Ci co znają LGRa wiedzą, że jest to karabinek match'owy a zarazem pierwsze PCA.
Ponieważ był pierwszy to i rozwiązania w nim występujące odbiegają mocno od późniejszych konstrukcji LGM, FWB 60X itp.
To co nas interesuje najbardziej to brak klasycznego zbijaka jak we współczesnych PCA lub PCP. Zbijak LGRa otwiera zawór na stałe, tak, że ciśnienie w karabinku wyrównuje się całkiem z ciśnieniem na zewnątrz.
Jeżeli tak to nie da się regulować energii karabinka zbijakiem.
Z drugiej strony jako karabinek match'owy LGR powinien jakąś regulację energii mieć.
Osobiście spodziewałem się podkładek wydłużających lub skracających tłok, ale nic takiego nie ma. Za to przy rozbiórce moją uwagę zwrócił nieosiowy trzy-segmentowy bolec trzymający dźwignie sprężania
Na początku pomyślałem, że biedak strasznie się wyrobił, ale hola hola.
Bolec ów ma na łebku charakterystyczne ząbkowe wcięcia, które z kolei pasują w podobne wcięcia w cylindrze.
Efekt jest taki , że ząbki ustalają pozycję bolca, który ustala pozycję dźwigni sprężania (a więc i tłoka), czyli odpowiada za objętość komory sprężania - więc energię.
Nie są to duże różnice, ale chodzi przecież tylko o ustawienie energii tuż pod limit wymagany na zawodach.
Na razie to tylko teoria i nie wiem kiedy dam radę ją przetestować, ale jak by co to napiszę.
Regulacja energii w Waltherze LGR
Moderatorzy: daras, Hiszpan63, forestkorsze
-
- Ściepnik
- Posty: 4997
- Rejestracja: 2007-10-01, 23:11
- Lokalizacja: ...znowu YelonkY
Regulacja energii w Waltherze LGR
... z warzyw najbardziej lubię tytoń.
-
- Ściepnik
- Posty: 3599
- Rejestracja: 2007-10-08, 09:02
- Lokalizacja: Łódź
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 2008-03-03, 07:33
- Lokalizacja: Łomża
-
- Ściepnik
- Posty: 4997
- Rejestracja: 2007-10-01, 23:11
- Lokalizacja: ...znowu YelonkY
Jeżeli mój ciąg myślowy jest prawidłowy to powinna być regulacja w granicach 1J.goliard pisze:Zastanawiam się jaki jest zakres regulacji?
Ja kiedy zmieniłem uszczelkę na nową, która była ok. milimetra niższa, Ek0 spadło o jeden z kawałkiem. Czy były jakieś inne tego przyczyny to nie wiem, ale wyniki na chrono były powtarzalne.
... z warzyw najbardziej lubię tytoń.
-
- Posty: 825
- Rejestracja: 2008-03-03, 07:33
- Lokalizacja: Łomża
czyli dosyć precyzyjna sprawa i nie ma mowy o jakimś buszowaniu po limicie.KbUr35 pisze:Jeżeli mój ciąg myślowy jest prawidłowy to powinna być regulacja w granicach 1J.goliard pisze:Zastanawiam się jaki jest zakres regulacji?
Ja kiedy zmieniłem uszczelkę na nową, która była ok. milimetra niższa, Ek0 spadło o jeden z kawałkiem. Czy były jakieś inne tego przyczyny to nie wiem, ale wyniki na chrono były powtarzalne.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 2009-11-27, 19:22
- Lokalizacja: z fortu
Witam
Nie chcialbym podwazac sensu powyzszego postu,ale zmiana polozenia tej zebatki,a co za tym idzie mimosrodu sworznia dzwigni spowoduje miedzy innymi problem z niedomykaniem dzwigni naciagu(moze spowodowac odskakiwanie dzwigni od korpusu po sprezeniu dawki powietrza)
podczas naprawy mojego lgr-a wystapil taki problem z ustaleniem -nazwalbym to ,,martwego punktu ,,polozenia dzwigni,po przekroczeniu ktorego dzwignia jest samoczynnie dopychana do cylindra.
Regulacje mocy mozna zmienic,lub moze sama sie reguluje na sprezynie uszczelki tloka.
Nie chcialbym podwazac sensu powyzszego postu,ale zmiana polozenia tej zebatki,a co za tym idzie mimosrodu sworznia dzwigni spowoduje miedzy innymi problem z niedomykaniem dzwigni naciagu(moze spowodowac odskakiwanie dzwigni od korpusu po sprezeniu dawki powietrza)
podczas naprawy mojego lgr-a wystapil taki problem z ustaleniem -nazwalbym to ,,martwego punktu ,,polozenia dzwigni,po przekroczeniu ktorego dzwignia jest samoczynnie dopychana do cylindra.
Regulacje mocy mozna zmienic,lub moze sama sie reguluje na sprezynie uszczelki tloka.