo jednak to mój pierwszy raz i nie wiem co do czego.Pracuję w zakładzie ślusarskim tak że nie ma problemu dorobić coś.Tylko jakie wymiary mają być prowadnicy i podkładki?
Robroj0
-
- Ściepnik
- Posty: 4997
- Rejestracja: 2007-10-01, 23:11
- Lokalizacja: ...znowu YelonkY
Nie wiem czy u nas jest rozbiórka omówiona, ale tu jest na bank:
http://www.orzel.org.pl/phpbb/viewtopic.php?p=1373
http://www.orzel.org.pl/phpbb/viewtopic.php?p=1373
... z warzyw najbardziej lubię tytoń.
-
- Ściepnik
- Posty: 3599
- Rejestracja: 2007-10-08, 09:02
- Lokalizacja: Łódź
Długość prowadnicy 14 cm (trzpień 13,5 cm + 0,5 cm kołnierz). Średnicę trzpienia robiszna wymiar wewnętrzny swojej sprężyny ( minus 0,2 mm). Kołnierz to wymiar wewnętrzny cylindra (wychodzi 27 mm). Podkładki stalowe lub mosiężne, ma obracać się na trzpieniu i równo podpierać koniec sprężyny.
Uczę się strzelać od nowa

-
- Posty: 258
- Rejestracja: 2007-11-14, 17:27
- Lokalizacja: Ostrołęka
No tak, ale jeśli po np. roku gwarancji najdzie chęć przeróbek i dopieszczenia karabinka, to będzie trzeba wymieniać nadpaloną uszczelkę, wyboczoną sprężynę, oczywiście prowadnica sprężyny, do tego przesmarowanie - a przecież nie jest to karabinek tarczowy, ani na żadne zawody. Można zrobić kilka małych poprawek na samym początku(takich jak choćby same przesmarowanie i prowadnica) i cieszyć się nim przez długi czas, a jak się znudzi, to po prostu sprzedać, jako nadal działajacego i kupić coś droższegodaras pisze:Łukasz niby masz rację ale tak naprawdę to co może się w nim zepsuć? Spali się uszczelka albo pęknie sprężyna? Moim zdaniem żadna strata.

-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2008-01-13, 09:58
- Lokalizacja: Wadowice Górne
-
- Posty: 16
- Rejestracja: 2008-01-13, 09:58
- Lokalizacja: Wadowice Górne
-
- -#Złoty Dobromir
- Posty: 5295
- Rejestracja: 2007-10-01, 22:04
- Lokalizacja: Swarzędz