
Hatsan 125 - sprężyna gazowa
Moderator: Hiszpan63
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 2008-10-23, 20:28
- Lokalizacja: gdzie indziej
Dobra , czas na cyferki
TŁOK : dł - 195 , średnica zew - 28 , średnica wew - 22 (22 na pierwszych 40 mm - gdzie są rowki na oringi . Dalej na całej długości jest już 23 ) dł wew - 191 , masa - 320 g . TŁOCZYSKO : dł całkowita - 189 , dł tulei - 175 , średnica zew tulei - 22 , śr wew tulei - 19,5 . Licząc tak mniej - więcej , pojemność układu wynosi 111,5 cm^

Hatsan 125 TH 6.35 , No name 6x42 .
-
- Posty: 29
- Rejestracja: 2007-11-21, 20:41
- Lokalizacja: Szczecin
-
- Administrator
- Posty: 1242
- Rejestracja: 2007-10-28, 22:20
- Lokalizacja: Strzelno
-
- Ściepnik
- Posty: 4997
- Rejestracja: 2007-10-01, 23:11
- Lokalizacja: ...znowu YelonkY
Nigdy nad tym nie myślałem, ale chyba faktycznie tak miewam.Maruda pisze: To był sarkazm ze strony Piotra. On tak już ma.
Natomiast Czarek nie zrozumiał o co mi chodzi.
Ja nie namawiam, do zarzynania się finansowego. Ja twierdzę, że warto chociaż spróbować uwierzyć, że przy podobnych kosztach, ktoś może mieć więcej frajdy z ulepszania Harrego niż ze strzelania z np. HW 50 czy FWB 300. Dlatego właśnie nie mają sensu takie wyliczenia.
Podobnym przykładem będzie tu Krzysiek i jego leciwe Dianki, które też można by poprzeliczać na HW, AA, FWB, tylko właśnie - po co?
... z warzyw najbardziej lubię tytoń.
-
- Posty: 2095
- Rejestracja: 2007-10-02, 18:56
- Lokalizacja: z powrotem
Fakt, zależy kto co może...Ja nie neguję, są od zawsze dwa podejścia do sprawy. Ja po prostu już się dość nainwestowałem, teraz chcę mieć czyste hobbyKbUr35 pisze:tylko właśnie - po co?

Faktem jest, że poprawianie to wielka frajda, a już odrestaurowanie sprzętu jest szczytem przyjemności. Tylko do tego trzeba mieć czas i warunki, niestety...
dla siebie żyjesz dniem dzisiejszym, dla swoich bliskich-każdym kolejnym...
żyj , a nie istniej
PS+GS
żyj , a nie istniej
PS+GS
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2009-07-04, 23:29
- Lokalizacja: Skierniewice
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 2008-10-23, 20:28
- Lokalizacja: gdzie indziej
-
- Posty: 2667
- Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
- Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica
Ciekawe rozwiązanie przy użyciu siłownika do podnoszenia bagażnika.
http://bron.iweb.pl/viewtopic.php?t=583 ... 5070145132
http://bron.iweb.pl/viewtopic.php?t=583 ... 5070145132
pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 2008-10-23, 20:28
- Lokalizacja: gdzie indziej
-
- Posty: 2667
- Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
- Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica
Konkrety proszę , bo ja rozwiązanie z siłownikiem widzę za bardziej ekonomiczne , wręcz dostępne dla każdego , tańsze a w założeniach spełniające to samo zadanie.nowy pisze:Sporo nie wykorzystanej przestrzeni itp .

pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
-
- Posty: 156
- Rejestracja: 2008-10-23, 20:28
- Lokalizacja: gdzie indziej
Nie mówię , że to złe rozwiązanie , zależy co kto chce . Ale to rozwiązanie polega na zbudowaniu sprężyny , która jest oddzielnym mechanizmem . Musi się mieścić w tłoku , i korpusie . Siłownik i tak trzeba ciąć , przerabiać , spawać , wstawić zawór . A teraz . Przez to , pojemność tego układu jest znacząco mniejsza . No nie wiem ile tam może być , nie liczyłem , tak z fotek na oko niełatwo , ale na pewno mniej i to sporo . Dlaczego tak bronie dużego gas-ramu ? Znajomy je robi na zamówienie . Naoglądałem się ich i postrzelałem z różnych . Im większa pojemność sprężyny , tym on był łagodniejszy w pracy . Do większego trzeba pompować mniejsze ciśnienie . Jak masz więcej w układzie , wiatrówka kopie , szarpie , wierzga , a luneta zdycha . Nie wierzę , że jak ktoś ma gas-ram , to nie sprawdzi co on może
Strzelam w limicie , ale nie oparłem się pokusie ... Napompowałem na max , a rezultat ? Po kilku strzałach w garażu rozwalona uszczelka tłoka (rozklepana na dnie komory) i przy ładowaniu puścił mechanizm spustowy (lufa się sama zamknęła) . Dobrze , że zębów nie wybiło
Zainteresowanie sprężyną gazową jest raczej małe więc o tych bojach nie pisałem
Podsumowując , to ten projekt jaki jest każdy widzi . I dobrze , że jest . Bardzo eleganckie wykonanie i nie powiem , podoba mi się . Poza tym , w gamo chyba tylko tak można to zrobić , BEZ INGERENCJI W TŁOK , O ILE W OGÓLE MOŻNA W GAMO TŁOK PRZERABIAĆ . Przepraszam za przynudzanie , nie wiem czy to były konkrety , zwłaszcza , że żaden ze mnie fachowiec
ale cieszy , że ktoś rzezbi w gas-ramie . Mogę tylko życzyć sukcesów . Uff




Hatsan 125 TH 6.35 , No name 6x42 .
-
- Posty: 130
- Rejestracja: 2010-03-21, 22:16
- Lokalizacja: tarnowskie dziury
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 2012-09-11, 22:07
- Lokalizacja: lubelszczyzna