Jak zrobić prowadnice do Hatsana (pilne)

Czyli co poprawiliśmy po fabryce

Moderator: Hiszpan63

Nestor2204
Posty: 72
Rejestracja: 2015-01-14, 17:17
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka

Jak zrobić prowadnice do Hatsana (pilne)

Post autor: Nestor2204 »

Witam!
Chciałbym sobie utoczyć prowadnice z metalu pod oryginalną sprężyne.
Trochę już znalazłem informacji ale nie bardzo wszystko rozumiem i proszę fachowców o zdefiniowanie paru faktów/mitów które znalazłem oraz o porade jak zabrać się do toczenia prowadnicy.

Jeśli chodzi o wymiary to znalazłem takie informacje:
-Średnica prowadnicy musi być taka by sprężyna ciasno siedziała ale swobodnie dała sie obrócić wokół własnej osi

-Długość prowadnicy (nie wiem czy samego pręta co siedzi w sprężynie czy z tą grubszą podstawką) oblicza się ze wzoru "średnica drutu sprężyny x ilość zwojów = długość prowadnicy w mm"

Niestety nie znam się na tym niem wiem czy te informacje są prawdziwe. Samo toczenie to nie problem bo mam znajomego po fachu dla niego to bułka z masłem tylko problem jest z wymiarami. Fajnie by było jakby ktoś podesłał jakiś schemat .

Prowadnice chce wykonać taką jak na zdjęciu . Zaznaczyłem na nim wymiary które chciałbym żebyście powiedzieli mi jak je pomierzyć i względem czego to mierzyć .

Jeszcze takie pytanko . Na zdjęciu tego nie widać, ale czy w tej szerszej części prowadnicy trzeba jeszcze coś nacinać / wiercić? Czy zrobienie prowadnicy to tylko stoczenie pręta w literke " T " pod odpowiednie wymiary i to wszystko?

Z góry dzięki za pomoc. :D

Obrazek
Hatsan Striker Edge 4,5mm:
http://nasze-wiatrowki.pl/viewtopic.php?p=135276#135276

Crosman 2240 4.5 mm dopieszczony przez M.J
witeg
Ściepnik
Ściepnik
Posty: 1288
Rejestracja: 2008-05-28, 14:18
Lokalizacja: okolice W-wy

Post autor: witeg »