spust nie reaguje

Moderator: Hiszpan63

adrypy
Posty: 4
Rejestracja: 2016-09-09, 19:47
Lokalizacja: Miasto

spust nie reaguje

Post autor: adrypy »

Witam, pierwszy temat i pierwszy problem...

Posiadam wiatrówkę PCP AirArms S510 TC XTRA wersja 46J. Oznajmię też od razu iż jestem mocnym amatorem jeśli chodzi o znajomość budowy i szerszą mechanikę działania tego typu sprzętu, jednak umiejętności manualne posiadam, chociażby z racji wykonywanego zawodu.
Podczas ostatniego strzelania zablokował mi się spust, tzn. nie reaguje na naciśnięcie. Co się mogło stać? może to jakiś banał i normalna rzecz bo w zestawie ze sprzętem mam klucze do rozebrania broni w popiół.
Kartusze są nabite do 200bar, śrut załadowany - tak właściwie 2 śruty siedzą w komorze, bo przy pierwszym razie myślałem że nie załadowałem.

Był bym wdzięczny za jakieś nakierowanie co mogło się stać, sprzęt dopiero nówka i kończyłem druga paczkę śrutu :/
Awatar użytkownika
Michał
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 2652
Rejestracja: 2009-08-25, 13:21
Lokalizacja: Katowice

Post autor: Michał »

Przypadkiem nie gmerałeś przy regulacji spustu ?
Jeśli tak to spróbuj jeszcze raz regulacji,z tym że pamiętaj że jest załadowany i przed regulacją lufę skieruj w ziemię/bezpieczne miejsce !!! Za bardzo wyregulujesz i nastąpi wystrzał !!! . Pomyślisz że to normalne ale wielu się na tym "łapie".
HW97 .177,Remington Summit .177,Lov2 .177,C 2240 .177-Walther 2x20,Colt 1911,Hatsan 135 .22,CP1-M .177,CP1 .177,SPA p10 .22
Awatar użytkownika
Ślubek
Administrator
Posty: 3685
Rejestracja: 2014-06-06, 08:37
Lokalizacja: Janówek Pierwszy

Post autor: Ślubek »

Zanim zaczniesz gmerać przy spuście, postaraj się wypchnąć śruty z lufy. Można to zrobić wyciorem (bez szczotki, takim w osłonie z tworzywa).

Ja do tego używam kawałka grubej żyłki fi 4 mm od kosiarki. Wpycham od strony wylotu lufy aż koniec żyłki wyjrzy z portu ładowania. Dzięki temu nie uszkodzisz gwintu.

A żyłka przyda się również jako flaga bezpieczeństwa na ew. zawodach. :^)