Sobotni poranek zakończył się miło... można nawet powiedzieć, że bardzo miło.
Widziałem na forach dyskusje o tej wiatrówce ale nie znalazłem, informacji co to za model i czyja produkcja.
Czterotaktowy zamek przypominający bardziej te z broni palnej niż zamki repetierów Heanela i czeskiego wz.47
Gładka lufa, port ładowania otwierany automatycznie przy naciąganiu zamka
Niesygnowana wiatrówka - czterotakt
Moderatorzy: daras, Hiszpan63, forestkorsze, krzysztof
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 2008-10-22, 18:32
- Lokalizacja: Łódź
Niesygnowana wiatrówka - czterotakt
Eisenwerke Gaggenau no. 15; Lámpagyár Budapest; Daisy 1894; ZV3; Crosman 357
-
- Posty: 2667
- Rejestracja: 2008-07-07, 11:34
- Lokalizacja: Przemyśl/Żurawica
Miałeś farta że trafił Ci się taki egzemplarz . jest opis bardzo podobnego modelu na forum
http://www.network54.com/Forum/405945/t ... +model,+or+..............
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php ... ka&start=0
http://www.network54.com/Forum/405945/t ... +model,+or+..............
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php ... ka&start=0
pozdrawiam Janusz
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
Crosman C1K77+PP 4x32 AO - Iż-38 klasic. B2 po remoncie i ma się dobrze
Nowy nabytek TYTAN GS-750 + Kandar 3-9x40
-
- Ściepnik
- Posty: 1041
- Rejestracja: 2013-07-22, 21:48
- Lokalizacja: Zebrzydowice
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 2008-10-22, 18:32
- Lokalizacja: Łódź
Wiatrówka ma nietypowy system naciągania. Dwie sprężyny osadzone jedna w drugiej. Pierwsza, zewnętrzna, naciąga się podczas ruchu zamka do siebie a druga w drodze powrotnej.
Pierwsze strzelanie ze śrutu o masie 0,25g pokazało na chrono śmiesznie niskie wyniki.
Po rozłożeniu wiatrówki okazało się, że nie było w niej ani grama smaru. Tłok bez uszczelki pozbawiony smaru stracił szczelność. Skórzane uszczelki portu ładowania praktycznie zniknęły.
Wygląda na to, że całe powietrze ucieka bokiem...
Okazało się również, że kilka elementów wiatrówki było naprawiane, widać to na zdjęciach, ale co najgorsze został przerobiony mechanizm spustowy.
Na osłonie i na stopce kolby jest nabity numer 28
Pierwsze strzelanie ze śrutu o masie 0,25g pokazało na chrono śmiesznie niskie wyniki.
Po rozłożeniu wiatrówki okazało się, że nie było w niej ani grama smaru. Tłok bez uszczelki pozbawiony smaru stracił szczelność. Skórzane uszczelki portu ładowania praktycznie zniknęły.
Wygląda na to, że całe powietrze ucieka bokiem...
Okazało się również, że kilka elementów wiatrówki było naprawiane, widać to na zdjęciach, ale co najgorsze został przerobiony mechanizm spustowy.
Na osłonie i na stopce kolby jest nabity numer 28
Eisenwerke Gaggenau no. 15; Lámpagyár Budapest; Daisy 1894; ZV3; Crosman 357
-
- Posty: 64
- Rejestracja: 2008-10-22, 18:32
- Lokalizacja: Łódź
W internecie są dostępne dwa patenty Banku Rzemiosła i Handlu z Poznania.
W obu przedmiotem patentu jest „wiatrówka wyróżniająca się tym, że posiada dwie sprężyny, napinane za pomocą dźwigni przy poruszaniu jej przez strzelca w kierunku do siebie i od siebie”.
Jednak w przypadku tej konkretnej wiatrówki ważniejszy jest patent drugi, ten o numerze 24755.
Pozwoliłem sobie dokonać porównania mechanizmu mojej wiatrówki z założeniami zawartymi w patencie numer 24755
Mechanizm spustowy w mojej wiatrówce został przerobiony ale dzięki zdjęciom znalezionym w internecie można potwierdzić, że oryginalny w 100% zgadza się z tym opisanym w patencie.
Dość istotne informacje zawarte w patencie a dające możliwość wprowadzania zmian w produkowanych wiatrówkach.
I na koniec porównanie fragmentów patentu zgodnych i niezgodnych z budową mojej wiatrówki.
Wszystkie niezgodności dotyczą sposobu dostarczania śrutu i bezpiecznika.
Jeśli chodzi o mnie, zdecydowanie skłaniam się ku teorii, że będąca w moim posiadaniu wiatrówka jest ściśle powiązana z przedstawionym patentem.
W obu przedmiotem patentu jest „wiatrówka wyróżniająca się tym, że posiada dwie sprężyny, napinane za pomocą dźwigni przy poruszaniu jej przez strzelca w kierunku do siebie i od siebie”.
Jednak w przypadku tej konkretnej wiatrówki ważniejszy jest patent drugi, ten o numerze 24755.
Pozwoliłem sobie dokonać porównania mechanizmu mojej wiatrówki z założeniami zawartymi w patencie numer 24755
Mechanizm spustowy w mojej wiatrówce został przerobiony ale dzięki zdjęciom znalezionym w internecie można potwierdzić, że oryginalny w 100% zgadza się z tym opisanym w patencie.
Dość istotne informacje zawarte w patencie a dające możliwość wprowadzania zmian w produkowanych wiatrówkach.
I na koniec porównanie fragmentów patentu zgodnych i niezgodnych z budową mojej wiatrówki.
Wszystkie niezgodności dotyczą sposobu dostarczania śrutu i bezpiecznika.
Jeśli chodzi o mnie, zdecydowanie skłaniam się ku teorii, że będąca w moim posiadaniu wiatrówka jest ściśle powiązana z przedstawionym patentem.
Eisenwerke Gaggenau no. 15; Lámpagyár Budapest; Daisy 1894; ZV3; Crosman 357